پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۱۲۳
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷
بعد از حذف دین اسلام از قانون اساسی تونس، قیس سعید رئیس جمهور تونس در مراسم بدرقه حجاج تونسی در فرودگاه بین‌المللی تونس به خبرنگاری که پرسیده بود: با توجه به حذف اسلام به عنوان دین رسمی در قانون اساسی، آیا معنی این بدرقه این است که دین دولت اسلام است؟ گفت: حکومت (شخصیت حقوقی است نه حقیقی)، مثل یک شرکت یا موسسه است. شرکت باید کارش را درست انجام بدهد و در مسیر (تحقق منافع مردم) حرکت کند. خداوند در قرآن‌کریم گفته است: «شما نیکوترین امتی هستید که پدیدار گشته اید» و نگفته است: «شما بهترین حکومتی هستید که...»؟!

شعار سال: قیس سعید رئیس جمهور تونس که برای بدرقه حجاج تونسی به فرودگاه بین‌المللی تونس رفته بود در پاسخ به خبرنگاری که با توجه به حذف اسلام به عنوان دین رسمی در قانون اساسی از وی پرسید آیا معنی این بدرقه این است که دین دولت، اسلام است؟ گفت: حکومت (شخصیت حقوقی است نه حقیقی) حکومت، مثل یک شرکت یا موسسه است. شرکت باید کارش را درست انجام بدهد و در مسیر (تحقق منافع مردم) حرکت کند. خداوند در قرآن‌کریم گفته است:
«شما نیکوترین امتی هستید که پدیدار گشته اید» و نگفته است: «شما بهترین حکومتی هستید که.».
دین، مربوط به خیر و صلاح و باور انسانهاست (نه حکومتها) و این انسان‌ها هستند که وارد بهشت و جهنم می‌شوند نه حکومتها. ما به عنوان حکومت دنبال تحقق خواست مردم هستیم و اسلام هم جزو دین و معتقدات همین مردم است (پس تحقق خواست و رفاه مردم، تحقق اهداف اسلام نیز هست).

تعداد بازدید : 5


پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال سهند ایرانمهر

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین