پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۰۷۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹
در پی اعزام تیم ویژه سازمان بهزیستی کشور برای بررسی و ارزیابی ابعاد مختلف اتفاقات مرکز نگهدای معلولان ذهنی نیلوفران آبی در بوشهر و محرز شدن اهمال در عملکرد نظارتی استان بر مرکز غیردولتی نیلوفران آبی، معاون توانبخشی و مسئول بازرسی استان برکنار شدند.

شعارسال: سازمان بهزیستی کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پس از انتشار فیلمی در فضای مجازی که منجر به جریحه دار شدن افکار عمومی شد، به دستور رئیس سازمان بهزیستی کشور تیم ویژه بررسی، متشکل از معاون امور توانبخشی و مدیرکل بازرسی سازمان بهزیستی کشور بلافاصله به استان بوشهر جهت بررسی ابعاد مختلف این اتفاق تلخ و ناگوار اعزام شدند.

برکناری دو نفر از مسئولان بهزیستی بوشهر در پرونده معلول‌آزاری در یک مرکز نگهداری

*انتقال تمامی مددجویان مرکز نیلوفران آبی به سایر مراکز ظرف چند روز آینده

در همین راستا و پس از رای کمیسیون نظارت بر مراکز ماده ۲۶ استان (که در روز پنجشنبه و پیش از انتشار عمومی فیلم صورت گرفته بود) مبنی بر لغو مجوز فعالیت مرکز نیلوفران آبی، با نظارت تیم ویژه اعزامی و مددکاران استان، کار انتقال افراد دارای معلولیت مقیم مرکز به سایر مراکز استان آغاز شد و ظرف چند روز آینده همه ۱۰۴ مددجوی این مرکز منتقل خواهند شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: تیم حقوقی بهزیستی استان نیز به منظور احقاق حقوق افراد آسیب دیده و مقیم مرکز، موضوع پیگیری شکایت از عاملان این اتفاقات را به صورت ویژه در دست کار خود قرارداده است.

*معاون توانبخشی و مسئول بازرسی برکنار شدند

همچنین تیم ویژه اعزامی از ستاد بهزیستی کشور با حضور در استان و مرکز یاد شده به بررسی کامل دلایل، مستندات و شواهد در این خصوص پرداختند و بر این اساس به دلیل اهمال در نظارت صحیح و عدم رعایت دستورالعمل‌های تخصصی و نظارتی ابلاغ شده، معاون امور توانبخشی و مسئول بازرسی و مدیریت عملکرد استان برکنار شدند.

در پایان این اطلاعیه آمده است: سازمان بهزیستی کشور به منظور صیانت از حقوق و حفظ کرامت آحاد جامعه هدف نهایت تلاش و اهتمام خود را به کار خواهد بست.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 16مرداد1402، کدخبر: 1402051609980، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین