پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۶۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
قائم مقام وزیر نیرو گفت: 80 درصد از برق صادراتی ایران به کشور عراق صورت می گیرد که این کشور به دلایل مختلف تاکنون بیش از یک میلیارد دلاری بدهی به ایران دارد.

شعار سال:

ستار محمودی در خصوص صادرات برق گفت: در حال حاضر برق ایران به 4 کشور صادر می شود که در این میان کشور عراق 80 درصد صادرات برق ایران را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه به درآمدهای حاصل از صادرات برق اشاره و بیان کرد: متاسفانه کشورهایی که واردات برق از ایران دارند در تنگناهای مالی قرار گرفته و در این میان عراق به دلیل شرایط ناپایدار سیاسی و اجتماعی در پرداخت بدهی های خود مشکل جدی دارد و هم اکنون میزان آن از یک میلیارد دلار فراتر رفته است.

محمودی در خصوص قیمت گذاری هر کیلووات برق صادراتی گفت: قیمت برق صادراتی تابعی از قیمت بازارهای جهانی است و با مذاکرات دو جانبه تعیین شده و شرایط آب و هوایی شامل گرما و سرما دو کشور نیز در تعیین نرخ تاثیرگذار است و مانند قیمت داخلی از سوی دولت مشخص نمی شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 8 آذر 1395، کد مطلب: 249705 : www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین