پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۹۶۲
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: امروز از سازمان محیط زیست درباره شرایط حفاظت از یوزپلنگ آسیایی به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت می‌کنیم.
شعار سال: رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: امروز از سازمان محیط زیست درباره شرایط حفاظت از یوزپلنگ آسیایی به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت می‌کنیم.

رفیعی گفت: ما هم مانند مردم تصاویر یوزپلنگ و آخرین وضعیتشان را از رسانه‌ها و فضای مجازی متوجه می‌شویم؛ دولت قانوناً باید اطلاعات را در اختیار ما می‌گذاشت.

«بررسی بودجه‌های ملی و بین‌المللی حفاظت از یوزپلنگ‌ها در سال‌های اخیر، چگونگی احیای زیستگاه آن‌ها و مدیریت این پروژه» بخشی از ۲۱ پرسشی است که تعدادی از نمایندگان خواستار پاسخگویی سازمان حفاظت از محیط زیست ایران درباره آن‌ها شده‌اند.

در نشست مشترک فراکسیون محیط زیست و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس که ۳۱ اردیبهشت ماه امسال برای بررسی مرگ توله یوزپلنگ‌های ایرانی برگزار شد، دامپزشک معتمد سازمان محیط زیست اعلام کرد توله یوزپلنگ سوم در «مهمانسرای مدیران سازمان محیط زیست» قرار دارد که با واکنش فعالان محیط زیستی و مسئولان مواجه شد.

در پروژه تکثیر یوزپلنگ‌های آسیایی در ایران، ۱۰ اردیبهشت ماه از «ایران» ۳ توله یوزپلنگ متولد شد؛ با این حال سه روز بعد، یکی از آن‌ها جان باخت و ۲۸ اردیبهشت ماه هم دومین توله یوزپلنگ تلف شد.

به گزارش رسانه‌ها و به نقل از سازمان محیط زیست، از ۱۲ یوزپلنگ آسیایی در ایران و جهان فقط ۲ قلاده ماده هستند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست ۲۹ اردیبهشت ماه پس از تلف شدن دومین توله یوزپلنگ گفته بود «در کل خطا‌هایی وجود داشته و ما می‌پذیریم که باید آن‌ها را اصلاح کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های بعدی، این اشتباه‌ها جبران شود.»

در نشست مشترک بررسی مرگ توله یوزپلنگ‌ها، برخی کارشناسان زیست محیطی و دامپزشکی از سزارین شدن ایران انتقاد کردند.

بعضی کارشناسان در این جلسه گفتند «یوز در طبیعت منقرض شده، فرصت بقا ندارد و فقط می‌توان ژن آن را حفظ کرد.»

رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست در نشست ۳۱ اردیبهشت ماه گفت که کار‌های انجام شده برای زایمان و نگهداری یوزپلنگ‌ها را زیر سؤال نمی‌برد، اما «بدسلیقگی و بی‌دقتی در مدیریت پروژه زیرسؤال است.»

او امروز گفت که بر اساس اطلاعات، «از زمانی که پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی مطرح شد، تعداد یوزپلنگ‌ها کمتر هم شده است.»
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ انتشار:۳۰ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۷۰۱۴۱، www.hakimemehr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین