پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
رئیس اتاق بازرگانی همدان با اشاره به تنوع بالای ذخایر معدنی در استان همدان، گفت: 41 درصد از سهم معادن کشور در استان همدان قرار دارد.

شعار سال: "علی‌اصغر زبردست" شنبه 30 آبان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، اظهارکرد: در حال حاضر 28 ماده معدنی از معادن استان همدان استخراج می‌شود به‌طوریکه ذخایر معدنی استان 1.7 میلیارد تن است.

وی افزود: وجود 1.7 میلیارد تن ذخیره معدنی می‌تواند در ایجاد فرصت‌های اشتغالزایی و اقتصادی قابل توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه 280 معدن‌دار فعال در استان وجود دارد، عنوان کرد: 45 درصد صنایع استان را صنایع معدنی تشکیل می‌دهد که می‌تواند کمک حال توسعه استان باشد.

زبردست با بیان اینکه برداشت از معادن در استان همدان سه درصد است، عنوان کرد: کل برداشت‌های معدنی در کشور 0.5 درصد بوده درحالیکه این میزان در استان همدان 3 درصد است به‌طوریکه این مساله گپ بزرگی برای استان می‌تواند باشد.

رئیس اتاق بازرگانی همدان از مدیران استان خواست توجه ویژه‌ای نسبت به این سرمایه داشته باشند و گفت: اگر از این سرمایه خفته در استان نتوانیم بهره ببریم این سرمایه از استان خارج می‌شود.

وی بیان کرد: استان همدان به‌لحاظ ذخایر معدنی دست کمی از کرمان و استان‌های معدنی ندارد و اگر توجه ویژه‌ای به این بخش شود می‌توان این معادن را احیا کرد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ايسنا، تاریخ انتشار: 30 آبان 1394، کد مطلب: 948-7291-5:www. isna.ir


نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین