پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۶۹۷
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
سازمان ملل با هشدار نسبت به اینکه سطح آب رودخانه‌های دجله و فرات در عراق تا ۷۳ درصد کاهش می‌یابد، عراق را به مشارکت در گفتگو‌های هدفمند با کشور‌های همسایه درباره تقسیم آب‌ها دعوت کرد.
شعار سال: «سامی دیماس» مدیر منطقه‌ای برنامه سازمان ملل متحد برای محیط زیست در یک کنفرانس مطبوعاتی در بغداد گفت: «عراق شاهد کمبود باران و تاثیر آن روی سطح رودخانه‌های دجله و فرات تا ۷۳ درصد، افزایش دما به میزان هفت برابر سریعتر از افزایش گرمایش جهانی و همچنین عدم تعادل جمیعتی به میزان هفتاد درصد در مناطق شهری است که منجر به کاهش کشاورزی می‌شود».

دیماس خاطرنشان کرد: «تا زمانی که اقدامات جمعی صورت نگیرد، تخریب محیط زیست، از بین رفتن تنوع زیستی، تخریب اراضی و تکرار پدیده‌های شدید جوی تهدیدی جدی برای انسان‌ها در این منطقه است و همگی زندگی میلیون‌ها انسان را به خطر می‌اندازیم».

از سوی دیگر خانم جنین هنیس پلاسخارت نماینده ویژه سازمان ملل در عراق را به مشارکت در گفتگو‌های هدفمند با کشور‌های همسایه درباره تقسیم آب‌ها دعوت و تاکید کرد: خانواده سازمان ملل در عراق با همکاری این کشور برای مدیریت منابع آبی و کاهش آثار منفی آن بر محیط زیست تلاش می‌کند.

پلاسخارت افزود: کاهش بارش باران، نقص آب، شور شدن خاک و آب، مدیریت ناکارآمد منابع و رشد جمعیت، همگی عواملی هستند که در سراسر کشور تاثیر گذاشته است. تغییرات آب و هوایی را هم باید به این موضوع اضافه کرد زیر کاهش فعال جریان آب از کشور‌های مجاور تهدید دیگری است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری شفقنا، تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۴۱۶۸۲ ، www.fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین