پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۲۶۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
سید سعید راد معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشور ما با ۸۵ میلیون نفر جمعیت، حدود یک درصد جمعیت ۸ میلیارد نفری جهان را در خود جای داده است، اظهار داشت: این در شرایطی است که بر اساس گزارش فائو، ایران یک و نیم درصد ذخایر گندم و غلات جهان را در اختیار دارد و به عبارتی، ذخایر غلات و گندم ایران یک و نیم برابر میانگین جهانی است.

شعار سال: مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: آمار اخیر فائو نشان می‌دهد که ذخایر گندم کشور ما ۱٫۵ برابر میانگین جهانی است.

 از شرکت بازرگانی دولتی ایران، سید سعید راد از تأمین بیش از ۱۱ میلیون تن گندم به دو طریق خرید داخلی و خارجی در سال جاری خبر داد و افزود: با وجود رشد چشمگیر ۶۰ درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان، برای تقویت ذخایر استراتژیک و تأمین امنیت پایدار غذایی کشورمان، این محصول پرمصرف را از مبادی مختلف نیز خریداری کرده‌ایم تا انبار‌ها و سیلو‌های کشور لبریز از گندم باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشور ما با ۸۵ میلیون نفر جمعیت، حدود یک درصد جمعیت ۸ میلیارد نفری جهان را در خود جای داده است، اظهار داشت: این در شرایطی است که بر اساس گزارش فائو، ایران یک و نیم درصد ذخایر گندم و غلات جهان را در اختیار دارد و به عبارتی، ذخایر غلات و گندم ایران یک و نیم برابر میانگین جهانی است.

به گفته وی، سازمان جهانی خواربار و کشاورزی (فائو) در تازه‌ترین گزارشی که از وضعیت تولیدات کشاورزی کشورمان منتشر کرده است، میزان تولید غلات ایران در سال زراعی ۱۴۰۱ را ۲۱ میلیون تن، اعلام و از رشد ۱۷ درصدی آن نسبت به سال زراعی ۱۴۰۰ خبر داده است.

فائو در گزارش خود، ۱۳ میلیون تن از این ۲۱ میلیون تن را سهم گندم، اعلام و از رشد خیره‌کننده ۶۳ درصدی تولید گندم کشورمان نسبت به سال گذشته خبر داد و تأکید کرد: ذخایر غلات ایران با یک میلیون تن افزایش نسبت به سال قبل به ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسیده، در صورتی که ذخایر غلات جهان ۸۵۷ میلیون تن است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اگروفودنیوز، تاریخ انتشار:  آذر ۱۴۰۱، کدخبر: ۸۹۴۸۴، agrofoodnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین