شعار سال: پشت لوای خنده دار دکان داری براندازی با پسوندهای مختلف، واقعیاتی تلخ نهفته است. مهدی مهدوی آزاد، کارشناس BBC و سعودی اینترنشنال میگوید که برخی از افراد برای کاسبی براندازانه اقدام به چارچوبهایی میکنند که عموما انتزاعی است، بخشی از آنها اصلا در چارچوب انتولوژی (شناخت شناسی و چارچوب مفهومی و نظریه پردازی) علوم سیاسی نیست و بعضی از آنها برعکس هم هستند. برای حفاظت از خود و اقدام براندازانه تعریف شده، اقدام به دادن رنگ و لعاب ایدئولوژیک به آن نموده و کسی که قصد سوال یا تشکیک داشته باشد، با انبوهی از تهمتها و اتهامات مواجه میشود. باید پرسید چرا این گونه شد؟
وجود این حجم دکانداری براندازانه محور را باید در چند نقیصه موجود در خودمان جستجو نموده و در گام دوم انقلاب از ان فاصله بگیریم.
*** اگر حقوق اساسی مطرح در قانون اساسی بخوبی اجرا شود، آیا حجم دکانداری براندازی کاهش مییابد یا خیر؟ وقتی خودمان در برخی از موارد با انواع مصلحتها و توجیهات به خودمان اجازه عدول از حقوق اساسی مطرح در قانون اساسی را میدهیم، چرا نباید انتظار داشته باشیم که براندازی ، دکان عمومی برای کسب منفعت بعضیها شود؟ خدا رحمت کند یکی از آیات مرحوم در این کشور، در خصوص شکنجه حرفی زده که خلاف قانون اساسی هم تلقی میشود. حال چرا باید انتظار داشته باشیم که دشمن سو استفاده نکند؟
*** اگر انقلابی که داعیه دار تحقق بخشی به تمدنی اسلامی است، از پوسته ایدئولوژیک خود در گام دوم فاصله نگیرد و شناخت و تعهد درونی را جایگزین ایدئولوژی متعصبانه و سنتی در نسل موجود نکرده و توان انتقال بینانسلی آن را نداشته باشد، آیا میتواند به دشمن بگوید که تو ایدئولوژی نساز و دکانداری براندازانه خودت را در لفاف ایدئولوژیک جلو نبر؟
*** اگر دستگاههای امنیتی کشور با رویکردی مشارکتی- تخصصی-غیرشعاری فعالیت نکنند و از تحمل پذیری و توان بالای رفق و مدارا و جهت دهی مرحله به مرحله برخوردار نبوده و اقدام ضربتی و دفعی را بعنوان برگ برنده فعالیتی بپندارند، میتوان از دکاندار برانداز، انتظار داشته باشیم که این گونه عمل نکند؟
*** ....
دکانداری براندازانه محور در این کشور زیاد شده، چون میبینند که با کمترین ارایه منطق و خلاف اراده موجود حرف زدن، میتوان جلب نظر و جلب توجه کرد. میبینند که میشود امتیاز گرفت برای سکوت و امتیاز گرفت برای حرف زدن در راستای اراده موجود. آسیبی که در گام دوم انقلاب با قانون گرایی بیشتر هستههای سخت نظام (سه حوزه حقوقی- قضایی، امنیتی- نظارتی، نظامی- ارزشی) و فعالیت تخصصیتر همراه با ارتقا میزان رفق و مدارا و برنامه ریزی مشارکتی، به راحتی قابل حل است. در سطح عموم مردم هم بجای رواج تقدیرگرایی انفعالی، باید عقلانیت دینی توسعه یابد.

من باب تذکر عرض میشود که بدلیل فراگیری کمتر از ۲۰ سال آینده
موج چهارم شناخت (ترکیب روشمند و قاعده مدار حوزه دین با حوزه علم) در جهان (همه کشورها ،از لائیکترین تا دینی ترین)، کم توجهی به احیای دینی و یا خدای ناکرده کم رنگ پنداری آن، نوعی عقب ماندگی جبران ناپذیر تاریخی را سبب میشود. بر این قاعده، از اقدامات سلیقه محور و مصلحت پایه، بشدت باید پرهیز نمود و می بایست، نوعی مهندسی اجتماعی با تمام ظرفیتهای آن را پایه گذاری کرد.
دکانداری براندازانه در ایران بدلیل نداشتن ظرفیتهای پایهای لازم و همه گیری شبکه محور و همه گستری لازم، توانایی براندازی (برخلاف هدف ادعایی اولیه) نداشته و صرفا دکه ای برای کاسبی موقت و گسترش میدانهای بازی محدود برای تامین منفعت است. واقعا میتوان تصور نمود که معصومه علینژاد توان براندازی داشته باشد؟ چکار باید نمود که حرف های امثال این کاسب کار امنیتی- سیاسی، خریدار نداشته و تعطیلی دکان شان را شاهد باشیم؟ در پاسخ میتوان بیان داشت که کار سختی نیست، اگر و تنها اگر ، اصول گام دومی انقلاب را بشکل فراگیر رعایت نموده و در کنار بستن دکان کاسبکارهای برانداز، دکان ویژه طلبی برخی از داخلیها هم بسته شود.
توضیحات: مهدی مهدوی آزاد متولد ۱۰ آذر ۱۳۵۷ در اراک، فارغ التحصیل کارشناسی و کارشنارسی ارشد اقتصاد از دانشگاه اراک و دکتری روزنامه نگاری دانشگاه بن آلمان ، خبرنگار و کارشناس ایرانی شبکه ضد انقلاب ایران اینترنشنال است. مهدوی آزاد در مقطعی معاون و دبیر دوم اجرایی صدا و سیما از سال ۱۳۸۲ لغایت ۱۳۸۸ بود. او به دلیل فعالیتهای سیاسی بر ضد انقلاب اسلامی ، بازداشت و پیش از تایید حکم نهایی در دادگاه تجدید نظر از کشور خارج شد و هم اکنون در کشور آلمان به فعالیتهای مطبوعاتی و رسانه ای خود ادامه میدهد.
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
سلام
قصد خنداندن نداشتیم. واقعیت را گفتیم و ان شاالله مردم حواس شان باید جمع تر شود و کاسب کارها را بهتر و بیشتر بشناسند