پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۷۶۵
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰
حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری با ارائه درخواست تشکیل کارگروه مشترک شهرداری و دیوان عدالت، گفت: با برگزاری این جلسات دیگر دغدغه مسائل قضایی وجود نخواهد داشت و آراء، حکم رأی دیوان عدالت اداری را خواهد داشت. وی در جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: تهران مشکلات زیادی دارد که نیازمند مداخله شهرداری و شورای شهر است. هرجا تصمیم‌گیری می‌شود، شاید برخی شکایت داشته باشند و قرار گرفتن در این چرخه، سرعت خدمت‌رسانی را کاهش می‌دهد. با تشکیل کارگروه مشترک می‌توان این فرآیند را تسریع کرد و ما در این خصوص آمادگی صددرصدی داریم.

شعارسال: حجت الاسلام مظفری در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: تغییراتی در قانون دیوان عدالت اداری ایجاد شده است و مباحث مربوط به مسائل شهرسازی و تصمیم سازی و تصمیم گیری در این زمینه، یک ارتباط تنگاتنگ و جدایی ناپذیر با دیوان عدالت اداری دارد و از این رو نیازمند تعاملات و نشست‌های مشترک بیش از گذشته است.

لزوم تشکیل کارگروه مشترک دیوان عدالت با شهرداری

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: آنچنان که لازم است این تعاملات به نقطه مطلوب نرسیده و در تهران و کلانشهر‌های سطح کشور به تعاملات بیشتری نیاز داریم که وزارت کشور، شورای شهر و شهرداری تهران به عنوان بازوی توانمند شورا، از جمله نهاد‌هایی هستند که باید با آن‌ها تعامل کرد.

وی ادامه داد: ۱۸ کارگروه با ۱۶۰ جلسه با وزارت خانه‌ها تشکیل شده که بعضاً وزرا، معاونین و رؤسای سازمان‌ها در این جلسات حضور داشتند که تسریع در رسیدگی به درخواست‌های افراد و اصلاح بخشنامه‌ها را به دنبال داشته است.

حجت الاسلام مظفری با بیان اینکه پیش بینی می‌شد که ۵۰۰ هزار فقره پرونده به دلیل تغییرات در برخی قوانین اضافه شود، خاطرنشان کرد: ما هر سال با افزایش ورودی پرونده‌ها به دیوان عدالت روبه‌رو بودیم و سالیانه به طور میانگین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش صورت می‌گرفت، اما در سال ۱۴۰۱ با وجود تغییرات، شاهد سه درصد کاهش ورودی در پرونده‌های انفرادی بودیم و در شکایت از مصوبات، آیین نامه‌ها و بخشنامه‌ها بیش از ۴۰ درصد کاهش ورودی را شاهد بودیم که نشان دهنده نظام‌مند شدن ساختار اولیه است.

وی ضمن درخواست از مدیریت شهری برای تعامل جهت تشکیل کارگروه مشترک شهرداری و دیوان، اظهار کرد: با برگزاری این جلسات دیگر دغدغه مسائل قضایی وجود نخواهد داشت و آراء حکم رأی دیوان عدالت اداری را خواهد داشت. تهران مشکلات زیادی دارد که نیاز به مداخله شهردار و شورای شهر دارد. در کل هرجا تصمیم گیری می‌شود عده‌ای شاید طرح شکایت داشته باشند و قرار گرفتن در این چرخه، سرعت فرآیند خدمت رسانی را کاهش می‌دهد. با تشکیل این کارگروه می‌توان این فرآیند را تسریع کرد. ما در این خصوص آمادگی صددرصدی داریم.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 4تیر1402، کدخبر: 14020404000128، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین