پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۷۹۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳
در پی اجرای سیاست‌های جدید ارزی در بازار، بانک مرکزی هم‌اکنون میزبان صادرکنندگان محصولات پتروشیمی است.
شعار سال: نشست مشترک رئیس‌کل بانک مرکزی با صادرکنندگان محصولات پتروشیمی در حال برگزاری است.

بانک مرکزی دیروز پس از جلسه با صرافی‌ها برای به تعادل رساندن بازار ارز طی بخشنامه‌ای به آنان اجازه داد ارز اسکناس صادرکنندگان را با نرخ توافقی، خریداری کنند و به متقاضیان ارز بفروشند.

بر اساس مجوز جدید بانک مرکزی، صرافی‌ها ازین‌پس مجاز هستند ارز اسکناس صادرکنندگان را با نرخ توافقی، خریداری کنند و به متقاضیان ارز بدون محدودیت بفروشند.

در بخشنامه ابلاغی به صرافی‌های مجاز آمده است که "در راستای درخواست‌های صادرکنندگان و به‌منظور تنظیم و مدیریت بازار ارز و تسهیل برگشت ارز حاصل از صادرات به‌صورت اسکناس کلیه صرافی‌های مجاز معتبر می‌توانند نسبت به خرید ارز از صادرکنندگان به‌صورت اسکناس با نرخ توافقی اقدام و منابع تجهیزشده فوق را در سرفصل‌های مصارف ارزی خدماتی (موضوع ابلاغیه شماره ۳۰۱۳۰۵ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۴) و همچنین فروش ارز در سرفصل سایر (کد ۲۴) با احراز هویت متقاضی به فروش رسانند.

ادامه جلسات ویژه ارزی در بانک مرکزی

گفتنی است، پیش از این صادرکنندگان می‌توانستند ارز‌های خود را صرفاً به صرافی‌های عضو بازار متشکل بفروشند، اما با مجوز جدید بانک مرکزی کلیه صرافی‌های مجاز، اجازه دارند ارز‌های صادرکنندگان را با نرخ توافقی خریداری کنند، بر این اساس از سویی تعداد صرافی‌های خریدار ارز بیشتر می‌شود و از سوی دیگر نرخ خرید ارز از صادرکنندگان محدود به نرخ‌های بازار متشکل که دارای دامنه نوسان ۵ درصد روزانه بود نمی‌شود.

همچنین در سمت تقاضا نیز بانک مرکزی امکان فروش ارز در سرفصل سایر (کد ۲۴) با احراز هویت از طریق کارت ملی را که پیش از این ممنوع کرده بود، مجاز دانسته است، با این تصمیم کلیه متقاضیان ارز می‌توانند با مراجعه به صرافی‌های مجاز نسبت به خرید ارز متعلق به سهمیه خود اقدام کنند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۲۳ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۷۲۸۲۳۴، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین