پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۳۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱
قالیباف در دیدار با رئیس مجلس الجزایر گفت: «من در دوران انقلاب الجزایر به عنوان یک جوان انقلابی در ایران مشغول مبارزه با استبداد بودم و انقلاب الجزایر را از طریق اخبار دنبال می‌کردم.»! این در حالیست که، جناب قالیباف متولد سال ۱۹۶۱ است. با انطباق تاریخ در زمان آغاز (نوامبر ۱۹۵۴) ایشان هنوز متولد نشده بود و در سال ۱۹۶۲ که انقلاب الجزایر پس از ۸ سال مبارزه قهر آمیز علیه استعمار ۱۳۲ ساله فرانسه به پیروزی رسید، هنوز یک سالگی را تمام نکرده بودند. و با آشنایی رئیس مجلس الجزایر از رزومه قالیباف، کاملا قابل درک است که ادب دیپلماتیک که الجزایری‌ها در آن شهره‌اند مانع از واکنش به این ادعا در ملاقاتی رسمی است.

شعار سال:

قالیباف در دیدار با رئیس مجلس الجزایر گفت: «من در دوران انقلاب الجزایر ...

رحمت اله بیگدلی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت:

قالیباف در دیدار با رئیس مجلس الجزایر گفت: «من در دوران انقلاب الجزایر به عنوان یک جوان انقلابی در ایران مشغول مبارزه با استبداد بودم و انقلاب الجزایر را از طریق اخبار دنبال می‌کردم.»!

مچ گیری از ادعای قالیباف در دیدار رئیس مجلس الجزایر؛ با ۹ ماه سن، انقلابی بودی؟!
پ. ن: انقلاب الجزایر در ۱۹۵۴ آغاز و در جولای ۱۹۶۲ پیروز شد. قالیباف متولد آگوست ۱۹۶۱ و در سال پیروزی انقلاب الجزایر ۹ ماهه بوده است!

جاوید قربان اوغلی در این خصوص نوشت که، جناب محمد باقر قالیباف در ملاقات با صالح قوجیل همتای الجزایری خود در حاشیه هفدمین اجلاس PUIC افاضه فرموده اند:" ملت ما از همان دهه ۷۰ میلادی با انقلاب آزادیبخش الجزایر آشنا شدند. آن زمان خود من به عنوان یک جوان انقلابی در ایران مشغول مبارزه با استبداد بودم و همراه سایر جوانان مسائل مربوط به الجزایر و انقلاب این کشور را از طریق اخبار دنبال می‌کردیم" (روزنامه اطلاعات، دوشنبه ۱۰ بهمن، ص۲). انقلاب الجزایر در سال ۱۹۵۴ آغاز شد و در سال ۱۹۶۲ با تن در دادن ژنرال دوگل به رفراندم، به پیروزی رسید.

جناب قالیباف متولد سال ۱۹۶۱ است. با انطباق تاریخ در زمان آغاز (نوامبر ۱۹۵۴) ایشان هنوز متولد نشده بود و در سال ۱۹۶۲ که انقلاب الجزایر پس از ۸ سال مبارزه قهر آمیز علیه استعمار ۱۳۲ ساله فرانسه به پیروزی رسید، هنوز یک سالگی را تمام نکرده بودند. تاریخ تولد ایشان ۲۳ آگوست ۱۹۶۱ و تاریخ پیروزی انقلاب الجزایر ۵ جولای ۱۹۶۲) است و سن ایشان در آن زمان دقیقا ۹ ماه و ۱۳ روز بود. این خبر را که خواندم در این فکر رفتم که رئیس مجلس الجزایر که حتما قالیباف را می‌شناسد و قبل از ملاقات رزومه او را مطالعه کرده در باره این ادعای مضحک چه احساسی در درون داشت. کاملا قابل درک است که ادب دیپلماتیک که الجزایری‌ها در آن شهره‌اند مانع از واکنش به این ادعا در ملاقاتی رسمی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۱۱ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر:۱۷۲۵۸۸۷، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین