پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۶۶۶
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
خبرگزاری حکومت کره شمالی گزارش داد، ارتش این کشور در چارچوب تقویت نیروی دریایی خود اولین "زیردریایی با قابلیت حمله هسته‌ای تاکتیکی"‌را به خدمت گرفته است. خبرگزاری کی. سی. ان.‌ای این زیردریایی را تحت عنوان زیردریایی شماره ۸۴۱ که نام "قهرمان کیم کان اوک" بر آن گذاشته شده، معرفی کرده و نوشت: "با استقرار این زیردریایی فصل جدید تقویت نیروی دریایی جمهوری دموکراتیک خلق کره شروع شده است. "

شعارسال: بر اساس گزارشی که خبرگزاری حکومت کره شمالی (کی.سی.ان.ای) منتشر کرد،‌ کیم جونگ اون، رهبر این کشور روز چهارشنبه ناظر بر اجرای مراسم رونمایی از آنچه که این خبرگزاری نخستین "زیردریایی با قابلیت حمله هسته‌ای تاکتیکی"‌ توصیف کرد، بود. رهبر کره شمالی در سخنرانی در این مراسم گفت، این زیردریایی حاصل "پیشبرد برنامه مسلح سازی نیروی دریایی به سلاح هسته‌ای" است.

رونمایی کره شمالی از زیردریایی با قابلیت حمله هسته‌ای تاکتیکی

کیم جونگ اون طبق تصاویری که در خبرگزاری حکومت کره شمالی منتشر شد، در این مراسم یک کلاه آفتابی و کت شلواری به رنگ روشن پوشیده و برای ملوان‌های یونیفرم پوشیده این کشور در کنار زیردریایی که در دماغه آن پرچم کره شمالی قرار داده شده، سخنرانی می‌کند.

خبرگزاری کی. سی. ان.‌ای این زیردریایی را تحت عنوان زیردریایی شماره ۸۴۱ که نام "قهرمان کیم کان اوک" بر آن گذاشته شده، معرفی کرده و نوشت: "با استقرار این زیردریایی فصل جدید تقویت نیروی دریایی جمهوری دموکراتیک خلق کره شروع شده است. "
کیم جونگ در سخنرانی در این مراسم اظهار کرد:‌ "این زیردریایی به عنوان یکی از ابزارهای اصلی تهاجم در زیر آب در نیروی دریایی جمهوری دموکراتیک خلق کره ماموریت رزمی خود را انجام خواهد داد."

کیم جونگ اون همچنین گفت، کره شمالی برنامه دارد تا زیردریایی‌های موجودش را به تسلیحات هسته‌ای مجهز کند.

به نوشته خبرگزاری کی.سی.ان.ای، کیم جونگ اون در روز پنجشنبه به بازرسی از این زیردریایی در ضمن آنکه برای گشت‌زنی آزمایشی آماده می‌شد پرداخته و وارد آن شد "تا با توانمندی‌های آن برای عملیات در زیر آب و سامانه‌های تسلیحاتی‌اش آشنایی پیدا کند."

خبرگزاری حکومت کره شمالی نوشت،‌ کیم جونگ در سخنرانی در مراسم رونمایی همچنین "بر برنامه استراتژیک و تاکتیکی برای تقویت مداوم مدرنیزه سازی نیروهای سطحی و زیرآبی تاکید کرد."

کره شمالی در طول سال جاری میلادی رکورد جدیدی در زمینه آزمایش‌های تسلیحاتی ثبت کرده است. این کشور ماه گذشته میلادی برای دومین بار دست به پرتاب یک ماهواره جاسوسی به مدار زمین زد اما مجددا شکست خورد.

اندیشکده آمریکایی "ابتکار عمل تهدید هسته‌ای" برآورد کرد که نیروی دریایی کره شمالی بین ۶۴ تا ۸۶ زیردریایی دارد که یکی از بزرگترین ناوگان‌ها در جهان محسوب می‌شود.

این اندیشکده اعلام کرد، کارشناسان نسبت به اینکه تمامی این زیردریایی‌ها عملیاتی شده باشند تردید دارند.

آنکیت پاندا، یک تحلیلگر آمریکایی گفت: "توانمندی‌های زیردریایی جدید کره شمالی انقلابی نخواهند بود اما باعث افزایش پیچیدگی تهدید هسته‌ای پیونگ یانگ می‌شود. کیم جونگ اون از همان اوایل رهبری خود نشان داد که از نظرش نقش نیروی دریایی کره شمالی مهم است و بدون وقفه بر نشان دادن علنی این اهمیت متمرکز بوده است."

دولت کره جنوبی رونمایی کره شمالی از زیردریایی جدیدش را محکوم کرد. "کیم این آئه"، معاون سخنگوی وزارت اتحاد مجدد در دولت کره جنوبی گفت: "کره شمالی در حال تلف کرن منابع کمیابش با صرف آنها برای توسعه تسلیحات بیهوده و در عین حال بی اعتنایی به مشکلات زیستی مردمش است. پیونگ یانگ باید متوجه شود تهدیدات و برنامه‌های تسلیحاتی‌اش در مواجهه با پاسخی قاطع از سوی یک موضع مشترک تقویت شده آمریکا-کره جنوبی-ژاپن تنها دارد امنیتش را به خطر می‌اندازد."

تعداد بازدید : 0

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 17شهریور1402، کدخبر: 1810829، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین