پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۲۱۵
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
یکی از نقاط ضعف تاریخی کشور ایران در ادوار تاریخ، ضعف حضور تجاری و نظامی در دریا و بهره گیری از پتانسیل های آن بوده است. خلا ها و چالش های مربوط به این مسئله توسط رهبر معظم انقلاب بخوبی درک گردیده و دستور تقویت توان نیروی دریایی با تراز قدرت یابی و حضور در آب های بین المللی را صادر نمودند. پشت در پشت کار شد و الان شاهد آن هستیم که مثلث همگرایی سه حوزه دفاع هوایی، سطحی و زیر سطحی ، با یکدیگر تلفیق شده و قابلیت های ویژه ای را مهیا نموده اند. سربسته عرض می شود، سلام بر هرمز و آب های آزاد زیست کره .
شعار سال: آیین الحاق تجهیزات تخصصی دفاعی شناوری، موشکی و زیرسطحی به نیروی دریایی سپاه امروز با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولین عالی‌رتبه نیرو‌های مسلح برگزار شد.

در این مراسم انبوهی از تجهیزات و سامانه‌های موشکی وشناوری با قابلیت‌ها و ویژگی‌های عملیاتی جدید به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه اضافه شد.

بنا بر این گزارش؛ ماندگاری و تاب آوری، افزایش سرعت تا ۹۵ نات و همچنین قابلیت حمل و شلیک موشک از ویژگی‌های منحصر به فرد شناور‌های جدید راکت انداز، موشک انداز و شناسایی نیروی دریایی سپاه است.

ارتقای بُرد و قابلیت مانور پذیری موشک‌ها، گریز پذیری از جنگ الکترونیک و افزایش قدرت انفجار و تخریب نسبت به سامانه‌های قبلی نیز از ویژگی‌های سامانه‌های جدید موشکی الحاق شده به نیروی دریایی سپاه است.

در هشتمین مرحله الحاق تجهیزات تخصصی دفاعی به نیروی دریایی سپاه برای نخستین بار زیرسطحی‌های هوشمند به سازمان رزم نیرو الحاق شدند که آغاز فصلی جدیدی از توان و قدرت نظامی در مأموریت‌ها به شمار می‌رود.
 
تعداد بازدید : 3
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۶۸۴۷۹۹، www.irna.ir / پایگاه خبری تحلیلی مشرق نیوز، تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۳۵۲۴۳۹، www.mashreghnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین