پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۶۳۰
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱
انتشار تصویری از برج تاریخی لاجیم در سوادکوه مازندران که یک درخت بر فراز برج هزار ساله روییده و گنبد ترک خورده دیده می‌شود در شبکه‌های اجتماعی بحث‌برانگیز شده است. برج لاجیم در شمار آثار زمان تسلط آل زیار بر طبرستان در فاصله سال‌های ۳۱۶ الی ۴۴۳ هجری قمری است. برج لاجیم حدود ۱۸ متر بلندی و بدنه‌ای مدور و استوانه‌شکل دارد.

شعار سال: انتشار تصویری از برج تاریخی لاجیم در سوادکوه مازندران که یک درخت بر فراز برج هزار ساله روییده و گنبد ترک خورده دیده می‌شود در شبکه‌های اجتماعی بحث‌برانگیز شده است. برج لاجیم در شمار آثار زمان تسلط آل زیار بر طبرستان در فاصله سال‌های ۳۱۶ الی ۴۴۳ هجری قمری است. برج لاجیم حدود ۱۸ متر بلندی و بدنه‌ای مدور و استوانه‌شکل دارد.

رویش درخت روی برج هزار ساله لاجیم و ترک خوردن گنبد!

گنبد آن دوپوش است که پوش درونی آن، گرد ساده و پوش بیرونی آن تقریباً رک است. این بنای تاریخی در خارج از یک گنبد مخروطی ساده و ظریف پوشیده شده‌است که در داخل به حالت مدور تغییر شکل می‌دهد. ورودی این بنای آجری در سمت شرق است و پایه گنبد به وسیله یک ردیف طاق‌نما تزئین شده است. در کمربند زیر گنبد دو کتیبه به خط کوفی و پهلوی بر روی هم قرار گرفته است. این دو کتیبه به شکل زیبایی با آجر‌های تراش‌خورده در زمینه‌ای از گچ سفید نصب شده‌اند. کتیبه با خط کوفی نام کیا اسماعیل ابوالفوارس شهریار ابن‌عباس صاحب بنا و تاریخ ۴۱۳ هجری قمری را نشان می‌دهد.

رویش درخت روی برج هزار ساله لاجیم و ترک خوردن گنبد!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت فرارو، تاریخ انتشار:۲۷ تیر ۱۴۰۲، کدخبر: ۶۵۰۵۶۶، fararu.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین