پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۹۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
ساختمان فوق لاکچری سلام که در روز‌های آخر دولت تدبیر و امید برای استفاده‌ی حسن روحانی بعنوان دفتر کار رییس جمهور سابق آماده و تجهیز شده بود، دیروز پلمپ شد.
شعار سال: ساختمان فوق لاکچری سلام که در روز‌های آخر دولت تدبیر و امید برای استفاده‌ی حسن روحانی بعنوان دفتر کار رییس جمهور سابق آماده و تجهیز شده بود، دیروز پلمپ شد.
 
این گزارش حاکی است: حدود یک سال پیش بود که از ورود پیروز حناچی شهردار تهران به جلسات هیات دولت به دلیل ممانعت او از ساخت یک طبقه اضافی از ملکی در جماران - خیابان یاسر - که متعلق به نهاد ریاست جمهوری است و ظاهراً این اقدام قانونی شهردار تهران به مذاق آقای روحانی خوش نیامده بود که دیگر حناچی را به جلسات هفتگی دولت راه نداد و حناچی هم شهردار منطقه یک را عزل و به خاطر ادامه ساخت یک طبقه اضافی این ساختمان مصوبه‌ای در هییت دولت مطرح و سطح ساخت کل منطقه را یک طبقه افزایش دادند که اعتراضاتی را برانگیخت و تا حدودی هم رسانه‌ای شد. ولی به هرحال ساخت ساختمان مذکور با هر ترفندی بود، به اتمام رسید و با بهترین مصالح و اسباب اداری برای رییس جمهور بازنشسته تجهیز و آماده‌ی تحویل شد. به نحوی که در یکی از طبقات استخر بسیار لاکچری و مجهز قرار دارد و طبقات دیگر به کتابخانه و نمازخانه و دفتر کار و اتاق جلسات روحانی اختصاص دارد که با لوکس‌ترین اسباب اداری و صنایع چوبی تجهیز گردیده و به نام ساختمان "سلام" معروف شده است.

پروژه‌ی ساخت ساختمان "سلام" با بودجه‌ی ویژه زمانی تمام شده که حسن روحانی به همراه تیم خود بتوانند در کمال آرامش، در ملک دولتی جماران و با تنخواه اداری و نیرو‌های انسانی که کادر نهاد ریاست جمهوری هستند در این ساختمان با بودجه‌ی چند صد میلیاردی که برای این ملک هزینه شده، دوران بازنشستگی را سپری کنند.

سوال اینجاست که وقتی در این اوضاع بد اقتصادی و مالی که دولت دم از کسری بودجه و نبود منابع جهت پرداخت یارانه می‌زند، چگونه آقای روحانی با پول بیت المال و در زمین دولت که هم‌اکنون شاید بالغ بر چند صد میلیار فقط قیمت ملک آن که در بهترین منطقه تهران است، می‌تواند نماز بخواند؟

گفته می‌شود مبلغی که صرف هزینه ساخت و ساز ساختمان سلام شده، در اسناد حساب و کتاب‌های مالی نهاد در اسناد پرداخت، وجود نداشته و به گفته منابع آگاه توسط پیمانکاران مسکن و شهرسازی ساخته شده است.
این در حالی است که اصولاً اختصاص ساختمانی با این ابعاد و کیفیت به مدیران عالی دولت سابق برای تجمع و فعالیت سیاسی تحت هر عنوان از قبیل دولت سایه و ... در هیچیک از دولت‌های گذشته سابقه نداشته است.

بنا به این گزارش، ساختمان "سلام" روز گذشته به دستور رئیس جمهور منتخب پلمپ شد.
تعداد بازدید : 14
 
اولین تصاویر از داخل ساختمان لاکچری «سلام» که دولت سیزدهم در اختیار روحانی قرار نداد | روحانی به گندمِ جماران نرسید!

ساختمان لوکس «سلام» که سال ۹۹ موضوع ساخت آن جنجال‎های فراوانی ایجاد کرد، ملکی بود که «حسن روحانی» آن را به‌عنوان دفتر کار خود پس از پایان دوره ریاست جمهوری در نظر گرفته بود.

ساختمان سلام یکی از خاص‎ترین ساختمان‎های اداری منطقه جماران است که برای اولین بار تصاویری از داخل آن منتشر می‎شود.

بلافاصله بعد از استقرار دولت سیزدهم عملیات ساخت‌وساز در این ساختمان از جمله ساخت استخر و سونا متوقف شد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری شمانیوز، تاریخ انتشار: مرداد 1400، کدخبر:۹۸۷۷۱۶، www.shomanews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین