پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
دومین همایش سراسری عینک سازان و عینک فروشان استان آذربایجان غربی در روز پنج شنبه در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن ارومیه با حضور عینک سازان و عینک فروشان استان ، نماینده مردم ارومیه و نیز برخی دیگر از مسئولان استانی برگزار گردید.
شعار سال: در این مراسم یعقوب قاسم نژاد رئیس اتحادیه عینک فروشان استان آذربایجان غربی با تاکید بر اهداف دوگانه این اتحادیه (1 - بالابردن سطح علمی همکاران 2 - قانونمندی ) عینک ساز و عینک فروش خوب را عینک سازی دانست که با انصاف باشد، مسلط به علم و فن و دانش روز بوده و نیز قانونمند عمل نماید.

وی افزود که این اتحادیه در طول یکسال گذشته با 80 واحد صنفی غیرمجاز برخورد قانونی نموده است.

وی اضافه کرد که ما اهل تعامل هستیم و لی تعامل به معنای همکاری در اجرای دقیق قانون نه تعامل به معنی همکاری در تعطیلی قانون.

وی یکی از مشکلات این اتحادیه را واحدهای عینک فروشی و عینک سازی غیر مجاز موجود در محل مطب چشم پزشکان محترم دانست و از ایشان خواست تا هرچه زودترنسبت به جمع آوری این واحدها اقدام نمایند . وی خواستار این شد که چشم پزشکان ، بینایی سنج ها و عینک سازان هر کدام در حیطه مسئولیت کاری خود عمل نمایند.

وی همچنین از نمایندگان محترم مجلس خواست که کمک نمایند تا رشته کاردانی علمی کاربردی عینک سازی را که در سال 1385 بنا به دلایل نامعلوم به تعطیلی کشانده شد را در ارومیه راه اندازی کرده که این امر باعث خواهد شد که مثل تمامی کشورهای پیشرفته جهان کاردانان اپتیک در آینده کار عینک سازی را عهده دار گردند.

وی از مسئولین استان نیز خواستار همکاری آنان در ایجاد آزمایشگاه بزرگ اپتیک در جهت کمک به ارائه عینکها و عدسیهای استاندارد به مردم عزیز و نیز همراه با آن محل آزمایشات عملی و تحقیقات علمی در زمینه اپتیک برای همکاران عینک ساز و دانشجویان و دانش آموزان گردد. وی همچنین از برگزاری سمینار بزرگ هواشناسی و شاخص UV در مهرماه سال جاری در ارومیه خبر داد.

قاسم نژاد افزود که در طول سال گذشته اعضاء این اتحادیه توانسته اند که به برخی از فرزندان خانواده هایی که بضاعت کافی را ندارند با همکاری سازمان آموزش و پرورش استان عینک رایگان ارایه نمایند.

وی در پایان از مردم خواست که از واحدهای صنفی که دارای مجوزهای لازم و به تبع آن پروانه کسب می باشند عینک های طبی و آفتابی خود را تهیه نمایند و از تمامی مسئولان محترم استانی خواست که این اتحادیه را در ساماندهی و برخورد قانونی با واحدهای عیر مجاز و فاقد هرگونه مجوز برای فعالیت بویژه در شهرهای مختلف استان یاری نمایند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه کشوری عینک سازان که در سال گذشته در جریان اجلاس روسای اتحادیه عینک سازان کل کشور در ارومیه تشکیل گردید و با توجه به مسئولیت دبیری این کارگروه افزودند که در طول سال گذشته 6 نوبت اعضای این کارگروه در شهرهای مختلف کشور جلسات مختلفی را تشکیل داده اند که از مهمترین تصمیمات آنان تصویب آیین نامه واحد صدور پروانه کسب برای عینک سازان و عینک فروشان می باشد.

لازم میدانم بعنوان دبیر کارگروه، از مدیریت و کارکنان نشریه وزین و علمی کاوشگر بابت همکاری خوب و صمیمانه با این کارگروه و همچنین از زحمات بی دریغ این نشریه در راستای ارتقاء سطح علمی همکاران در زمینه اپتیک تشکر نمایم.

در این جلسه مهندس کثیریها به نمایندگی از طرف اساتید دوره های آموزشی عدسی های جذبی و عینک های آفتابی و نیز مسئول آموزش کارگروه کشوری عینک سازان نیز با اشاره به تاریخچه چگونگی راه اندازی رشته کاردانی اپتیک و اهمیت آن افزود که من نمی دانم که هر زمان که بخواهیم یک کار علمی را شروع نماییم عده ای خیلی سریع جلوی این فعالیت ها را می گیرند و به جهت اهمیت عینک و عینک سازی خواستار راه اندازی مجدد این رشته گردیدند.

سخنران بعدی مراسم آقای دکتر جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بودند که ایشان نیز در سخنان خود ضمن تشکر از هیات مدیره این اتحادیه از تلاش آنان در زمینه فعالیت های علمی و بالابردن سطح علمی و فنی عینک سازان حمایت نموده و افزودند که در رفع مشکلات این اتحادیه و نیز دایر نمودن رشته کاردانی اپتیک در دانشگاه علمی کاربردی ازهیچ گونه همکاری و تلاشی دریغ نخواهند نمود.

سخنران بعدی مراسم آقای اصغر زاده رئیس محترم شورای اسلامی استان بودند که ایشان نیز با اشاره به اهمیت عینک در جامعه از اقدامات این اتحادیه حمایت کرده و ضمن قول کمک و مساعدت در رفع مشکلات این اتحادیه ازآمادگی شورای اسلامی و نیز شهرداری ارومیه برای همکاری با این اتحادیه خبر داد.

سخنران بعدی این مراسم آقای مهندس دهقان معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بودند که ایشان نیز با بر شمردن برخی از اقدامات اتحادیه عینک فروشان استان در یکسال گذشته افزودند که این اتحادیه در مدت زمان کوتاهی با اقدامات بزرگ خود جزء برترین اتحادیه های استان آذربایجان غربی محسوب می شود و بر همکاری و حمایت این سازمان از برنامه های علمی و آموزشی و نیز قانونمند نمودن امور توسط این اتحادیه در آینده نیز تاکید نمودند.

در پایان این مراسم گواهینامه قبول شدگان در دوره های آموزش عدسی های جذبی و عینک های آفتابی که توسط این اتحادیه و با همکاری جها د دانشگاهی صنعتی شریف و جهاد دانشگاهی ارومیه برگزار شده بود اعطا گردید. این مراسم در ساعت 13:30 به کار خود پایان داد.



با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از سایت اتحادیه عینک فروشان، تاریخ انتشار: 19 مرداد 1393، کد مطلب:ـ ، www.eynaksenf.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
0
با وجود برگزاری مناسب، دستاوردهای چندان خوبی نداشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین