پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۱۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
معاون علمی رئیس جمهور با مقایسه شرایط ایران با آلمان در بحث پارک‌های علم و فناوری مدعی شده است در برخی حوزه‌ها نسبت به آلمانی‌ها ۳ برابر تجهیزات ساخت تولید داریم و در کشور ۷۰ پارک علم و فناوری وجود دارد؛ در کره جنوبی با آن همه تکنولوژی، شاهد فعالیت ۱۸ پارک علم و فناوری هستیم و... آقای فیروزآبادی، آن چیزی که تو از آن بعنوان قوت یاد می‌کنی، ما اسمش را می‌گذاریم صوری گرایی و فعالیت نمایشی و کم عمق. به خود بیا. دوره ویترین چینی مدیریتی تمام شده و افکار عمومی، عملکرد واقعی می‌خواهند. برای مردم بیان آمار و ارقام تورم از زبان بانک مرکزی و اقتصاد، ارزشی ندارد. مردم تورم را بر اساس مساحت سفره خودشان و قیمت نان و مرغ و تخم مرغ می‌فهمند.

شعار سال: روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: اقتصاد دانش بنیان باید مردمی شود و این کار بخشی از مردمی کردن اقتصاد است.

 روح الله دهقانی فیروزآبادی روز پنجشنبه در شورای اقتصاد دانش بنیان قم که در استانداری قم برگزار شد اظهار داشت: استانداران این اختیار را دارند تا مردمی کردن اقتصاد دانش بنیان را پیگیری و استان‌ها باید به درستی از منابع استفاده کنند.


واقعا دهقانی فیروزآبادی متوجه نیست که قاعده فعالیت پارک‌های علم و فناوری آلمان با صوری گرایی‌های کشور ما، فرق می‌کند؟
وی بیان کرد: امسال از نظر منابع وضعیت بسیار خوب است و منابع بنیاد نخبگان هفت برابر شده است و مشکل منابع نداشته و مشکل مدل هزینه کرد را داریم.

وی با اشاره به فعالیت ۷۰ پارک علم و فناوری و ۴۰۰ مرکز رشد در کشور اظهار داشت: فقط ۸۰ درصد گردش مالی پارک‌ها برای پارک پردیسان تهران است.

دهقانی فیروزآبادی افزود: در کره جنوبی با آن همه تکنولوژی که وجود دارد شاهد فعالیت ۱۸ پارک علم و فناوری هستیم و معتقدیم باید اکنون متمرکز شویم و تک تک مراکز را بسازیم تا مردم امید پیدا کنند.

وی اظهار داشت: زمانی که جمهوری اسلامی تاسیس شد اقتصاد آن به شکل دولتی شکل گرفت و در دورانی نظام حاکمیتی و دولتی بوده است و کشور درآمد‌های سرشار داشته است و در دولتی درآمد‌های نفتی پنج برابر اکنون بود. مقامات محلی هم منابع زیادی داشتند که نمی‌دانستند چگونه خرج کنند و درآمد بالا و قدرت خرید بالا وجود داشته است.

وی عنوان کرد: اکنون به اندازه بسیار خوبی زیرساخت داریم در حالی که ۲۰ سال پیش کمبود فضای فیزیکی داشتیم و فضای بسیار زیاد دانشگاهی داریم. در تجهیزات نیز در وضعیت خوبی قرار داریم و در برخی حوزه‌ها نسبت به آلمانی‌ها سه برابر تجهیزات ساخت تولید داریم.

معاون رئیس جمهور افزود: آثار بیماری اقتصاد نفتی در کشور را شاهد هستیم، اما اکنون به لطف خدا منابع کشور را مفت نمی‌فروشیم.

وی ادامه داد: تحولی که غرب به دنبال آن است انقلاب نام دارد و رهبر ما تحول مدنظر خودشان را دارند که با تغییرات و اصلاحات جزیی نمی‌توان آن را انجام داد. اکنون در آمد و هزینه نظام ما سر به سر است و به فرموده رهبری مهم‌ترین رکن تحول، تحول اقتصادی است، چون اقتصاد آسیب پذیر‌ترین رکن ما است.

وی گفت: مردمی کردن اقتصاد بسیار مهم است که از حاکمیت شروع می‌شود تا بگذاریم مردم تصمیم گرفته و فکر کنند و ما به عنوان دولت باید فقط شرایط و سرمایه اولیه را مهیا کنیم و بگذاریم مردم و بخش خصوصی کار کنند و منافع انسان‌ها درگیر شود تا کار جهادی صورت گیرد.

دهقانی فیروزآبادی افزود: انتظار می‌رود استان قم که همیشه مبداء تحول و انقلاب و تحولات شگرف بوده است در دوره فعلی هم مبداء باشد و حرف نو و روش جدیدی می‌خواهد و باید ببینیم چگونه می‌توان با منابع محدود کار‌های بزرگ انجام داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۲، کدخبر: ۷۳۲۴۹۲، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین