پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۷۵۵
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲
دولت هیچ انگیزه ای برای قرار دادن افراد صاحب صلاحیت، کارآمد، متفکر و مدیر در حوزه های مختلف ندارد و اهتمام عجیبی در انتخاب وزرا و مدیران گمنام دارد. این مطلوب نیست که ظرف یک سال 30 درصد اعضای کابینه تغییر کنند، تغییر زمانی توجیه دارد که ضرورتی احساس شود.

شعارسال: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تغییرات زیادی در کابینه اتفاق افتاده است، وزرای کار، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، صمت، جهادکشاورزی و ورزش و جوانان تغییر کردند و دبیر شورای امنیت ملی، رئیس کل بانک مرکزی، معاونان علمی، اقتصادی، اجرایی و برنامه و بودجه رئیس جمهور نیز جای خود را به کسان دیگری دادند اما همچنان این دولت به لحاظ هماهنگی بین اعضای کابینه مورد نقد قرار دارد.

دولت اهتمام عجیبی در انتخاب وزرا و مدیران گمنام دارد

ناصر ایمانی درباره ادامه نقدها به عملکرد دولت با وجود ترمیم کابینه گفت: مهمتر از موضوع تغییر و ترمیم کابینه آن است که فردی توانمندتر و کارآمدتر در مسئولیت قرار گیرد. حالا با این معیار تغییرات یک سال گذشته دولت را بررسی کنیم ببینیم چقدر در پروسه تغییر کابینه افراد توانمندتر و کارآمدتر مورد استفاده قرار گرفتند. اگر جواب منفی است، پس بهتر بود تغییری اتفاق نمی افتاد چون خود تغییر هم آسیب به دولت می زند.

وی افزود: این مطلوب نیست که ظرف یک سال 30 درصد اعضای کابینه تغییر کنند، تغییر زمانی توجیه دارد که ضرورتی احساس شود. شخصا به نظرم می آید که دولت هیچ انگیزه ای برای قرار دادن افراد صاحب صلاحیت، کارآمد، متفکر و مدیر در حوزه های مختلف ندارد. حتی می توانم بگویم که از بابت در حال ناامید شدن هستم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: از ابتدای دولت افرادی به عنوان وزیر معرفی شدند که تعجب و حیرت صاحب نظران و کارشناسان آن حوزه را در پی داشت چون 10 ها نفر بهتر از این افراد بودند اما دولت اشخاص گمنام را انتخاب کرد و اگر وزیری یا معاون رئیس جمهوری نیز تغییر کرد، عموما افراد بعدی خیلی شاخص نبودند. ثانیا همین وزرایی هم که هنوز تغییر نکردند بسیاری از کارشناسان، سیاسیون و نمایندگان مجلس به عملکردشان انتقاد دارند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت پرسون، تاریخ انتشار: 4مرداد1402، کدخبر: 504821، purson.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین