پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۳۸۰
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
روز گذشته خبری مبنی بر حمله ی گروهی از افراد ناشناس به یکی از خانه های امن گروهک تروریستی منافقین در نزدیکی پاریس فرانسه در رسانه ها منتشر شد که با بایکوت خبری سنگین و شدید رسانه های معاند همراه بود. پیگیری های خط امنیت نشان میدهد که به احتمال قوی یکی از اهداف انجام این حمله ترور و به هلاکت رساندن مسعود کشمیری عضو ارشد سازمان منافقین و عامل بمب گذاری دفتر نخست وزیری که منجر به شهادت شهیدان رجایی و باهنر گردید بوده است. در سال ۱۳۹۲ اعلام شد که دستگاه های اطلاعاتی کشور موفق به شناسایی این دو عامل سازمان تروریستی منافقین در کشور های اروپایی شده اند و از همان سال تحت تعقیب وزارت اطلاعات درآمدند که در نتیجه آن اقدامات مراقبتی برای محافظت از این دو نفر از سوی سرویس های اطلاعاتی اروپایی افزایش یافت. علیرغم انجام از این دست اقدامات از سوی سرویس های اطلاعاتی اروپا در طی عملیاتی در سال ۱۳۹۴ (برخی منابع ۱۳۹۶ ذکر کرده اند) که در کشور هلند انجام شد محمدرضا کلاهی به ضرب دو گلوله به هلاکت رسید.

شعارسال: برخی منابع خبری مدعی شدند مسعود کشمیری عامل ترور شهیدان رجایی و باهنر در حمله روز گذشته به خانه امن اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در پاریس کشته شده است.

آیا مسعود کشمیری  در درگیری اخیر مقر سازمان مجاهدین خلق در پاریس ، کشته شد؟

در پی انتشار اخباری از حمله به ساختمانی در حومه پاریس که در اختیار اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) بود، برخی منابع از کشته‌شدن مسعود کشمیری از متهمان اصلی پرونده انفجار دفتر نخست‌وزیری در ۸ شهریور ۱۳۶۰ خبر می‌دهند.

کشمیری متولد ۱۳۲۹ و فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران از سال‌های پیش از وقوع انقلاب جذب سازمان مجاهدین خلق می‌شود. او پس از پیروزی انقلاب هم مخفیانه عضو «سازمان» باقی می‌ماند و به سمت جانشین دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز دست می‌یابد.

با آغاز اعلان جنگ مسلحانه سازمان مجاهدین خلق علیه جمهوری اسلامی و پس از وقوع حادثه تروریستی هفتم تیرماه ۱۳۶۰ در ساختمان حزب جمهوری اسلامی که به شهادت محمد بهشتی رئیس شورای عالی قضایی و جمعی از اعضای این حزب منجر می‌شود، ترور اعضای هیئت دولت در دستور کار سازمان قرار می‌گیرد و مسعود کشمیری انجام آن را به عهده می‌گیرد که به انفجار دفتر نخست‌وزیری در هشتم شهریور ۱۳۶۰ منتهی می‌شود.

آیا مسعود کشمیری  در درگیری اخیر مقر سازمان مجاهدین خلق در پاریس ، کشته شد؟

کشمیری پس از این حادثه تروریستی از ایران خارج و تا سال‌ها بعد اخبار ضدونقیضی درباره احتمال کشته‌شدن وی یا محل زندگی‌اش در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

حالا برخی منابع می‌گویند او در جریان یک حمله مسلحانه در حومه پاریس کشته شده است. رسانه‌های فارسی‌زبان نزدیک به سازمان مجاهدین خلق (منافقین) با وجود تأیید خبر حمله، مدعی شدند کسی در این حادثه آسیب ندیده است.

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

روز گذشته خبری مبنی بر حمله‌ی گروهی از افراد ناشناس به یکی از خانه‌های امن گروهک تروریستی منافقین در نزدیکی پاریس فرانسه در رسانه‌ها منتشر شد که با بایکوت خبری سنگین و شدید رسانه‌های معاند همراه بود. پیگیری‌های خط امنیت نشان میدهد که به احتمال قوی یکی از اهداف انجام این حمله ترور و به هلاکت رساندن مسعود کشمیری عضو ارشد سازمان منافقین و عامل بمب گذاری دفتر نخست وزیری که منجر به شهادت شهیدان رجایی و باهنر گردید بوده است. مسعود کشمیری و محمدرضا کلاهی دو تن از اعضای برجسته سازمان منافقین و به ترتیب متهمین اصلی پرونده انفجار‌های دفتر نخست وزیری (۸شهریور ۱۳۶۰) و ساختمان حزب جمهوری اسلامی (۷ تیرماه ۱۳۶۰) هستند که منجر به شهادت شهیدان باهنر، رجایی و بهشتی شد.

در سال ۱۳۹۲ اعلام شد که دستگاه‌های اطلاعاتی کشور موفق به شناسایی این دو عامل سازمان تروریستی منافقین در کشور‌های اروپایی شده اند و از همان سال تحت تعقیب وزارت اطلاعات درآمدند که در نتیجه آن اقدامات مراقبتی برای محافظت از این دو نفر از سوی سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی افزایش یافت. علیرغم انجام از این دست اقدامات از سوی سرویس‌های اطلاعاتی اروپا در طی عملیاتی در سال ۱۳۹۴ (برخی منابع ۱۳۹۶ ذکر کرده اند) که در کشور هلند انجام شد محمدرضا کلاهی به ضرب دو گلوله به هلاکت رسید. از این عملیات تحت عنوان یک عملیات ترور حرفه‌ای یاد میشود چرا که عوامل و مجریان عملیات از خود اتباع کشور محل سکونت محمدرضا کلاهی یعنی هلند بودند و ضمن انجام دقیق عملیات ترور هیچگونه اثر و ردپایی نیز از خود برجای نگذاشتند. با گذشت حداقل ۶ سال از انجام این عملیات هنوز سرویس‌های به اصطلاح قدرتمند اطلاعاتی اروپا نظیر MI۶ و MI۵ انگلستان، DGSE فرانسه و BND آلمان نتوانستند به اسناد و شواهدی دست پیدا کنند که نشان دهد در پشت صحنه عملیات ترور محمدرضا کلاهی چه کشور و چه سرویس اطلاعاتی قرار دارد.

اکنون و با توجه به انجام عملیات روز شنبه بر علیه یکی از خانه‌های امن گروهک منافقین در فرانسه و احتمال ترور مسعود کشمیری میتوان گفت شاهد انجام یک عملیات ترور بسیار حرفه‌ای دیگر و مشابه عملیات منجر به ترور محمدرضا کلاهی بیخ گوش سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی هستیم و سرویس‌های مذکور علیرغم تمام شو‌های تبلیغاتی که سعی در قدرتنمایی از این سرویس‌ها دارند مجددا در شناسایی از این دست تحرکات و جلوگیری از وقوع اینچنین عملیات‌هایی در خاک اروپا ناکام مانده اند.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین