پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۶۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دیوان محاسبات در دوره جدید رویکرد تحولی خوب به خود گرفته است، گفت: نگاه تحولی در این دوره ستایش آمیز است و امیدوارم در ماموریت‌های مدنظر دیوان موفق باشید.

شعار سال:  آیت الله عباس کعبی با حضور در دیوان محاسبات کشور و در جلسه با رئیس کل، دادستان، معاونین و مدیران این نهاد نظارتی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در این مجموعه اظهار داشت: در دیوان محاسبات بیشتر بجای نظارت پسینی و تفریغ بودجه، نیازمند نظارت پیشینی و کارکردی هستیم.

علت حضور آیت الله کعبی در جلسه دیوان محاسبات برای چیست؟

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در دوره جدید، رویکرد رئیس کل دیوان محاسبات کارکردی و پیشگیرانه است، افزود: دیوان محاسبات نسبت به موضوع نظارت پیشینی و کارکردی می‌تواند دو نوع نگاه خرد و کلان داشته باشد، نگاه خرد معطوف به این مسئله است که اعتبارات در دستگاه‌های اجرایی برای چه مواردی اختصاص داده شده و نگاه کلان هم این است که آیا سیاستگذاری‌ها، خط مشی‌های عمومی، اهداف، وظایف و ماموریت‌های نظام مطابق این بودجه‌ها است و بجا مصرف می‌شود یا خیر؟ اگر بجا مصرف نمی‌شود، دیوان محاسبات بر اساس قانون اساسی می‌تواند نظر دهد و این بسیار مهم و بااهمیت است.

آیت الله کعبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نظارت باید باعث تسهیل فرآیندها، جلوگیری از انحراف و در واقع پیشگیری از جرائم مالی شود، گفت: دیوان محاسبات با توجه به جایگاه با اهمیتی که دارد می‌تواند در حوزه فرهنگ سازی عمومی نسبت به نظارت مالی، همگرایی و هم افزایی قوای سه گانه و دستگاه‌های نظارتی کشور نقش آفرین باشد.

وی عملکرد دیوان محاسبات در دوره جدید را هوشمندانه دانست و ادامه داد: نگاه تحولی در این دوره ستایش آمیز است و امیدواریم بیشتر در ماموریت‌های مد نظر دیوان موفق باشید چرا که حفظ بیت المال و کار‌هایی که توسط دیوان محاسبات صورت می‌گیرد مقدس است.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه به تبیین ویژگی‌های کار مخلصانه پرداخت و گفت: انسان مخلص نیاز به قدردانی ندارد هر چند که از او قدردانی شود خوب است، همچنین انسان مخلص از ملامت‌ها و جوسازی نگران نیست و "من من" نمی‌کند و برای کاری که انجام داده منت هم نمی‌گذارد و خودش را در مقابل کاری که برای خدا و در مقابل امام و شهدا و رزمندگان مخلص و امثال شهید سلیمانی در خدمت به مردم انجام داده بدهکار می‌داند.
در این نشست دکتر سیداحمد رضا دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات کشور نیز گزارشی از فعالیت‌های این نهاد نظارتی ارائه کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیوان محاسبات کشور، تاریخ انتشار:۲ مرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۵۳۲۷، www.dmk.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
0
0
احتمالا ارتباطی به آقای اسکندری پیدا نمی کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
خوزستان پر از مدیره چه ارتباطی داره به این بنده خدا؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین