پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۸۸۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴
فرزانه صادق مالواجرد معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی که در سال ۹۷ توسط محمد اسلامی وزیر اسبق به این سمت منصوب شده بود، برکنار و به جای وی، خسرو دانشجو عهده‌دار این سمت شد.

شعارسال: فرزانه صادق مالواجرد معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی که در سال ۹۷ توسط محمد اسلامی وزیر اسبق به این سمت منصوب شده بود، برکنار و به جای وی، خسرو دانشجو عهده‌دار این سمت شد.

برکناری فرزانه صادق معاون وزارت راه، بخاطر افشای تخلفات زاکانی؟

چند ماه قبل نامه‌هایی از خانم صادق به رسانه‌ها درز کرد که در آن‌ها تخلفات گسترده زاکانی در کمیسیون ماده ۵ مطرح شده بود.

***

فرهاد بیضایی در این خصوص نوشت: برای فرزانه‌ای که صادق بود

خبر برکناری خانم صادق هرچند که قابل انتظار، اما بهت آور بود. هرچند که تمام سیاست‌های اجرایی معاونت شهرسازی و شورای عالی شهرسازی قابل دفاع نیست، اما حضور ۵ ساله خانم صادق در سمت معاونت شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و دبیری شورای عالی شهرسازی ثمرات مثبتی نیز داشت.

هرچند که بنده موافق برخی از سیاست‌های خانم صادق نبوده و طی سالیان گذشته نگاه حاکم بر شورای عالی شهرسازی را نقد کرده ام، اما خدمات خانم صادق در این سال‌ها به گونه‌ای است که نتوان از آن چشم پوشید و شاید اگر در کنار سیاست‌های سلبی و انضباطی در حوزه شهرسازی و مدیریت شهری، سیاست‌های ایجابی و توسعه‌ای نیز وجود داشت، جایگاه خانم صادق غیر قابل دسترس می‌شد.

بزرگترین خدمت خانم صادق ارتقای شورای عالی شهرسازی از یک ساختار تشریفاتی به یک ساختار رگولاتور و تنظیم گر در حوزه مدیریت شهری کشور بود. ساختار تشریفاتی شورای عالی شهرسازی در ۳ دهه گذشته باعث شده بود که حجم تخلفات ساختمانی و مدیریت شهری اوضاع اسفناکی را برای شهر‌های کشور بالاخص کلان شهر‌ها بوجود آورد. پرونده‌های متعدد کمیسیون ماده ۱۰۰ و کمیسیون ماده ۵ علاوه بر روال شدن راه‌های غیرقانونی تامین مالی شهر‌ها و گسترش شهر فروشی سبب از بین رفتن طرح‌های جامع و تفصیلی و نظم و قاعده شهر‌های کشور شده بود.

تغییر رویکرد انضباطی شورای عالی شهرسازی در دوره دبیری خانم صادق سبب شد علاوه بر ایجاد نظم نسبی در مدیریت شهری شهر‌های کشور، سبب ارتقا جایگاه شورای عالی شهرسازی نیز شد و طی سال‌های اخیر هجمه‌های فراوانی به این علت متوجه مدیریت شورای عالی شهرسازی از سوی شهرفروشان بود.

نکته دیگر مدیریت خانم صادق، صداقت در مدیریت ایشان بود. هرچند که همراهی ظاهری با برخی سیاست‌ها می‌توانست سبب تداوم مدیریت ایشان شود، اما همیشه بر آنچه که به آن اعتقاد داشت صادقانه ایستاد که وجود چنین مدیرانی سال‌ها کمیاب بود.

در نهایت همزمان با خبر‌هایی که از کمیسیون ماده ۵ تهران و تغییر کاربری‌ها و دست اندازی به طرح تفصیلی و مصوبات شهرفروشی به گوش می‌رسد انتشار خبر برکناری خانم صادق از دبیری شورای عالی شهرسازی بسیار تلخ و ناگوار است.

ان شاءالله همچنان پر قدرت بتوانند از توانایی کارشناسی خود در برابر مافیای شهر فروشی استفاده کنند (به نقل از شهربند).

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نامه نیوز، تاریخ انتشار: 9مرداد1402، کدخبر: 684360، www.namehnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین