پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۱۲۹
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
تفاهم نامه همکاری مشترک میان «موسسه شهدای عراق» و «سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران» در بغداد امضا شد.
شعار سال: این تفاهم نامه همکاری مشترک روز سه شنبه میان «امیر حسین قاضی زاده هاشمی»، رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران و «عبدالله النائلی»، رئیس موسسه شهدا و جانبازان عراق در محل این موسسه در بغداد امضا شد.

بر اساس مفاد این تفاهم نامه، افزون بر تاسیس زیرساخت‌های مشترک اقتصادی و صنعتی میان دو موسسه، شعبه «دانشگاه شاهد» نیز در عراق راه اندازی می‌شود.

در این تفاهم نامه توافق شد که کارگروه مشترکی برای پیگیری بند‌های مختلف آن تشکیل شود.

تبادل سفر‌های زیارتی خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان دو کشور به عتبات عالیات، راه اندازی کارخانه‌های مشترک فرآورده‌های غذائی و صنعتی در هر دو کشور که درآمد‌های آن در راستای حمایت از خانواده‌های بی بضاعت بنیاد شهید ایران و موسسه شهدا عراق باشد، از دیگر بند‌های تفاهم نامه دو کشور است.

همچنین توافق شد که زمینه پذیرش دانشجویان خانواده‌های شهید عراقی در دانشگاه شاهد و دیگر دانشگاه‌های ایران فراهم شود.

از دیگر بند‌های این تفاهم نامه همچنین تبادل اساتید دانشگاه‌ها و استفاده از تجربیات ان‌ها در دانشگاه‌های عراق و ایران و راه اندازی شعبه‌ای از دانشگاه شاهد در عراق است.

طرف عراقی از ایران نیز خواسته در زمینه ساخت شهرک‌های مسکونی در عراق برای موسسه شهدا و جانبازان این کشور اقدام کند.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی دوشنبه شب در یک سفر رسمی و بنا به دعوت همتای عراقی خود به بغداد سفر کرد.

وی در این سفر چهار روزه قرار است با رئیس جمهوری، نخست وزیر، رئیس مجلس نمایندگان و رئیس دستگاه عالی قضائی عراق دیدار و گفتگو کند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در بدو ورود به بغداد به محل شهادت «حاج قاسم سلیمانی» و «ابو مهدی المهندس» رفت و پس از ادای احترام به مقام شامخ این دو شهید گرانقدر، بر ضرورت پیگیری کامل پرونده ترور این دو سردار رشید اسلام و لزوم مجازات عاملان این ترور تأکید کرد.

وی در گفتگو با خبرنگاران، ملاقات‌های سیاسی و ابلاغ سلام رئیس جمهوری به مقامات عراق را اهداف این سفر عنوان کرد و گفت: علاوه بر این گسترش همکاری‌ها با موسسه شهدای عراق در زمینه‌های خدمات بهداشتی و درمانی، آموزشی و اقتصادی و امضای تفاهمنامه همکاری از برنامه‌های این سفر است.

سفر خانواده شهدای دو کشور به عتبات عالیات، معالجه جانبازان موسسه شهدای عراق در بیمارستان‌های ایران و دعوت از شرکت‌های ساختمان سازی ایرانی برای ساخت شهر‌های مسکونی به منظور اسکان خانواده‌های شهدای عراقی از موضوعاتی است که طرف عراقی پیشنهاد بررسی آن‌ها را در جلسه امروز عنوان کرد.

در نخستین سفر قاضی‌زاده هاشمی به بغداد، موسسه شهدا و جانبازان عراق، مشارکت شرکت‌های زیر مجموعه بنیاد شهید و ایثارگران ایران برای ساخت شهرک‌های مسکونی در عراق را خواستار شد.

عبدالله النائلی رئیس موسسه شهدا و جانبازان عراق در دیدار با قاضی‌زاده هاشمی، از بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد تا در ساخت شهرک‌های مسکونی برای خانواده‌های شهدای عراق، این موسسه را یاری کند.

موسسه شهدا و جانبازان عراق از خانواده‌های ۳۵۰ هزار شهید حمایت می‌کند و اکثر شهدای زیر پوشش موسسه شهدا و جانبازان عراق جزو قربانیان رژیم حزب بعث صدام، تروریسم القاعده و داعش و شهدا و زخمی‌های نیرو‌های مسلح در جنگ با تروریسم هستند.

این موسسه یک سازمان مستقل است و رئیس آن با پیشنهاد نخست وزیر از سوی مجلس عراق تائید می‌شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۶۶۷۵۸۱، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین