پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۸۵۲
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
احمد مسجدجامعی گفت: باید نوعی بازار کار برای توانیابان هنرمند فراهم کنیم این شرایط کمی هزینه‌ها را بالا می‌برد و اگر این امیدواری باشد که این اثر می‌تواند به بهبود وضع معیشت و اقتصاد خانواده کمک کند، نکته مثبت و مهمی است. حس کردم این موضوع خواسته مشترک عزیزان شرکت‌کننده در جشنواره بود.
شعار سال: احمد مسجدجامعی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه دومین جشنواره ملی هنری «همام» گفت: این کار خیلی خوبی است، البته پیشینه دارد. برای مثال ما برای ناشنوایان نمایشگاه و انجمنی داشتیم که آن انجمن برنامه‌ها را برگزار می‌کرد و واقعاً خوب بود.
 
باید نوعی بازار کار برای توانیابان هنرمند فراهم کنیم

این کارشناس و پژوهشگر هنر ادامه داد: این نمایشگاه خیلی نسبت به آن چه که پیشتر دیده بودم رشد و ارتقاء داشته است. نکته دوم اینکه یکجور امیدواری را در این افرادی که شرکت کرده بودند دیدم؛ این هم در نوع بیان آن‌ها و هم در آثار آن‌ها قابل مشاهده بود. یعنی کاربرد رنگ‌های روشن در کار‌ها غلبه داشت.

مسجدجامعی افزود: دو نکته وجود دارد؛ به دلیل مشکلات معمولی که برای آن‌ها وجود دارد؛ باید جامعه سطح خود را در گفتگو با آن‌ها بالا ببرد و ما باید این کار را بکنیم.

وی ادامه داد: دیگر نکته آنکه شرایطی را فراهم کنیم تا هنرمندان از استادان بزرگتری بهره بگیرند. در اینجا بعضی کار‌ها نشان‌دهنده یک ذهن خیلی خلاق بود، ولی خب به لحاظ فرم و شکل می‌توانست بهتر باشد و خود آن‌ها نیز این موضوع را می‌دانستند که می‌شد بهتر باشد. این به لحاظ معنوی مهم است که ما شرایطی را فراهم بیاوریم که آن‌ها بتوانند از استادان برجسته در رشته هنری خود استفاده کنند.
 
باید نوعی بازار کار برای توانیابان هنرمند فراهم کنیم

مسجدجامعی افزود: باید نوعی بازار کار را برای آن‌ها فراهم کنیم. این شرایط کمی هزینه‌ها را بالا می‌برد و اگر این امیدواری باشد که این اثر می‌تواند به بهبود وضع معیشت و اقتصاد خانواده کمک کند، نکته مثبت و مهمی است. حس کردم این موضوع خواسته مشترک عزیزان شرکت‌کننده در جشنواره بود.

وی در پایان بیان کرد: به هرحال خیلی سپاسگزارم از کسانی که چنین دغدغه‌هایی دارند و خیلی شرافتمندانه با موضوع برخورد می‌کنند و به این کار‌های ارزشمند ارزش می‌دهند و تلاش می‌کنند که کمبود‌هایی که جامعه ما دارد را جبران کنند و حس همدلی بیشتری در فضای عمومی ایجاد شود.

تعداد بازدید : 2


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری بین المللی قرآن، تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر iqna.ir/۴۰۳۸۸۸۷
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین