پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۶۰۰
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
امیر افشین خواجه‌فرد رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با بیان اینکه پروژه هواپیمای قاهر در نقش هواپیمای بی‌سرنشین ظهور خواهد کرد، گفت: پروژه قاهر الآن در فناوری به بلوغ کامل رسیده است و در محصول تنوع ایجاد کردیم.

شعار سال: امیر افشین خواجه‌فرد رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع طی سخنانی در برنامه تلویزیونی صف اول، به تشریح برخی دستاورد‌ها و برنامه‌های حوزه هوایی پرداخت.

وی با بیان اینکه پروژه هواپیمای قاهر در نقش هواپیمای بی‌سرنشین ظهور خواهد کرد، گفت: پروژه قاهر الآن در فناوری به بلوغ کامل رسیده است، اما در محصول تنوع ایجاد کردیم و اواسط سال آینده از نسخه‌هایی از این هواپیما رونمایی خواهد شد. ما نسخه‌های این هواپیما را با نیاز دو نیرو تطبیق دادیم و باتوجه به نیاز آن‌ها تغییراتی در هواپیما ایجاد کردیم.

رئیس سازمان صنایع هوایی خاطرنشان کرد: چندی پیش یک نوع پهپاد آتش‌نشان ساخته شد که دو نماینده از کشور‌های خارجی آمدند و بعد از بازدید خرید کردند، اما شهرداران ایران هنوز درحال ارزیابی هستند.

خواجه‌فرد همچنین با بیان اینکه "برای ساخت هواپیمای مسافربری از همکاری‌های بین‌المللی استفاده می‌کنیم"، گفت: از مجموعه‌های غیر از نیرو‌های مسلح می‌خواهیم پای کار بیایند، چون راه‌اندازی یک خط تولید کامل کار وزارت دفاع نیست.

رئیس سازمان صنایع هوایی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: چندی پیش یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان وزارت دفاع پهپادی در حوزه اطفای حریق طراحی و تولید کرده بود.

وی با بیان اینکه کارشناسانی هم از داخل کشور و هم از خارج برای ارزیابی آن آمدند، گفت: دو کشور خارجی پس از تأیید این پهپاد آن را خریداری کردند، اما متأسفانه هنوز مسئولین و شهرداران کشور خودمان درحال ارزیابی این پهپاد هستند و آن را تهیه نکرده‌اند.

خواجه‌فرد با اشاره به حوزه هواپیمای الکتریکی نیز تصریح کرد: در این حوزه چند نمونه کار را آغاز کردیم و ظرف سال آینده دو نمونه را هم تست خواهیم کرد.

رئیس سازمان صنایع هوایی با ابراز اینکه "البته در حوزه پهپاد الکتریکی به بلوغ کامل رسیده ایم"، اظهار داشت: اما حوزه هواپیمای سرنشین‌دار الکتریکی نیاز به کار‌های توسعه‌ای دارد و به‌دنبال این هستیم در این حوزه عقب‌ماندگی نداشته باشیم و محصولاتمان بروز باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ساخت انواع موتور توسط وزارت دفاع اشاره کرد و گفت: باتوجه به خودکفایی ما در بخش موتور می‌توانیم ۱۰ نوع موتور را تولید کنیم که اکثرا در پهپاد و موشک‌های کروز بکار گرفته می‌شود.

رئیس سازمان صنایع هوایی همچنین تاکید کرد که صنایع دفاعی کشورمان در حوزه طراحی و ساخت موتور‌های سنگین هم به خودکفایی رسیده است.

خواجه‌فرد با اشاره به موتور اوج نیز اظهار داشت: این موتور در دو مدل ساخته شده و یکی در جنگنده کوثر نصب شده و مدل دیگر روی جنگنده یاسین نصب می‌شود.

وی به برنامه وزارت دفاع درخصوص توسعه هواپیما‌های مسافربری اشاره کرد و گفت: در تلاشیم از همکاری‌های بین المللی در این حوزه استفاده کنیم و تاکنون ۲-۳ کشور را برای این پروژه در نظر گرفته‌ایم و درحال انجام مذاکرات با آن‌ها هستیم که با استقبال آن‌ها مواجه شدیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۳۰ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۲۸۵۵۴۵۳، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
برگزیده ها
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین