پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۹۴۱
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاهی را برای سورتینگ محصولاتی، چون برنج و بادام به بازار معرفی کرده‌اند که بر اساس پردازش تصویر قادر به دانه‌بندی محصولات زراعی است.

 شعار سال: محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاهی را برای سورتینگ محصولاتی، چون برنج و بادام به بازار معرفی کرده‌اند که بر اساس پردازش تصویر قادر به دانه‌بندی محصولات زراعی است.

دانه‌بندی برنج و بادام بر اساس پردازش تصویر
احمدعلی رضایی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، تولید دستگاه سورتینگ مبتنی بر پردازش تصویر را از دستاورد‌های این شرکت نام برد و گفت: دستگاه سورتینگ به‌ویژه در حوزه دسته‌بندی محصولات کشاورزی بسیار کاربرد دارد.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه با وارد کردن دانه‌های برنج در این دستگاه، بر اساس رنگی که دارند، دانه‌های زاید از غیر زاید جداسازی می‌شوند.

رضایی خاطر نشان کرد: در سیستم‌های قدیمی بوجاری، بر اساس سیستم مکانیکی نسبت به دانه‌بندی برنج اقدام می‌شود، ولی دستگاه ما بر اساس دوربین و پردازش تصویر، اقدام به دانه‌بندی برنج می‌کند.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با تاکید بر اینکه این دستگاه علاوه بر برنج برای دسته‌بندی سایر محصولات کاربرد دارد، اظهار کرد: این دستگاه برای دسته‌بندی محصولاتی، چون زرشک، بادام و کشمش نیز کاربرد دارد. برای دسته‌بندی میوه‌جات هنوز وارد نشدیم و بیشتر بر روی دانه‌های زراعی متمرکز شدیم.

وی تاکید کرد: نقطه قوت محصولات ما این است که برد‌ها و سیستم الکترونیک آن کاملا بر اساس دانش بومی این شرکت است.

به گفته وی، این دستگاه قادر است در هر ساعت حدود یک تن و نیم برنج را سورت می‌کند.

رضایی با بیان اینکه برای سورتینگ این محصولات تاکنون از دستگاه‌های خارجی استفاده می‌شد، گفت: بزرگترین صادرکننده این دستگاه کشور چین است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۲، کدخبر:۱۴۰۲۰۶۲۶۱۵۵۱۱، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین