پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۳۷۵۷۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
گند خصوصی سازی‌ها تا بدانجا بالا گرفته بود که از ان تعبیر به مخصوص سازی می‌شد. گویا خصوصی سازی بجای آنکه اهرمی برای گذار از اقتصاد دولتی به سمت بخش خصوصی باشد، رویه‌ای بود برای فساد خواص یا فساد به شیوه‌هایی خاص. بعد از ۳۰ سال حالا قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی، از ضعف نظارت بر خصوصی سازی‌های کشور می‌گوید.
شعار سال: حسین قربانزاده گفت: وظیفه سازمان خصوصی سازی این است که بعد از واگذاری، بهره وری و کارایی بنگاه را رصد کند. تاکنون نیز تلاش شده که این کارایی و بهره وری به نحو شایسته‌ای رصد شود، اما به نقطه مطلوب نرسیده است.

به گفته او، باید به یک نظارت پویا برسیم تا آن هدف اصلی که در صدر سیاست‌های کلی اصل ۴۴ است؛ ارتقای کارایی و بهره وری بنگاه‌های دولتی با واگذاری توسط سازمان خصوصی سازی، به درستی محقق شود. لازم است که کمک کنیم با شروط قراردادی و نظارت پس از واگذاری سودآوری بنگاه‌ها را افزایش دهیم.

۱۱ اسفند سال ۱۴۰۰، وزیر اقتصاد گفته بود: بعد از دستور رئیس جمهور مبنی بر اینکه تدارک و آماده سازی بنگاه‌های در شرف واگذاری باید پیش از خصوصی سازی دنبال شود، لازم است تا پس از واگذاری نیز، مسئولیت دستگاه‌های تخصصی و مادر تخصصی ادامه پیدا کند. بنابراین، در برنامه پیشنهادی خصوصی سازی دولت، حتما شروطی را در خصوص دوران پس از واگذاری بنگاه‌ها در قرارداد واگذاری‌ها لحاظ خواهیم کرد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری اقتصادآنلاین، تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۲۳۰۶۴، www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
0
0
به مرور به اون حدی که مطلوب هست هم خواهیم رسید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین