پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۸۴۲
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
مسافران اسنپ و تپسی ادعا می‌کنند اخیرا تا زمانی که گزینه‌های «عجله دارم» و «افزایش قیمت» را انتخاب نکنند، راننده‌ای سفر آن‌ها را نمی‌پذیرد. این تاخیر در پذیرفتن سفر، باعث گلایه بسیاری از سوی مسافران شده است.
شعار سال: گزینه «عجله دارم» و «افزایش قیمت» اسنپ و تپسی شانس پذیرش سفر از سوی رانندگان را برای مسافران بالا می‌برد. اما برخی از مسافران این تاکسی‌های اینترنتی از اینکه مجبور می‌شوند مبلغ زیادتری را به عنوان کرایه اسنپ و تپسی را پرداخت کنند، ناراضی هستند.

از طرفی مسافران معتقدند که گزینه عجله دارم بهانه‌ای برای افرایش قیمت کرایه‌هاست و رانندگان تا قیمت یک سفر بالاتر نرود، سفر نمی‌پذیرند. اما از سوی دیگر رانندگان از عجله مسافر ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

رانندگان از عجله مسافر بی‌خبرند!

براساس ادعای رانندگان اسنپ و تپسی؛ راننده متوجه این قضیه نمی‌شود که مسافر از «گزینه عجله دارم» استفاده می‌کند. چرا که ظاهراً هیچ هشداری از سوی تاکسی‌های اینترنتی در این باره که به رانندگان داده نمی‌شود.

پیام‌های رانندگان به گزینه «عجله دارم» اسنپ: «والا اصلا تو اپلیکیشن راننده نشون نمیده که مسافر گزینه عجله دارم رو انتخاب کرده که من راننده درخواست رو قبول کنم یا نه.»

«راننده اسنپ دقبقا منم همینو میخوام بگم اصن گزینه عجله دارم چی هست. والا برای ما که اصن معلوم نمیشه. بعدم یه وقت که روی کرایه اضافه میشه من دیدم سه هزار تومن فرق میکنه…»

«برای ما راننده‌ها اصلا معلوم نیس که مسافر گزینه عجله دارم رو زده یا نزده. الکی حرف در نیارید.»

«من راننده‌ام و اصلا نشون نمیده که مسافر عجله داره یا نه. این قانون نانوشته بین راننده‌ها توهمی بیش نیست، چون راننده‌ها اصلا باهم ارتباطی هم ندارند.»

این احتمال وجود دارد که ارائه این قابلیت جدید در اپلیکیشن اسنپ و تپسی، راهکار جدیدی برای دریافت کرایه بیشتر از مسافران است. چرا که این ویژگی باعث ناراضیتی اغلب کاربران تاکسی‌های اینترنتی است.

کاربران معتقدند شرکت‌های تاکسی اینترنتی می‌توانند به جای گزینه «عجله دارم» نرخ کرایه را افزایش بدهند.

«دیروز عصر باید جایی حاضر میشدم و طبق معمول درخواست اسنپ کردم، اما موقع درخواست سرویس عادی قریب به ۱۰ دقیقه در انتظار قبول درخواست موندم، ولی پیدا نشد! به محض اینکه از گزینه عجله دارم استفاده کردم با افزایش قیمت خیلی سریع درخواست اسنپ انجام شد!»

«جناب اسنپ و تپسی خیلی نامردیه مسیری که هرروز با ۲۵-۳۵ میرفتم روزای بارونی حداکثر ۵۰ میشد ۹۰ تومن قیمت‌گذاری کنید. اونم تا نزنی عجله دارم کسی پیدا نمیشه.»

«در اکثر مواقع برای مسیر‌های طولانی مثل همین شاهین شهر اصفهان که من همیشه می‌رم، به هیچ عنوان بدون زدن گزینه عجله دارم، اسنپ گیرت نمیاد.»

«میخوام برگردم به همون شیوه‌های رفت‌وآمد قبلی. اسنپ و تپسی فاجعه شدن، باعث شدن همه جا دیر برسم، جوریه که حتما باید اون عجله دارم کوفتی رو بزنی تا یکی بیاد. لامصب همینطوریش هم ۴۰ تومن زیاده واسه یه مسیر یه ربعه بدون ترافیک، اونم باید ۵۰ بدم تا شما افتخار بدید ما رو ببرید؟»

«آقای اسنپ یه گزینه عجله دارم اضافه کردی که تا وقتی اونو نزنی و قیمت کرایه بالاتر نره هیچکس قبول نمیکنه! خب از اول قیمت رو افزایش بده.»

قابلیت «عجله دارم» تاکسی‌های اینترنتی با این این هدف به وجود آمد تا افرادی که برای رسیدن به مقصد واقعا عجله دارند، با استفاده از این قابلیت سریع‌تر به مقصد برسند. اما گزارش‌های کاربران نشان می‌دهد که این گزینه به ابزاری برای افزایش کرایه اسنپ و تپسی تبدیل شده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از تجارت نیوز، تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰، tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین