پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۳۹۶
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
نشست خبری رونمایی از پوستر نوزدهمین دوره فستیوال بین المللی شطرنج دریای کاسپین با عنوان جام رشت برگزار شد. یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر اینکه علت حمایت ویژه از فستیوال امسال مسابقات شطرنج بین المللی شناساندن برند شهر رشت است، یادآور شد: رشت دارای پتاسیل‌های گردشگری است و برند شهر خلاق خوراک نیز به نام رشت ثبت جهانی شده است.

شعار سال: نشست خبری رونمایی از پوستر نوزدهمین دوره فستیوال بین المللی شطرنج دریای کاسپین با عنوان جام رشت برگزار شد.

در ابتدای این نشست یوسف یزدانی در این نشست خبری با بیان این که نوزدهمین دوره مسابقات شطرنج کاسپین با عنوان “جام رشت” برگزار می‌شود، گفت: شهرداری رشت در کنار وظایف ذاتی خود که خدمات دهی و کار‌های عمرانی است در اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی مثل همیشه پیشگام بوده است.

سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر اینکه علت حمایت ویژه از فستیوال امسال مسابقات شطرنج بین المللی شناساندن برند شهر رشت است، یادآور شد: رشت دارای پتاسیل‌های گردشگری است و برند شهر خلاق خوراک نیز به نام رشت ثبت جهانی شده است.

وی افزود: حضور ورزشکاران خارجی و داخلی فرصت مناسبی است تا رشت را به درستی معرفی نماییم و همچنین در ماه‌های بهمن و اسفند میزان گردشگری در استان و شهر رشت به حداقل می‌رسد، می‌توانیم با توجه به برگزاری این مسابقات رونق بیشتری به صنعت گردشگری در رشت دهیم.

یزدانی از کلیه ارگان‌های فعال در برگزاری این فستیوال بین‌المللی، مدیریت هیات شطرنج استان گیلان و اداره کل ورزش و جوانان گیلان و همچنین حمایت شورای اسلامی شهر و تلاش سازمان فرهنگی ورزشی تقدیر کرد و مسئولیت اصحاب رسانه در پوشش خبری برگزاری این تورنمت را شایسته تقدیر و تلاش اعلام کرد.

تلاش ما این است که دوباره رشت به شهری پویا و زنده تبدیل شود

رییس شورای شهر رشت نیز در ادامه این جلسه با بیان این مطلب که رشتی‌ها در کل کشور به مهمان نوازی زبانزد هستند، گفت: مسابقات بین المللی شطرنج با عنوان جام رشت امسال برگزار می‌شود و مدیریت شهری امسال پررنگتر از سال‌های گذشته به این عرصه ورود کرده است و خوشبختانه اقدامات و برنامه‌های خوبی برای هرچه بهتر برگزار شدن این فستیوال در حال اجرا است.

محمدحسین واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه همه هدف ما این است که نام رشت مثل قبل جزء شهر‌های پویا و زنده کشور باشد، گفت: متاسفانه عملکرد‌ها در گذشته باعث شد که در عرصه مدیریت شهری، رشت پیشرفت چشمگیری نداشته باشد و متاسفانه از شهر اولین‌ها به شهر‌های رده‌های پایین تنزل پیدا کند.

رئیس شورای شهر رشت تصریح کرد: همه تلاش شورا و مدیریت شهری فعلی بر این است که دوباره رشت به شهری پویا و زنده تبدیل شده و جزء اولین شهر‌ها قرار بگیرد.

جام شطرنج رشت رویداد صرفا ورزشی نیست

علیرضا تاج شهرستانی نیز در این نشست خبری گفت: هر تصمیمی که برای شهر رشت مفید باشد ما از آن پشتیبانی خواهیم کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه باید به قابلیت‌های شهر رشت پرداخته شود، افزود: استعداد‌ها و پتاسیل‌های زیادی در رشت وجود دارد که جزء شهرستان‌های خوب کشور باشیم.

وی ادامه داد: مسئولان و مدیران استان با همدلی و همکاری می‌توانند رشت را به جایگاه واقعی خود برگرداند.

تاج شهرستانی با بیان اینکه این رویداد صرفا ورزشی نیست بلکه تعامل با کشور‌های دیگر می‌دانیم گفت: هر ماه حداقل باید یک رویداد مهم در رشت داشته باشیم، زیرا رشت به غیر از جاذبه‌های گردشکری و باید جاذبه‌های فرهنگی دیگر را نیز برای این شهر ایجاد کنیم.

حضور ۷۰۰ شطرنج باز داخلی و خارجی

حسین میربلوک رییس هیات شطرنج استان گیلان نیز در این جلسه با بیان این مطلب که مسابقات شطرنج از ۲۳ بهمن تا یکم اسفند برگزار می‌شود؛ گفت: در این دوره از مسابقات ۷۰۰ شطرنج باز شرکت می‌کنند که ۴۰ نفر از آن‌ها خارجی هستند.

وی با بیان اینکه اتفافات اخیر کشور در حضور کم شطرنج بازان خارجی بی‌تاثیر نبوده، یادآور شد: امسال ۷۰ داور که بیشتر گیلانی هستند و یک داور تاجیکستانی مسابقات جام رشت در جدول حرفه‌ای، آماتور و نوجوانان را داوری خواهند کرد.

رییس هیات شطرنج استان گیلان در ادامه از برگزاری مسابفات بین المللی شطرنج در مجموعه یادگار امام رشت خبر داد.

یاسر محجوب رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت و رئیس ستاد اجرایی جام رشت، در مراسم رونمایی از پوستر مسابقات بین المللی جام رشت اظهار داشت: مسابقات شطرنج «جام رشت» طبق برنامه از روز ۲۳ بهمن آغاز میشود و اختتامیه این مسابقات نیز در روز یکم اسفند ماه اجرا خواهد شد.
محجوب اشاره داشت: در روز ۲۹ بهمن و در دل این تورنمت مسابقه‌ی تخصصی چند، ساعته‌ای با نام «شطرنج سریع» با عنوان شهر خلاق خوراک با شرکت چند، شطرنج باز خارجی و داخلی در مسابقات اجرا خواهد گردید.
محجوب اضافه کرد: اجرای تور رشتگردی و بازدید از خانه میرزا، خانه موزه سنتی گیلان و بازدید از پیاده راه فرهنگی شهر برای جمعی از میهمانان و ورزشکاران را نیز در روز ۲۹ بهمن از دیگر برنامه‌های ما در این تورنمت خواهد بود.

در این برگزاری این سری مسابقات شطرنج جام رشت سفره چینی از غذا‌های سنتی و اصیل گیلانی در راستای معرفی شعر رشت بعنوان شهر خوراک غذا و همچنین ورک شاپ و کارگاه تولید صنایع دستی توسط هنرمندان گیلانی در فضای اجرای مسابقات از دیگر اجرا‌های قابل ذکر در این راستاست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیارمیرزا، تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۷۵۸۸۹۲، diyarmirza.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین