پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۵۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا اعلام نموده است که سویه جدید امیکرون با نام «BA.۴.۶»، به سرعت در ایالات متحده آمریکا در حال شیوع پیدا کردن بوده و تایید شده که این سویه در بریتانیا نیز با قدرت در حال گسترش یافتن است. هنوز گزارشی مبنی بر اینکه این سویه باعث علائم شدیدتر در بیماران می‌شود یا خیر، وجود نداشته و تنها اپیدمی آن شناسایی شده و مسلما در هفته آینده، می توان با دقت بیشتری در خصوص علائم، عوارض و شدت خطر آن صحبت نمود. انتظار می رود که این سویه دارای شدت همه گیری بیشتری بوده و مقاومت ان به واکسن بیشتر باشد.

شعار سال : بر طبق گزارشات دریافتی ، سویه جدید امیکرون با نام «BA.۴.۶»، به سرعت در ایالات متحده آمریکا و انگلستان در حال شیوع بوده و آخرین سند منتشره توسط آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا (UKHSA) نشان می‌دهد که از ۱۴ آگوست( 23 شهریور) ، ۳.۳ درصد از نمونه‌های مثبت مبتلایان به کووید در بریتانیا، از نوع سویه BA.۴.۶ هستند که از آن زمان به بعد این سویه رشد کرده و حدود ۹ درصد موارد توالی شده را در حال حاضر به خود اختصاص داده و آمار 9 درصدی ابتلا به این سویه در آمریکا هم مورد تائید قرار گرفته است.

تائید موج جدید اپیدمی بیماری با سویه جدید «BA.۴.۶» امیکرون

با وجود آنکه اطلاعات ما از این سویه به میزان زیادی پائین است ، اما در مقاله‌ای که توسط تعدادی از محققان میکروبیولوژی پزشکی دانشگاه وست مینیستر منتشرشده، اطلاعاتی در مورد BA.۴.۶ تشریح و به این سوال پاسخ داده شده است که آیا باید نگران این سویه جدید باشیم یا خیر؟ سویه امیکرون BA.۴.۶ از ریشه‌های نوع امیکرون BA.۴ است. BA.۴ اولین بار در ژانویه ۲۰۲۲ در آفریقای جنوبی شناسایی شد و از آن زمان در کنار نوع BA.۵ در سراسر جهان گسترش یافته است.هرچند که کاملاً مشخص نیست که سویه جدید BA.۴.۶ چگونه پدید آمده، اما ممکن است یک نوع نوترکیب باشد. ترکیب مجدد زمانی اتفاق می‌افتد که دو نوع مختلف SARS-CoV-۲ (ویروسی که باعث کووید ۱۹ می‌شود) به طور همزمان یک فرد را آلوده می‌کنند. در حالی که سویه BA.۴.۶ از بسیاری جهات شبیه BA.۴ است، اما حامل جهش به پروتئین اسپایک (پروتئینی روی سطح ویروس که به آن اجازه ورود به سلول‌های ما را می‌دهد) است. این جهش R ۳۴۶ T، در انواع دیگر سویه‌ها نیز دیده شده که با فرار سیستم ایمنی همراه بوده، به این معنا که به ویروس کمک می‌کند تا از آنتی بادی‌های به دست آمده از واکسیناسیون و عفونت قبلی فرار کند. به نظر می‌رسد سویه BA.۴.۶ حتی در فرار از سیستم ایمنی بهتر از BA.۵ (نوع غالب فعلی) باشد اگرچه مطالعات دقیق و جامعی هنوز توسط همتایان مورد بررسی قرار نگرفته است.

تائید موج جدید اپیدمی بیماری با سویه جدید «BA.۴.۶» امیکرون

بر اساس گزارش UKHSA، برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که BA.۴.۶ در مراحل اولیه عفونت سریعتر تکثیر می‌شود و نرخ رشد بالاتری نسبت به سویه BA.۵ دارد . دانشگاه آکسفورد گزارش داده که افرادی که سه دوز از واکسن اصلی کووید (فایزر) را دریافت کرده‌اند، در پاسخ به سویه BA.۴.۶ نسبت به BA.۴ یا BA.۵، آنتی‌بادی‌های کمتری تولید می‌کنند که این موضوع نگران کننده است و نشان می‌دهد که واکسن‌های کووید ممکن است در برابر BA.۴.۶ کمتر موثر باشند.

نظارت دقیق بر انواع جدید ویروس از جمله BA.۴.۶ بسیار مهم بوده، زیرا این سویه‌ها می‌توانند به موج بعدی همه گیری کووید منجر شوند و همچنان برای عموم مردم، مراقبت کردن و پیروی از تدابیر بهداشت عمومی برای جلوگیری از گسترش ویروس بسیار مسری، امری مهم و حیاتی است.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
0
0
موج قبلی را هم سایت شما پیش بینی کرده بود. یادم می آید که درباره شیوع وبا بعد از اربعین هم هشدار داده اید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین