پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۹۸۶
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
پیرو سوال نماینده گناباد و بجستان در خصوص علت تخلفات گسترده مدیران سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، وزیر جهادکشاورزی بجای پاسخ دهی علمی و قانونی به حاشیه گویی روی آورد و از خواص اساسنامه‌ای سازمان تعاون روستایی حرف زد. ساداتی نژاد هیچ دفاعی در خصوص علل و شرایط انتصاب قادری فر، شفاف سازی خرید میوه‌های شب عید و ماجرای خرما و زعفران، وضعیت شرکت وارد کننده صوری ونهاده‌های دامی و مواردی همانند، نداشته و ندارد. حرف‌های تکراری نیر ورود سازمان تعاون روستایی به خرید مازاد تولید و رویکرد حمایتی منجر به زیان ده شدن سازمان، هم هیچ باری از سو مدیریت حاکم بر سازمان تعاون روستایی و کم اطلاعی یا اطلاع داشتن وزیر از این جریان کم نمی‌کند.
شعار سال: سیدجواد ساداتی نژاد در نشست علنی امروز (۲۱ تیر) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال نماینده گناباد و بجستان در خصوص علت تخلفات گسترده مدیران سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، گفت: سوال نمایندگان از دستگاه‌های اجرایی در راستای بهبود امور است باید توضیح دهم در شرایط حساس جهانی دولت‌ها برای تامین غذا اقدامات متعددی دارند از اسفندماه سال گذشته بخش زیادی از تلاش کشور‌ها برای تامین غذا بوده است.

وی ادامه داد: تلاش دولت برای تامین امنیت غذایی با اجرایی شدن طرح مردمی سازی یارانه‌ها و تغییر نرخ ارز صورت گرفت و برای ایجاد آرامش در حوزه غذا با وجود شرایط سخت در جهان اقداماتی انجام شد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی از جمله سازمان‌های مهم در حوزه امنیت غذایی و تنظیم بازار است، بیان کرد: نقش حمایت از کشاورز و دامپرور به عهده این سازمان است و به قولی سازمان تجارت و بازرگانی کشور محسوب می‌شود. از سوی دیگر نگاه حمایتی به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی را دارد. تمام تلاش این سازمان حمایت از کشاورز و تولیدکنندگان است و زمانی که قیمت محصول زیر قیمت تمام شده باشد خرید تضمینی، حمایتی و توافقی انجام می‌دهد تا از تولیدکننده حمایت شود.

وی افزود: همچنین اگر شرایط برای مصرف کننده سخت باشد و شاهد افزایش قیمت در بازار باشیم این سازمان برای تنظیم بازار و مداخله در آن اقدام می‌کند و طبیعتا این عملیات دارای هزینه است و سازمان‌هایی که نقش حمایتی و تنظیم گری دارند زیان ده می‌شوند.

ساداتی نژاد با بیان اینکه این سازمان در کنار کشاورز قرار دارد، بیان کرد: اخیرا شاهد مازاد تولید در بازار بودیم که اگر این مازاد جمع نمی‌شد شاهد حذف تولید و تولیدکننده می‌شدیم، از این رو سازمان تعاونی روستایی نقش زیادی در حمایت از تولید دارد و با شفافیت باید کار خود را ادامه دهیم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۲۱ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۲۵۳۶۳۱، www.ilna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین