پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۶۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
دبیر کمیته اپیدمیولوژی کمیته علمی کرونا گفت: تا دو هفته پیش ۸۰ درصد موارد کرونا در ایران سویه BA ۲ بود و اکنون میزان گردش این ویروس بیشتر هم شده است.بیش از ۹۴ درصد کل موارد کرونا در دنیا BA ۲ است. شناسایی دو زیر گونه جدید XD و XE هم جای نگرانی ندارد و موارد ابتلا به این دو سویه در دنیا اندک است. این در حالی است که برخی از محققان با نگاهی بدبینانه به این آمار نگریسته و معتقد به تشدید عوارض و شدت همه گیری دو سویه XE و XD در آینده ای نزدیک هستند.
شعار سال: دبیر کمیته اپیدمیولوژی کمیته علمی کرونا گفت: تا دو هفته پیش ۸۰ درصد موارد کرونا در ایران سویه BA ۲ بود و اکنون میزان گردش این ویروس بیشتر هم شده است. مسعود یونسیان گفت: بیش از ۹۴ درصد کل موارد کرونا در دنیا BA ۲ است. شناسایی دو زیر گونه جدید XD و XE هم جای نگرانی ندارد و موارد ابتلا به این دو سویه در دنیا اندک است.

۹۹.۸ درصد موارد کرونا در دنیا امیکرون BA ۱.۱، BA ۱ و BA ۲ است.

دو سویه جدید "XD" (ترکیبی از ویروس دلتا و اُمیکرون) و "XE" (ترکیبی از زیرسویه BA ۱ و BA ۲) هستند و موارد ابتلا به XD معدود بوده و تعداد موارد ابتلا به XE کمتر از هزار مورد گزارش شده است. حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته کشوری کووید ۱۹، با عنوان این مطلب که اخیراً دو سویه جدید XD (ترکیبی از ویروس دلتا و اومیکرون) و XE (ترکیبی از زیر سویه BA۱ و BA۲) شناسایی شده است. تا کنون ۱۶ نفر مبتلا به سویه XD در دنیا گزارش شده و مورد رصد سازمان جهانی بهداشت قرار دارد، اما فعلاً جای نگرانی نیست چراکه گزارش‌هایی از این سویه‌های جدید در سایر کشور‌ها هنوز ارائه نشده است، گفت: تاکید کمیته علمی کشوری کرونا در این شرایط که شاهد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها هستیم، تکمیل واکسیناسیون دانشجویان و دانش آموزان به ویژه در گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال است. خوشبختانه میزان واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال به میزان قابل توجهی رسیده، اما تاکید زیادی به تکمیل واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۱ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس توسط اولیا و مربیان مدارس شد.


پیش‌تر حسن رودگری مدیر پژوهش سازمان نظام پزشکی کشور گفته بود: افزایش ناگهانی کرونا در کشور‌های مختلف ناشی از امیکرون BA.۲ است. در چین که اخیرا قرنطینه شدیدی در شانگ‌های انجام داد؛ یک زیرگروه جدید به نام BA.۱.۱ هم در کنار BA.۲ گزارش شده که در خود چین و سایر نقاط جهان گزارشی از آن نبوده است.

در خصوص کرونا و سویه های جدیدش ، یک شرکت دارویی در آمریکا ( شرکت دارویی Veru ) مدعی شده است که  قرص جدید کووید-۱۹ با نام “سابیزابولین” میزان مرگ و میر را در بیماران بدحال به نصف کاهش می‌دهد. به نظر می‌رسد داروی آزمایشی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ به اندازه‌ای اثربخش است که سازنده دارو اعلام کرده که آزمایش بالینی آن را زودهنگام متوقف کرده و برای دریافت مجوز استفاده اضطراری درخواست خواهد داد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۲۴ فروردین ۱۴۰۱، کدخبر:۱۶۲۱۴۹۱، www.khabaronline.ir / سایر منابع
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
0
1
براساس گفته‌های حسن رودگری هم‌اکنون گزارشی از تفاوت نوع XE از نظر علائم بالینی و شدت بیماری با اومیکرون در دست نیست. هر دو شبیه سرماخوردگی با آبریزش بینی، عطسه و گلودرد همراه هستند. این برخلاف علائم کرونای اولیه است که تب، سرفه و فقدان بویایی/چشایی از علائم شایعش بود. NHS انگلستان فهرست علائم عمومی و شایع کووید-۱۹ را به تازگی کمی گسترده‌تر کرده و آن را به مجموع ۹علامت ارتقا داده که شامل تنگی نفس، احساس خستگی یا بی‌حالی شدید، درد بدن، سردرد، گلودرد، بینی کیپ یا آبریزش بینی، کاهش اشتها، اسهال، تهوع و استفراغ است. درمجموع با اطلاعات موجود واریانت XE چندان خطرناک نیست و پدیده نوترکیبی قبلا مکررا اتفاق افتاده و باز هم می‌افتد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
0
1
«به‌دنبال بروز جهش جدید، رکورد جدیدی در تاریخ پاندمی کشور انگلیس ثبت شده که با افزایش ۷درصدی در بستری‌ها همراه بوده است. میزان مرگ و میر جهشی نشان نمی‌دهد که می‌تواند ناشی از پوشش گسترده و مؤثر واکسیناسیون باشد. طبق خبری از دانشگاه امپریال کالج لندن، بیشتر این افزایش در گروه ۵۵سال و بالاتر بود و میزان ابتلای کودکان افزایش نسبی داشت؛ اما برای ۱۸ تا ۵۴ساله‌ها پلاتو (تقریبا ثابت) بوده و عامل ۹۰درصد همه موارد نیز اومیکرون BA.۲ است. گفته می‌شود این افزایش ناگهانی بیشتر به‌دلیل برداشت محدودیت‌های شدید بهداشتی و قرنطینه‌ها بوده و محصول گردش نوع BA.۲ یا همان Stealth است.»
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
0
0
سویه جدید XE دارای اطلاعات ژنتیکی از هر دو سویه BA.۱ و BA.۲ است. در تحقیقات اولیه، به نظر می‌رسد که عفونی‌تر از سویه BA.۲ اومیکرون باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین