پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۳۶۵
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
زاکانی را با اختیار کامل بعنوان دستیار رئیس جمهور معرفی می کنند و از طرف دیگر، می گویند که این حکم به معنای شغل نبوده و شغل دوم محسوب نمی شود؟ شتر گاو پلنگ که می گویند این است دیگر. آقای زاکانی ، جناب مخبر، رئیس جمهور محترم ، دوستان سازمان بازرسی، اختیارات ذکر شده در متن حکم، بدون داشتن شغل رسمی امکان پذیر نیست و الزاما آقای زاکانی دوشغله محسوب می شوند. منتظر دریافت توضیحات از کلیه ذی نفعان و ذی مدخلان هستیم.

شعارسال: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران مدعی شده است که نمایندگی ویژه ریاست جمهوری شغل محسوب نمی‌شود؛ بعضاً از لفظ «دستیار» نیز برای شهردار تهران استفاده شده، اما آقای زاکانی «نماینده» ویژه رئیس جمهور است. با انتخاب شهردار تهران به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور، مسیر بروکراتیک و نامه‌نگاری‌های طولانی از مسیر قرارگاه برطرف شده و ما یک تجربه جدید در حوزه مدیریت یکپارچه شهری خواهیم داشت.

نماینده ویژه رئیس جمهور یا دستیار ویژه با تفویض اختیار ، الزاما شغل محسوب می شود و نیازمند پاسخگویی به سازمان بازرسی و دیوان است

تفویض اختیارات رئیس‌جمهور براساس اصل ۱۲۷ قانون اساسی، مسبوق سابقه است.
با اعتمادی که رئیس جمهور به شهردار تهران دارد و روش معاونت اجتماعی و فرهنگی، این مسئولیت به عهده شهردار گذاشته شد؛ روش شهرداری تهران به شکل قرارگاهی به ثمر رسید و مورد اعتماد رئیس جمهور قرار گرفت تا مسئولیت‌ها واگذار شود. شهردار تهران با دست بازتر و سهولت بیشتر مسئولیت‌ها را انجام دهد.

نماینده ویژه رئیس جمهور یا دستیار ویژه با تفویض اختیار ، الزاما شغل محسوب می شود و نیازمند پاسخگویی به سازمان بازرسی و دیوان است
 
لازم به توضیح است که ،هیئت وزیران به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به منظور تقویت هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی ذیل قوه مجریه و همکاری نهادهای مردمی و سایر نهادهای مرتبط با مدیریت آسیب‌های اجتماعی (حاشیه‌نشینی مفاسد اخلاقی معتادان به ویژه معتادان متجاهر کودکان کار و خیابان متکدیان و خانواده‌های آنها) در شهر تهران علیرضا زاکانی را طی زمان تصدی شهرداری تهران به عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مدیریت آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران منصوب کرده است.
 
در پاسخ به این تفسیر باید بیان داشت که هر واگذاری اختیاری بشکل رسمی( خصوصا اگر همراه با مطالبه گری عملکرد از سایر دستگاه ها باشد و یا امضای بودجه ای داشته باشد) نیازمند پاسخ طلبی بوده و امکان نظارت سازمان های نظارتی و بازرسی و یا پیگیری حقوقی و قضایی در صورتی مهیا است که فرد دارای جایگاه سازمانی رسمی ( در مقابل جایگاه غیر رسمی) باشد. اگر زاکانی فاقد چنین جایگاهی است ، پس چرا عبارات تاکیدی برای انجام وظیفه در حکم وجود دارد.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ،برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین