پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۸۶۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
بر اساس گزارش بانک مرکزی، هر متر زیربنای واحد مسکونی در آبان‌ماه امسال نسبت به آبان سال گذشته۷.۳ درصد، همچنین نرخ اجاره بها ۱۰.۴درصد افزایش یافته است.

شعارسال: بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی درباره تحولات بازار مسکن شهر تهران در آبان‌ماه امسال، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 12 هزار و 500 واحد مسکونی رسیده که در مقایسه با مهرماه ‌21.2 و نسبت به ماه مشابه سال گذشته 4.1 درصد افزایش دارد.

بر اساس این گزارش در آبان ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک‌ متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی حدود چهار میلیون و 400 هزار تومان بوده که حدود 0.1 درصد نسبت به ماه قبل افزایش دارد. قیمت خرید هر متر زیربنای واحد مسکونی در آبان‌ماه امسال نسبت به آبان سال گذشته تا 7.3 درصد افزایش یافته است.

*تحولات قیمتی مسکن

در تحولاتی قیمتی نیز از میان مناطق 22 گانه تهران بیشترین متوسط قیمت یک‌متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده حدود 9 میلیون و 800 هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن با 2 میلیون و 100 هزار تومان به منطقه 18 تعلق داشت.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا نشان می‌دهد که واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم 52.2 درصدی بیشترین تعداد از واحدهای معامله شده را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که در مناطق 22 گانه تهران منطقه پنج با سهم 16.4 درصد از کل معاملات بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است.

مناطق 4، 2 و 14 در رده‌های بعدی قرار دارند. در مجموع حدود 73 درصد از کل معاملات انجام شده در تهران مربوط به 10 منطقه (5، 4، 2، ‌14، 8، 10، 7، 15، 1 و 3) بوده و 12 منطقه باقی ‌مانده حدود 27 درصد دیگر معاملات را پوشش می دهد.

*رشد 10درصدی اجاره بها

اما در رابطه با تحولات اجاره بهای مسکن شاخص کرایه در تهران حدود 10.4 و در کل مناطق شهری تا 9.3 درصد رشد دارد. ماهیت قراردادهای اجاری مسکن که غالبا یک‌ساله تنظیم می‌شود و از سیاست‌های کنترل و مهار تورم تاثیر پذیری دارد سبب تغییر متناسب اجاره بها با تحولات نرخ تورم شده است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، در مجموع حجم معاملات و متوسط قیمت یک‌متر مربع واحد مسکونی که در آبان ثبت شده موجب شده تا بانک مرکزی اعلام کند با توجه به رشد ملایم قیمت مسکن در سطحی کمتر از نرخ تورم در هشت‌ماه منتهی به آبان ماه و از سوی دیگر گشایش ‌های مالی اخیر نظام بانکی به ویژه تک‌رقمی شدن نرخ سود تسهیلات شرایط مناسبی جهت خانه‌دار شدن زوج‌های جوان و خانه‌اولی‌ها فراهم شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 6 آذر 1395، کدمطلب: 1251183 ،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
1
مردم بی پول وکمدرامدند وازدواجها کم وتک فرزندی رایج و طلاقها ومجردی افزایش یافته و اقساط ووام بانکها سنگین و ملک به اندازه 10سال جلوترساخته شده به هرطرف نگاه کنی ساخت وسازشده و بعدازمسکن مهرنوبت مسکن اجتماعی داخل شهرهها رسیده وقیمت نفت جهانی پایین امده ومنطقه درجنگ میباشدورکودجهانی وداخلی شدیدترشده وسودبانکهاهنوزبالاست ومطمن باشیدتاسال1400ملک دررکودخواهدماندونه تنهاپایین میایدبلکه حراج هم خواهدشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین