پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۳۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
سرلشکر باقری گفت: دو کشور ایران و عمان در حوزه مقابله با تروریسم و دریانوردی از تجربیات ارزشمندی برخوردار هستند و می‌توانند با تبادل تجربه زمینه ارتقای توان رزمی و دریایی را ایجاد کنند و ما از توسعه روابط در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کنیم. نیروی دریایی ارتش ما سالهاست که با اعزام ناوگروه‌هایی برای برقراری امنیت در شمال و غرب اقیانوس هند و دریایی سرخ تلاش می‌کنند و تجربیات خوبی کسب کرده اند؛ در چابهار یک مرکز امنیت دریایی را در حال تاسیس داریم و از حضور شما در این مرکز و همچنین برگزاری رزمایش‌های مشترک نیز استقبال می‌کنیم.
شعار سال: سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در دیدار با «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه، با اشاره به اهمیت روابط نظامی دو کشور اظهار داشت: دو کشور ایران و ترکیه زمینه‌های مشترک همکاری متعددی از جمله در حوزه مقابله با تروریسم، مسائل منطقه، همکاری‌های مرزی، برنامه‌های آموزشی و رزمایشی و تعامل در بخش صنعت نظامی دارند که باید مورد بررسی قرار گیرد.

سرلشکر باقری با تاکید بر گسترش مناسبات و افزایش روابط نظامی بین دو کشور گفت: با توجه به اینکه ایران و ترکیه دو همسایه دیرینه با ارتباطات گسترده نظامی هستند از اینرو باید دیدار‌های دو جانبه و رفت و آمد بین نیرو‌های مسلح دو کشور بیش از گذشته باشد تا بدین ترتیب در بسیاری از مسائل مشترک به نتیجه برسیم.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح افزود: جمهوری اسلامی ایران نسبت به نگرانی‌های کشور ترکیه در حوزه مناقشات مرزی که اشرار در مرز‌های دو کشور ایجاد می‌کنند حساس است و همواره در راستای رفع سوءتفاهمات گام برداشته است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیرو‌های خود را در مرز با کشور ترکیه افزایش داده تا رفت و آمد‌های غیرقانونی به حداقل برسد.

در ادامه ژنرال حلوصی آکار وزیر دفاع کشور ترکیه نیز بر افزایش همکاری‌های نظامی دو کشور در منطقه و مقابله با تروریسم و همکاری‌های مرزی تاکید کرد.

وی افزود: همکاری‌های نظامی دو کشور باید در پرتو چارچوب و مفادی که در گذشته مطرح شده به نتیجه برسد.
 
همچنین سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در دیدار با دریابان «سیف بن ناصر الحربی» فرمانده نیروی دریایی سلطنت عمان، با اشاره به اهمیت روابط نظامی دو کشور اظهار داشت: ایران و عمان از دیرباز دارای روابط نظامی مطلوب بوده اند و امروز نیز این روابط در ابعاد مختلف در حال گسترش است.

سرلشکر باقری با اشاره به روابط سیاسی دو کشور گفت: به حمدالله سیاست‌های کشور عمان متعادل است و امروز هماهنگی لازم در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی بین دو کشور وجود دارد. در مسائل مربوط به امنیت منطقه و سایر موارد، سیاست‌های دو کشور هماهنگ و همسو است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: تنگه هرمز و دریایی عمان به عنوان منطقه مشترک برای هر دو کشور دارای اهمیت حیاتی است و یکی از زمینه‌های همکاری نزدیک دو کشور محسوب می‌شود و امروز ناوگان ما در سواحل دو کشور رفت و آمد دارند و ما از نیز از میزبانی شما نسبت به شناور‌های نیروی دریایی ایران در بنادر عمان قدردانی می‌کنیم.

سرلشکر باقری تصریح کرد: حدود ۱۶ سال است که روابط بین نیرو‌های مسلح دو کشور در قالب ارتباط مشترک ادامه دارد و به طور منظم جلسات و رفت و آمد‌ها برقرار است و ثبات نظامی دو کشور حکایت از نزدیکی علائق دو کشور است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه روابط با کشور‌های همسایه گام برمی دارد و به همین جهت ما در حوزه روابط دو کشور به ویژه روابط میان نیرو‌های مسلح دو کشور هیچگونه محدودیتی را قائل نیستیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: کمیته‌های سه گانه‌ای که در جهت کارگروه روابط دو کشور فعالیت می‌کنند امروز وضعیت مطلوبی دارند و در ماه‌های اخیر دو اجلاس در تهران و یک نشست در کشور عمان برگزار کرده اند و این روابط می‌تواند روز به روز توسعه بیشتری پیدا کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی از ظرفیت‌های عمده‌ای برخوردار است که خصوصا در حوزه صنعت دفاعی و روابط نظامی هیچگونه محدودیتی برای ارتباط وجود ندارد و تمام امکاناتی که در نمایشگاه ورازت دفاع مشاهده کردید می‌تواند در اختیار شما قرار گیرد.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: دو کشور در حوزه مقابله با تروریسم و دریانوردی از تجربیات ارزشمندی برخوردار هستند و می‌توانند با تبادل تجربه زمینه ارتقای توان رزمی و دریایی را ایجاد کنند و ما از توسعه روابط در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کنیم. نیروی دریایی ارتش ما سالهاست که با اعزام ناوگروه‌هایی برای برقراری امنیت در شمال و غرب اقیانوس هند و دریایی سرخ تلاش می‌کنند و تجربیات خوبی کسب کرده اند؛ در چابهار یک مرکز امنیت دریایی را در حال تاسیس داریم و از حضور شما در این مرکز و همچنین برگزاری رزمایش‌های مشترک نیز استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به حضور بیگانگان در منطقه گفت: به طور قطع حضور بیگانگان در منطقه مشترک دو کشور تاثیری جز ناامنی ندارد و قطعا گسترش روابط نظامی ایرن و عمان در امنیت بخشی منطقه به نفع ملت‌های منطقه به ویژه مردم دو کشور است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ انتشار:۳۰ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۱۹۷۸۷۲، shabestan.ir

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از نور نیوز، تاریخ انتشار:۲۹ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۰۱۶۵۷، nournews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
0
خوبه که . خیلی هم خوبه. هم دریای عمان با کنترل مرکز چابهار و هم تنگه هرمز
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین