پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به اینکه واحدهای عینک‌سازی فاقد اپتومتریست حق فعالیت ندارند، گفت: واحدهای عینک‌سازی پلمپ شده فقط با حضور اپتومتریست فک پلمپ می‌شود.

شعار سال: حسین نجف‌زاده امروز با اشاره به پلمپ تعدادی از واحدهای عینک‌سازی در استان زنجان اظهار کرد: پلمپ عینک‌سازی‌ها با تشخیصی که قانون‌گذار داشته است، صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تجویز عینک یک عمل پزشکی است و باید افرادی که این کار را انجام می‌دهند، دارای تخصص لازم برای این کار باشند، افزود: تحصیلات آکادمیک پزشکی از جمله مواردی است که باید عینک‌سازان داشته باشند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به بررسی‌های دانشگاه علوم پزشکی در زمینه عینک‌سازی‌هایی که شرایط لازم را برای فعالیت نداشتند، افزود: این موضوع بر اساس کمیسیون ماده 11 نیز بررسی شده است.

وی با اشاره به اینکه پرونده توسط نماینده وزیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس سازمان نظام پزشکی مورد بررسی قرار گرفته است، اضافه کرد: بر همین اساس قرار مجرمیت صادر شده است.

نجف‌زاده با اشاره به ارجاع پرونده مذکور به تعزیرات استان زنجان و رای صادر شده در شعبه تجدیدنظر اضافه کرد: اعتراضی که عینک‌سازان به رای صادر شده داشتند در دیوان عدالت اداری نیز مورد بررسی قرار گرفته و در همین زمینه چاره‌ای جز صدور رای قطعی نبود.

وی با اشاره به اینکه قبل از صدور رای قطعی فرصت کافی برای این واحدها در زمینه اصلاح وضعیت موجود داده شد، اضافه کرد: به علت اینکه اقدامات لازم از سوی واحدهای مذکور صورت نگرفت، اقدام به صدور رای و اقدام در زمینه پلمپ این واحدها صورت گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان در ادامه با اشاره به شرایط فک پلمپ برای واحدهای عینک‌سازی‌های پلمپ شده افزود: فقط در صورتی این واحدها فک پلمپ می‌شوند، که دانشگاه علوم پزشکی تایید کند، این واحدهای مجوزهای لازم را اخذ کرده و اپتومتریست و یا مسئول فنی در این واحدها مشغول به فعالیت شده است.

لازم به ذکر است، به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان در حال حاضر 10 تا 11 واحد عینک‌سازی در استان زنجان به علت نداشتن اپتومتریست در واحد عینک‌سازی پلمپ شده‌اند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 8 تیر 1391، کد مطلب: 13910408000525، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
0
0
اپتومتر تمام وقت یا نیمه وقت ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین