پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۲۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
شهرستان پلدختر با داشتن80هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین نقطه لرستان که به دلیل کم توجهی دولت ها،همچنان در محرومیت به سر می برد به طوری که مردم از وعده های مسئولان که یکی یکی محقق نمی شوند در قبال طرح های عمرانی گلایه مند هستند.

شعار سال: توسعه آبادانی آرزوی مهمی برای مردم پلدختر ومعمولان که تا کنون محقق نشده و به دلایل مختلف برخی ها با زدن طبل اختلاف و ایجاد هیاهو نمی خواهند این شهرستان پیشرفت کند .

برخی سیاسیون که کارمند دولت هستند یا از حقوق بازنشستگی برای امورات زندگی خود استفاده می کنند با راه اندازی بازی های بچه گانه سیاسی سعی دارند پیشرفت و توسعه این شهرستان را زباله دان تاریخ بفرستند.

پلدختر با استفاده از ظرفیت های مهم توسعه ای از قبیل آب،خاک،نفت ،گاز ونیروی انسانی متخصص و باتجربه بهشت توسعه لرستان یا غرب کشور تبدیل شود.

پلدختر

این در حالی که این منطقه در دوران دفاع مقدس با رشادت وحماسه آفرینی های رزمندگان ومردمان این دیار توانست هویزه ثانی لقب گیرد عنوانی که به خاطر تقدیم شهدای زیاد پلدختر در آن زمان به تناسب جمعیت به این شهرستان داده شد.

داشتن پالایشگاه،شهرک های صنعتی، سردخانه های کشاورزی، کارخانه سیمان،خودرو سازی،بندر خشک،راه آهن،چهار خطه بودن محورهای مواصلاتی شهرستان،منطقه آزاد اقتصادی و سایر موارد آرزوهای دست نیافتنی مردم به خصوص جوانان این دیار محروم لرستان که واقعا حق آنها در سایه بی تدبیری ها وکم توجهی دولت ها ضایع شد.

حالا با همه این آرزوها مردم پلدختر منتظر به ثمر رسیدن پروژه هایی هستند که به قدمت آثار تاریخی قدمت دارند.

استخر شنای پلدختر را باید مصداق بارز و درخشان کلیه دولت دهم و یازدهم در ایران دانست ،دستگاه متولی که نتواند پروژه ای که در دو سال به بهره برداری برسد و با گذشت 10سال هنوز ربان آن بریده نشده چه باید کرد.آیا این پروژه در استان دیگری مثل اصفهان،اراک یا سایر شهرهای برخورددار بود هم واقعا اینقدر زمان می برد یا قبل از زمان تعیین شده افتتاح می شد؟

*استخر شنای پلدختر

این پروژه در سال 86کلنگ آن به زمین زده شده ،علی رغم اینکه هوای پلدختر در تابستان گرمای آن به50درجه هم می رسد و جوانان مجبورند برای انجام شنا به رودخانه کشکان یا تالاب ها بیافتند و غرق شوند ولی سیاسی بازی وتبعیض این اجازه را نمی دهد که دیگر شاهد اشک های داغدار مادر که در کنار پسر غرق شده خود گریه می کند را نبینیم.

استخر شنای پلدختر

به نظر می رسد دولت ها در بحث عمران و آبادانی مناطق محروم به دنبال ارتقا مناطق برخورددار هستند .

غرق شدگی کشکان

*مسئله پالایشگاه ،دروغ بزرگ تبلیغاتی ، انتخاباتی

پالایشگاه نفت ایده خوب ولی کابوسی وحشتناک برای جوانان پلدختر،با گذشت زمان ماهیت تبلیغاتی بودن این طرح برای انتخابات مشخص شد ،بیکاری دغدغه اصلی خانواده های پلدختر ،این شهرستان با داشتن بیشترین نرخ بیکاری رکوددار بیکاری در کشور است.

پالایشگاه نفت پلدختر

یک زمانی جوانان نسل هفتادی ها با دیدن خبر کلنگ زنی پالایشگاه در ذهن خود بررسی می کردند این پروژه به بهره برداری می رسد و ما در شهرستان خود مشغول به کار می شویم ولی زهی خیال باطل که همه این مسائل فکر وخیال بود.

*پالایشگاه نفت پلدختر

این طرح که در 21 بهمن 1388 کلنگ خورد و باعث امیدواری زن،مرد،پیرو جوان در شهرستان پلدختر به خصوص روستای جلگه خلج شد.

پالایشگاه نفت پلدختر

کارخانه سیمان پلدختر پروژه ای در ناکجا آباد شهرستان که تاکنون کمتر کسی این پروژه را از نردیک مشاهده کرده به طوری که اگر در فضای مجازی برای پیدا کردن تصویری از آن جستجو کنید هیچ تصویری پیدا نمی کنید.

پروژه ای که می توانست در آن زمان اتفاقات خیلی خوش یمنی در شهرستان را رقم بزند ولی مسائل سیاسی وحواشی سازی باعث شد که این پروژه که می توانست دغدغه اشتغال جوانان را تا حدودی مرتفع کند و از پیشرفت غده سرطانی بیکاری جلوگیری کند به فراموشی سپرده شد.

پروژه ای که پس از 15سال فقط 10درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دولت هم در راستای خصوصی سازی اصلا وارد دردسرهای آنها نمی شود البته باز هم اگر این پروژه در جای دیگری غیر از لرستان بود هم اکنون سیمان تولید و روانه بازار می کرد.

ا*یستگاه های پمپاژ کشاورزی که قدمت تاریخی پیدا کردند

شهرستان پلدختر با 56هزار هکتار اراضی کشاورزی که متاسفانه بیشتر این اراضی بصورت دیم هستند و کشاورزان علی رغم زحمات زیادی که متحمل می شوند؛ نمی توانند از آب رودخانه کشکان برای آبیاری مزارع خود استفاده کنند.

مسئله حق آبه و ضایع کردن حقوق مردم لرستان در این خصوص خیانت بزرگ مسئولین وقت به مردم رنج کشیده این دیار بوده و هم اکنون دولتمردان و مجمع نمایندگان لرستان باید پیگیر این مسئله باشند.

پمپاژ آبرسانی پلدختر

پلدختر با دارا بودن دشت‌های وسیع، اما خشک زمینه مناسبی برای توسعه دارد، این منطقه محروم به لحاظ کشاورزی برای شکوفایی و تبدیل آن به یک قطب بزرگ کشاورزی استعداد و نیروی کافی لازم را دارد و تنها مشکل موجود فراهم نمودن آب این زمین‌های حاصلخیز است.

با کاهش آب‌های زیرزمینی، خشکی چاه‌های آب کشاورزی و تداوم خشکسالی‌ها در کنار سایر بحران‌های به وجود آمده پی‌خواهیم برد که پلدختر شرایط مساعدی را ندارد و مسئولان امر باید برای تأمین آب اراضی کشاورزی به فکر چاره اندیشی باشند.

در این زمینه در سال‌های گذشته عملیات اجرایی چند ایستگاه پمپاژ آب‌رسانی کشاورزی آغاز شد که در صورت تکمیل و بهره‌برداری از آنها، به سهم خود نقش به‌سزایی می‌توانند در آبی نمودن اراضی دیم، رونق اقتصادی و اشتغالزایی شهرستان محروم پلدختر داشته باشند.

مهم‌ترین ایستگاه‌های پمپاژ که در سال‌های گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده است ایستگاه پمپاژ دشت واشیان، جایدر ،آمیران کوشکی است که به علت تخصیص اعتبارات قطره چگانی هنوز امیدی به راه‌اندازی و بهره‌برداری از آنها نیست. گرمسیر بودن شهرستان پلدختر و بروز خشکسالی‌های متوالی چند سال اخیر و وارد شدن ضرر و زیان به کشاورزی دیم منطقه، مهم‌ترین مطالبه کشاورزان پلدختری برای تکمیل و بهره‌برداری از ایستگاه‌های پمپاژ موصوف است، که هنوز این امر محقق نشده است.

پمپاژ آبرسانی واشیان

ایستگاه پمپاژ آب‌رسانی دشت واشیان، کلنگ این ایستگاه هم در هفته دولت و در سال 83 با اراضی تحت پوشش یک‌هزار و 500 هکتار و با حضور مسئولان وقت استانی و شهرستانی از جمله مرتضی ولیپوریان فرماندار، توکلی مدیر کل امور آب لرستان و باز هم به دست حجت‌الاسلام شاهرخی نماینده اسبق مردم در مجلس شورای اسلامی کلنگ عملیات اجرایی آن به زمین زده شد. این پروژه تاکنون 58 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یعنی بعد از گذشت هفت سال به طور میانگین هر سال حدود 8,2 درصد پیشرفت داشته است و اگر روند عملیات اجرایی این پروژه مهم به همین شکل ادامه یابد می‌توان گفت، ایستگاه پمپاژ آب‌رسانی واشیان در سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد.

*آزاد راه یاس و نا امیدی از پلدختر می گذرد/بیکار شدن 3هزار جوان به خاطر آزاد راه خرم زال

بهره برداري از پروژه عظيم آزاد راه خرم آباد -پل زال موجب روانسازي ترافيك محور ترانزيت تهران بندر امام خميني (رض) و كاهش زمان سفر و صرفه جويي در مصرف سوخت از افتخارات دولت در بخش حمل و نقل و راه و ترابري مي باشد و با توجه به اينكه بيش از 90 درصد طول اين آزاد راه در حوزه شهرستان پلدختر قرار گرفته، این بهره برداری از پروژه عظيم آزاد راه خرم آباد -پل زال باعث شد تا به نوعی مردم منطقه پلدختر که تا سالیان گذشته در مسیر ترانزیتی شمال به جنوب از لحاظ اقتصادی کسب درآمد می کردند؛ بیکار شوند و یا شغل های خود را از دست دهند.

هر چند با پیگیری مسئولین طرح های چهار خطه های پلدختر خرم آباد ، پلدختر اسلام آباد ، پلدختر دره شهر ، اتصال پلدختر آزاد راه ، پلدختر پاعلم و حذف گردنه دهلیج در دستور کار قرار گرفت ولی بایستی گفت این اقدامات همان نوشدارو پس از مرگ سهراب است که هنوز به نتیجه نرسیدند.

*مسکن مهر پلدختر مصداق بارز ضرب المثل خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج

با توجه به رويكرد دولت عدالت محور احمدی نژاد برای تلاش در جهت تامين مسكن اقشار آسيب پذير جامعه اقدامات مناسبي در سطح كشور صورت گرفت كه شهرستان پلدختر نيز از اين عنايت دولت بي بهره نبود و در چند سال گذشته بیش از 132 ميليارد ريال اعتبارات در قالب طرح مسكن مهر براي 624 نفر متقاضي اختصاص يافته و عمليات اجرايي طرح با بیش از 65 درصد پيشرفت فيزيكي در منطقه كوي بسيجيان پلدختر هنوز هم در دست اقدام مي باشد.

طرحی که از ابتدا به صورت غیر کارشناسی برنامه ریزی شد و نتوانست انتظارات متقاضیان را برآورده کند باعث شد تعدادی از آن از این طرح استعفا دهند .

مسکن مهر پلدختر

منطقه کوی بسیجیان محل احداث طرح مسکن مهر، منطقه ای سیلاب خیز و سپس به خاطر دور بودن از شهر ،باعث تحمیل هزینه های سنگینی به دولت برای این طرح می شود.

مصلای پلدختر

طرحی که باید عنوان مصیبت کارشناسی دولت دهم را به آن در پلدختر لقب داد،مسکن مهر چهار طبقه آسانسور ندارند و حالا برخی از متقاضیان آنها افراد ناتوان و معلول تحت پوشش بهزیستی هستند.

نداشتن پارکینگ برای این واحدهای مسکن مهر به خاطر کمبود منابع مالی متقاضیان یک امر طبیعی در ساخت وساز این طرح به شمار می رود.

*مصلای پلدختر در انتظار یک قلم پول های فیش نجومی

مصلای پلدختر از سال 89 شروع شد و هم اکنون 32درصد پیشرفت فیزیکی دارد،پروژه های مصلا در لرستان فقیرترین پروژه های عمرانی استان هستند که به دلیل اینکه توجه خاصی به به آن صورت نمی گیرد این طرح ها به صورت لاک پشتی اجرایی می شوند.

هرچه ائمه جمعه و نمازگزاران گلایه می کنند در گرما و سرما در فضای باز نماز خواندن سخت ،ولی گوشی برای شنیدن این دردها پیدا نمی شود ولی از آن طرف پول های بیت المال به صورت نجومی و زیر میزی در جیب عده ای خائن به نظام وملت پیدا شود،آب از آب تکان نمی خورد.

نیاز است در این برهه زمانی امام جمعه،نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس،فرماندار،احزاب ،گروه های سیاسی و اقشار مختلف مردم کمک دهند تا حداقل یک پروژه مهم عمرانی اشتغالزایی در شهرستان به بهره برداری برسد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی سفیر افلاک، تاریخ انتشار: 5 آبان 1395، کد مطلب: ۴۵۳۰:www. safireaflak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین