پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۲۷۳
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
محمدعلی اسماعیلی متین نوازنده مطرح تنبک و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت روز یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ در ۸۸ سالگی درگذشت.

شعارسال: محمدعلی اسماعیلی متین نوازنده مطرح تنبک و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت روز یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ در ۸۸ سالگی درگذشت.

اسماعیلی متین نوازنده مطرح تنبک درگذشت

سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ضمن تایید این خبر اعلام کرد به زودی جزییات مراسم وداع و خاکسپاری استاد اسماعیلی متین اطلاع‌رسانی خواهد شد.

موسسه هنرمندان پیشکسوت درگذشت این عضوگرانمایه خود را به خانواده ایشان و جامعه هنری به خصوص هنرمندان پیشکسوت تسلیت گفت.

محمد اسماعیلی متولد چهارم شهریور سال ۱۳۱۳ در تهران، موسیقیدان و نوازنده تنبک اهل ایران است. وی با نام اصلی «محمد علی اسماعیلی متین» در تهران متولد شد.

مرحوم اسماعیلی سال ۱۳۳۰ توسط دایی‌های خویش مرتضی و مصطفی گرگین زاده به «حسین تهرانی» معرفی شد. در سال ۱۳۳۷ در گروه‌های موسیقی وزارت فرهنگ و هنر مشغول به کار شد و در ارکستر‌های موسیقی ملی و گروه تنبک شروع به همکاری کرد و بعد از ۵ سال برای اجرای برنامه‌های موسیقی ملی و هر چه بیشتر شناساندن آن به کشور‌های آفریقایی، آسیایی، اروپایی و آمریکایی مسافرت کرد و برنامه‌هایی اجرا کرد.

از سال ۱۳۴۳ در هنرستان موسیقی ملی مشغول تدریس شد و در سال ۱۳۴۵ سرپرستی گروه تنبک وزارت فرهنگ و هنر آن زمان را عهده‌دار شد. در سال ۱۳۴۳ به سمت هنرآموز تنبک در هنرستان موسیقی ملی به جانشینی استاد خود آموزش تنبک را عهده‌دار شد.

شیوه نوازندگی محمد اسماعیلی شیوه حسین تهرانی بود. محمد اسماعیلی از امکانات تنبک مانند چوب، گرفت‌های تنبک استفاده کامل می‌کرد. محمد اسماعیلی سابقهٔ طولانی در تکنوازی و همراهی با ارکستر داشت. دونوازی‌های (سؤال و جواب) وی با سنتور فرامرز پایور از آن جمله است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فرارو، تاریخ انتشار: 22مرداد1402، کدخبر: 657662، fararu.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین