پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۸۰۷
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
یاکوف عمیدرور مشاور سابق امنیت داخلی رژیم اسرائیل با ادعای این‌که احتمال جنگ با ایران به طور فزاینده‌ای وجود دارد، گفت که ممکن است به نقطه‌ای برسیم که مجبور شویم حتی بدون کمک آمریکا، به ایران حمله کنیم. عمیدرور، همچنین ضمن ابراز تردید درباره تعهد آمریکا به دفاع از امنیت اسرائیل، گفت: «آمریکا از نظر حضور، همان آمریکا نیست و ایرانی‌ها این را می‌بینند. مشکلات آمریکا بسیار بیشتر از خاورمیانه است. نگاه جهان به اسرائیل حالا متفاوت شده است».

شعار سال: یاکوف عمیدرور، مشاور سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با ادعای این‌که احتمال جنگ با ایران به طور فزاینده‌ای وجود دارد، گفت که ممکن است به نقطه‌ای برسیم که مجبور شویم حتی بدون کمک آمریکا، به ایران حمله کنیم.

به گزارش «تایمز اسرائیل»، وی در گفتگو با «رادیو ۱۰۳» اسرائیل با اشاره به تجربه سابق خود در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، افزود که تنش‌های اخیر، تغییر چشم‌انداز خاورمیانه و تغییر اولویت‌های ایالات متحده باعث، «وخامت» در وضعیت امنیتی شده است.

عمیدرور، همچنین ضمن ابراز تردید درباره تعهد آمریکا به دفاع از امنیت اسرائیل، گفت: «آمریکا از نظر حضور، همان آمریکا نیست و ایرانی‌ها این را می‌بینند. مشکلات آمریکا بسیار بیشتر از خاورمیانه است. نگاه جهان به اسرائیل حالا متفاوت شده است».

ماه ژانویه گذشته یک منبع نظامی رژیم صهیونیستی طی مواضعی بی‌اساس مدعی شده بود که آمادگی برای حمله نظامی به ایران با خرید جنگنده‌ها و مهمات ویژه، ادامه خواهد یافت.

وی با اعلام این‌که طرح حمله «یک جانبه» به تاسیسات هسته‌ای ایران، هنوز آماده نیست، گفت که ارتش اسرائیل به محض صدور فرمان از سوی تصمیم‌گیران سیاسی این رژیم به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله خواهد کرد.

یاکوف آمیدرور: اسرائیل باید بدون آمریکا برای حمله به ایران آماده شود+ سپاه: پایان اسرائیل نزدیک است
این منبع نظامی مدعی شد که حملات اسرائیل به سوریه، آرایش نظامی ایران را در آنجا را بر هم می‌زند.

پیش از این نیز، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی مواضعی مضحک از حمله احتمالی این رژیم به تأسیسات هسته‌ای ایران طی دو تا سه سال آینده خبر داد.

وی طی سخنانی در مراسم فارغ التحصیلی خلبانان نیروی هوایی رژیم صهیونیستی خطاب به آن‌ها مدعی شد: «در دو تا سه سال دیگر، شما ممکن است در آسمان به سمت شرق پرواز کرده و در حمله به سایت‌های هسته‌ای در ایران شرکت کنید».

چند روز قبل از آن، «زوهار پالتی» رئیس سابق اطلاعات موساد طی یاوه‌گویی‌هایی ضدایرانی، مدعی قریب‌الوقوع بودن دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای شده و بر لزوم آمادگی رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران در آینده نزدیک تأکید کرده بود.

ایران با افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم تا درجه خلوص ۹۰ درصد و دستیابی به «بمب هسته‌ای» فاصله چندانی ندارد و به همین دلیل اسرائیل باید برای حمله «قریب‌الوقوع» به تأسیسات هسته‌ای ایران آماده شود.

پالتی با تکرار ادعا‌های بی‌اساس در خصوص ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، گفت که این کشور هرگز تا این حد به غنی‌سازی اورانیوم در سطح نظامی نزدیک نشده بود.

وی طی مواضعی بس‌اساس مدعی شد که اسرائیل قابلیت حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران را دارد و باید برای یک حمله «چشمگیر» آماده شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار:۲۵ فروردین ۱۴۰۲، کدخبر: ۶۰۷۰۷۸، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین