پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۹۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
مدیرکل پزشک قانونی مازندران بیشتر گزارشات کودک آزاری از سوی مدارس، بیمارستانها عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۲۲ کودک آزاری سطحی اتفاق افتاده که از این تعداد ۱۵ پسر و مابقی دختر بودند و بیشترین کودک آزاری در ساری بوده است
شعارسال: علی عباسی چهارشنبه در همایش «نه به کودک آزاری» در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران بیشتر گزارشات کودک آزاری از سوی مدارس، بیمارستانها عنوان کرد.

مدیر کل پزشک قانونی مازندران با بیان اینکه کودک آزاری جنسی در دنیا سالانه موجب مرگ یک کودک زیر چهار سال می شود، تصریح کرد: در مازندران اغلب کودک آزاری ها در کلاس های موسیقی و مهدهای کودک انجام می شود نباید در این مراکز افراد دارای اختلال شخصیتی مسئولیت داشته باشند.

عباسی اذعان داشت: در اغلب سوء استفاده جنسی از کودک از سوی پدران معتاد و دارای اختلالات روانی بوده که این افراد خود مورد کودک آزاری قرار گرفته بودند.

وی وجود سوختگی، کبودی، شکستگی در بدن را کودک آزاری عنوان کرد و افزود: در سال گذشته ۲۲ کودک آزاری سطحی اتفاق افتاده که از این تعداد ۱۵ پسر و مابقی دختر بودند و بیشترین کودک آزاری در ساری بوده است.

*۸۰ درصد کودک آزاری از طریق والدین است/ دختران بیشترین کودک آزاری جسمی و جنسی در مازندران قرار می گیرند

همچنین معاون اجتماعی بهزیستی مازندران با بیان اینکه این سازمان در استان ۸۰۰ کودک تحت پوشش دارد، گفت: با توجه به ۲۰ مرکز نگهداری کودک و نوجوان در استان که ۲۵۰ کودک و همچنین ۲۰۰ کودک بی سرپرست و بد سرپرست از سوی بهزیستی مازندران در خانه هایشان خدمات می گیرند.

سید فاطمه پورفاطمی با اشاره به اینکه کودک آزاری از نوع غفلت و مشکلات عاطفی نشانه‌های بارزی ندارد، اظهارداشت: سازمان بهزیستی با خط ۱۲۳ در کل شهرهای استان آماده مشاوره در حوزه اجتماعی با خانواده ها دارد. وی تصریح کرد: سال گذشته در سطح کشور ۱۵۰ هزار تماس تلفنی از طریق خط ۱۲۳ انجام که ۱۵ هزار تماس با موضوع کودک آزاری و در مازندران از مجموع ۱۵ هزار تماس با خط ۱۲۳ حدود ۳۰۰ مورد مربوط به کودک آزاری بود.

وی اذعان داشت: در سطح کشور در سال گذشته از در استان مازندران از مجموع ۱۷ هزار خدمات اجتماعی انجام شده ، ۱۲۰ خدمات به رفع مشکلات کودک آزاری بوده است.

معاون بهزیستی مازندران با بیان اینکه در سال گذشته ۴۰ کودک بدسرپرست به مراکز بهزسیتی ارجاع داده شد، افزود: ۸۰ درصد کودک آزاری از طریق والدین است و در مازندران دختران بیشترین کودک آزاری جسمی و جنسی قرار می گیرند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری کاسپین، تاریخ انتشار: چهارشنبه 3 آذر 1395، کدخبر: 171236، www.caspress.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین