پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
معاون سازمان پيشگيري از فساد چين گفت: همکاری قضائی در توقیف فساد فرا مرزی یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن پرداخت

شعار سال: "لیو جی آن چا او"  در دیدار رییس کل دادگستری استان اصفهان با رییس هیأت نظارت وزارت چین، اظهار کرد: با رسیدن به اصفهان حس آرامش و امنیت کردم و تأمین امنیت در شهری که پایتخت فرهنگی جهان اسلام است بسیار مهم و نقش دادگستری به طور خوب و مؤثر نشان داده می‌شود.

وی با اشاره به ورود خود به مجموعه دادگستری افزود: مردم بسیاری را در حین ورود به دادگستری دیدم و باید از زحمات افرادی که در این اداره به رفع مشکلات مردم می‌پردازند تقدیر و تشکر کرد.

رییس هیأت نظارت وزارت چین با بیان اینکه اعضایی که به اصفهان سفر کردند از کمیته وزارت نظارت چین آمده‌اند، گفت: وظیفه این کمیته نظارت بر اعضای حزب کمونیست و اجرای عدالت در کل کشور است تا همه مسؤولان درستکار باشند و برای رسیدن به این هدف همه تلاش خود را به کار می‌بریم.

"لیو جی آن چا او" با اشاره به همکاری کمیته نظارت با وزارت دادگستری و دادسراها در چین، اضافه کرد: وزارت دادگستری بخشی از مبارزه با فساد در چین را بر عهده دارد. و از این رو با ایران تفاوت داریم، چرا که در دستگاه قضایی ایران اختیارات بیشتری برای رسیدگی و نظارت بر تخلفات وجود دارد.

وی با تأکید بر همکاری قوه قضائی دو کشور، ادامه داد: همکاری قضائی در توقیف فساد فرا مرزی یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن پرداخت. اکنون کشورهای دنیا با این پدیده مواجه هستند که عوامل فساد به خارج از کشور فرار کرده و باید دستگیر و به کشور خود بازگردند تا مجازات شوند و آن پولی که از طریق فساد به دست آورده‌اند به کشور برگردانده شد.

معاون شورای مرکزی بازرسی انضباطی حزب کمونیست با بیان اینکه از نظر سرمایه و دستگیری افراد فراری دستاوردهایی بدست آورده‌ایم، گفت: عوامل فساد می‌دانند که ایران دوست صمیمی چین است و بنابراین به ایران فرار نمی‌کنند چون می‌دانند که دستگیر و به چین فرستاده می‌شوند.

"لیو جی آن چا او" با اشاره به مشکلاتی که در برگرداندن عوامل فساد به کشورها وجود دارد، افزود: برخی افراد فراری به کشورهای دیگر پناه می‌برند و آنجا پناهگاه آن‌ها می‌شود و به کشور خود بازگردانده نمی‌شوند، پس انتظار می رود که کشورها با همکاری یکدیگر این افراد را به کشور خودشان برگردانند تا مجازات شوند.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ايسنا، تاریخ انتشار: 30 آبان 1394، کد مطلب: 948-8093-5:www. isna.ir



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین