پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۷۳۴
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
بعد از تشدید تمرکز بر طرح حجاب و مطرح شدن امکان تصویر برداری از داخل خودرو، شاهد تشدید گرایش به سمت دودی سازی شیشه های خودرو توسط شهروندان هستیم. فعلی که بدلیل اجرای نادرست ، باعث کاهش دید به جلو رانندگان سایر خودروها و تشدید احتمال تصادف می شود. موردی که باید حداقل برای شیشه های عقب با برخورد تند پلیس روبرو شود.قیمت دودی کردن هم با افزایشی 30 درصدی ، بین 700 هزار تا دو میلیون تومان در نوسان است.

شعارسال: با تشدید تاکیدات بر طرح حجاب و بیان تصویر برداری از داخل خودرو و جریمه رانندگان، گرایش به دودی کردن شیشه خودرو‌ها افزایش یافته و حتی با نوعی حد گذری در فرآیند دودی کردن با گذر از حداکثر سقف ۳۰ درصدی دودی کردن و دودی کردن شیشه‌های عقب خودرو مواجه هستیم.

تشدید گرایش به دودی سازی شیشه هایی خودرو ، علل گرایش ، عوارض و پیامدها + قیمت

قانون در این مورد می‌گوید که از آنجایی که رنگ تیره شیشه‌ها باعث کاهش قدرت دید رانندگان و بالا رفتن احتمال تصادف می‌شود، قوانین راهنمایی و رانندگی خاصی برای دودی کردن شیشه خودرو‌ها وضع شده تا از آسیب‌ها و خطرات احتمالی پیشگیری شود.

* تعیین فاصله ۳ متری برای تشخیص راننده و سرنشین ملاک و معیار نیست.
* دودی کردن شیشه خودرو بیش از ۳۵ تا ۴۰ درصد مجاز نیست. (سرنشینان داخل خودرو باید قابل تشخیص باشند).

تشدید گرایش به دودی سازی شیشه هایی خودرو ، علل گرایش ، عوارض و پیامدها + قیمت

تشدید گرایش به دودی سازی شیشه هایی خودرو ، علل گرایش ، عوارض و پیامدها + قیمت

* شیشه عقب خودرو نباید دودی باشد (تن‌ها شیشه خودرو‌هایی که به صورت فابریک دودی هستند می‌توانند معاینه فنی بگیرند). شیشه جلو خودرو هم که کاملا منع قانونی دارد.
* تنها خودرو‌های مقامات کشوری می‌توانند شیشه‌های خودرو خود را بیش از درصد مجاز دودی کنند.
* برای دودی کردن غیر مجاز شیشه‌های خودرو جریمه در نظر گرفته شده و جریمه دودی کردن خودرو در صورتی که شیشه خودرویی به نحوی دودی باشد که راننده و سرنشین قابل تشخیص نباشد، در سال ۱۴۰۱ در کلان شهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری-صنعتی = ۵۲.۵۰۰ تومان و در شهر‌های کوچک = ۳۱.۵۰۰ تومان تعیین شده که به نظر جریمه‌ای غیر موثر قلمداد می‌شود.     

هزینه دودی کردن شیشه ماشین بسته به قیمت برچسب مورد استفاده متفاوت خواهد بود. زیرا عواملی نظیر نوع برچسب (یک لایه یا دو لایه بودن)، کیفیت آن، ضدخش بودن، نشکن بودن، ضد اشعه uv بودن، رنگ برچسب و … در قیمت نهایی محصول تاثیرگذار است. ضمن این که برچسب دودی برای خودرو‌های مدل بالا و گران، قیمت بیشتری دارد. برای خودرو‌های داخلی معمولا قیمت‌هایی بین ۷۰۰ هزار الی ۱.۲ میلیون تومان اعلام می‌شود. خودرو‌های خارجی و لوکس نیز قیمتی در حدود ۲ میلیون تومان خواهند داشت.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین