پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۲۲۴
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴
از سال ۱۳۹۴ در خصوص ضرورت راه اندازی یگان پهپادی انتظامی و مرزبانی کشور تاکید نموده و تذکر دادیم. بهانه‌های اول را متوجه ما می‌نمودند و از پهپاد‌ها (خصوصا ارتفاع پروازی و مدت زمان ماندگاری در آسمان) ایراد گرفته و یا با طرح کمبود نیروی انسانی آموزش دیده، مسئله را نادیده می‌گرفتند. دومین بهانه جویی‌ها با طرح محرمانه بودن برخی از حریم‌ها (برای آن‌ها برخی معادل کل آسمان ایران اسلامی بود) و عدم امکان حضور پرنده در آسمان کشور شروع شد. سومین بهانه گیری‌ها، با گیر دادن مجدد به تولید کنندگان داخلی و اینکه تشکیلات نظامی و انتظامی، تولید کنندگان خاص خودش را می‌خواهد همراه بود. از هزینه‌ها و فواید می‌گفتیم و آن‌ها حرف خودشان را می‌زدند. می‌گفتیم با کشته شدن یک سرباز ایرانی حداقل ۵۰۰ میلیون تومان ضرر به بیت المال وارد می‌شود و ان‌ها نمی‌شنیدند. حالا که خبر خوب راه اندازی یگان پهپادی انتظامی کشور به گوش می‌رسد، بسیار جای افتخار دارد. اما بعید می‌دانیم که هنوز عزیزان ما به عمق کاربرد‌ها و کارکرد‌های شبکه محور این فناوری حساس شده باشند.
شعار سال: سردار مهدی حاجیان سخنگوی انتظامی کل کشور در گفتگو با خبرنگار یک رسانه، از راه‌اندازی یگان پهپادی انتظامی کشور خبر داد و اظهار داشت: یگان پهپادی انتظامی کشور با هدف اشرافیت در مرزها، کنترل و تردد قاچاقچیان، پایش، مدیریت و کنترل ترافیک و پایش کویر و شهر‌ها راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی یگان پهپادی یک ضرورت بود و سال گذشته نیز این یگان افتتاح شد و از یگان برای کنترل پایش و مدیریت ترافیک استفاده شد؛ امسال نیز از پهپاد‌ها برای مباحث مختلف استفاده خواهد شد.

سخنگوی انتظامی کشور گفت: این یگان پهپادی به صورت مستقل است و به صورت مستقیم تحت هدایت فرمانده انتظامی کل کشور است.

سردار حاجیان افزود: در ساختار جدید انتظامی کشور به دنبال ارتقا، توسعه و تقویت یگان پهپادی انتظامی کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: به‌کارگیری پهپاد‌ها در ماموریت‌های انتظامی نوعی هوشمندسازی است و ما را در ارتقا امنیت عمومی مردم بالا می‌برد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری دفاع مقدس، تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۱۱۹۲۹، www.defapress.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین