پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۹۱۸
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
به منظور تسهیل اجرای ماده ۱۱ قانون جامع حدنگار (کاداستر) کلیه متقاضیان تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ در روستاها، صرفاً از پرداخت هزینه برگ سند معاف می‌باشند.
شعار سال: نمایندگان در نشست علنی (دوشنبه ۹ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با پیشنهاد علیرضا سلیمی مبنی بر الحاق یک بند به تبصره ۱۰ ماده واحده این لایحه درباره هزینه سند تک برگ موافقت کردند.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم در توضیح این بند الحاقی گفت: اگر چه ما قانون کاداستر را در مجلس تصویب کردیم و قرار بود این مشکل در تمامی کشور حل شود، اما در روستا‌ها برای ارائه سند تک برگی با مشکلاتی جدی روبرو شده ایم؛ لذا پیشنهاد می‌کنم در سال ۱۴۰۱ این مشکل را در روستا‌ها حل کنیم، اکنون نمایندگان به دلیل اختلافاتی که حوزه املاکشان دارند، با مراجعات فراوانی روبرو هستند، بنابراین بهتر است مشوقی گذاشته شود تا علاوه بر کاهش پرونده‌های رجوعی به محاکم، هر کسی تکلیف خود را در روستا‌ها بداند.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل آنکه اسناد دفترچه تک برگ نهایی نشده، اکنون با مشکلات جدی روبرو هستیم.

متن زیر به تبصره ۱۰ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور الحاق شد؛ به منظور تسهیل اجرای ماده ۱۱ قانون جامع حدنگار (کاداستر) کلیه متقاضیان تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ در روستاها، صرفاً از پرداخت هزینه برگ سند معاف می‌باشند.

ماده ۱۱ قانون جامع حدنگار (کاداستر) نیز می‌گوید:

ماده ۱۱. سازمان مکلف است ظرف مهلت پنج سال پس از لازم الاجراء شدن این قانون کلیه اسناد مالکیت دفترچه‌ای را به اسناد مالکیت حدنگار تبدیل کند. برای این منظور کلیه دارندگان اسناد مالکیت دفترچه‌ای اعم از دستگاه‌ها و اشخاص خصوصی مکلفند در زمان‌بندی مشخصی که در هر منطقه به وسیله سازمان اعلام می‌شود؛ سند خود را به سازمان ارائه کنند.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۲۰۲۵۷۱، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین