پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۹۰۱
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
نخستین دوره جایزه حکیم نظامی ۱۹ اسفند با حضور اهالی فرهنگ و هنر و ادبیات و به میزبانی کمیسیون ملی یونسکو ایران برگزار می‌شود.

شعار سال: به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از کمیسیون ملی یونسکو ایران، دکتر عبدالمهدی مستکین دبیر نخستین جایزه حکیم نظامی درباره جزییات این رویداد فرهنگی اظهار داشت: کمیسیون ملی یونسکو ایران با هدف بازگشت به سرچشمه‌های اصیل زبان پارسی و احیای جایگاه ارزشمند و ممتاز حکیم نظامی در فرهنگ و ادب ایرانی، اقدام به برنامه‌ریزی برای برگزاری نخستین جایزه حکیم نظامی با هدف پاسداشت و معرفی هر چه پایدارتر این شاعر پارسی کرده است.
 
وی با اشاره به جزییات برپایی این رویداد فرهنگی توضیح داد: این جایزه در هفت حوزه ادبیات، نظامی پژوهی، خوشنویسی، نگارگری، هنرهای نمایشی، فرهنگ عامه و موسیقی طراحی شده است.
 
دکتر مستکین خاطر نشان کرد: تلاش ما بر این بوده افراد و شخصیت هایی را که در طول دوران کاری و علمی و هنری خویش سهم عمده‌ای در ترویج و معرفی آموزه‌ها و دستاوردهای حکیم نظامی داشته‌اند به منظور دریافت نشان کمیسیون ملی یونسکو ایران انتخاب کنیم.
 
گفتنی است، برگزیدگان این رویداد عصر پنجشنبه ۱۹ اسفند در تالار وحدت با حضور چهره‌های ادبی، فرهنگی و هنری معرفی خواهند شد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، تاریخ انتشار:   8 اسفند 1400، کدخبر: 67218،www.msrt.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین