پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۴۹۸
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
رئیس انجمن کشاورزی دیالی عراق اعلام کرد که هیأتی از عراق قرار است پس از عید سعید فطر برای بررسی ۳ پرونده مهم به تهران سفر کنند. مهمترین این پرونده‌ها، پرونده هماهنگی درخصوص آب‌ها و رود‌های مشترک و لزوم تقسیم خسارت در فصول خشک سال است.
شعار سال: رعد التمیمی، رئیس انجمن کشاورزی دیالی عراق در مصاحبه با بغداد الیوم، اعلام کرد که اتحادیه عمومی جوامع کشاورزی از چند هفته پیش تصمیم به تشکیل هیأتی برای سفر به تهران و دیدار با مقامات ایرانی برای بحث درباره ۳ پرونده مهم گرفته است که مهمترین این پرونده‌ها، پرونده هماهنگی درخصوص آب‌ها و رود‌های مشترک و لزوم تقسیم خسارت در فصول خشک سال است.

این مقام عراقی در ادامه تأکید کرد که در این دیدار پرونده رهاسازی آب رودخانه دیاله که فاجعه‌ای برای مردم عراق رقم زده و نگرانی‌ها در مورد تخریب باغ‌های آن به وجود آورده، در اولویت قرار دارد. در این سفر علاوه بر اهمیت تقویت همکاری‌ها در امنیت غذایی و رفع نیاز بازار به محصولات کشاورزی در فصول نیاز، افق‌هایی را برای هماهنگی بیشتر در پرونده آب‌ها به ویژه رودخانه‌های مشترک عراق و ایران باز می‌کند.

این در حالی است که چند روز پیش محمد الحلبوسی، رئیس مجلس نمایندگان عراق در جریان این سفر یک روزه با علاوه بر دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار دارد.

از طرفی دیگر نیز عادل کریم معاون وزیر برق عراق در رأس یک هیأت فنی و مالی به دستور مستقیم «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق راهی ایران شد تا درباره موضوع تزریق گاز به نیروگاه‌های عراقی و «پرداخت بدهی‌ها» به بخش برق و نفت ایران بحث و گفتگو کند.

هیأت عراقی در جریان سفر به تهران درباره مسائل مربوط به ازسرگیری واردات گاز از ایران و پرداخت بدهی با وزارتخانه‌های نیرو و نفت ایران گفتگو کردند.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۱۲۳۶۰۲، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین