پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۲۲۹
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲
اگر به استان گیلان سفر کردید، به شما توصیه می‌کنیم که حتما به بازار‌های محلی گیلان سر بزنید تا تنوعی از محصولات و صنایع دستی مردم گیلان را در این بازار‌ها مشاهده کنید. در هر روز هفته، در یکی از شهر‌های استان گیلان بازار محلی وجود دارد و شما می‌توانید به این بازار‌های هفتگی بروید و از حضور در این بازار‌های محلی جذاب لذت ببرید.

شعار سال: اگر به استان گیلان سفر کردید، به شما توصیه می‌کنیم که حتما به بازار‌های محلی گیلان سر بزنید تا تنوعی از محصولات و صنایع دستی مردم گیلان را در این بازار‌ها مشاهده کنید. در هر روز هفته، در یکی از شهر‌های استان گیلان بازار محلی وجود دارد و شما می‌توانید به این بازار‌های هفتگی بروید و از حضور در این بازار‌های محلی جذاب لذت ببرید.

آشنایی با بازارهای هفتگی در استان گیلان

 

در بازار‌های محلی استان گیلان چه چیز‌هایی را می‌توانید بخرید؟

بازار‌های هفتگی گیلان در شهر‌های لنگرود، رودسر، کیاشهر، کلاچای، اسالم، انزلی، صومعه سرا، کوچصفهان، چوبر، خمام، فومن، چابکسر، رضوانشهر و هشتپر برگزار می‌شود.

وقتی به بازار‌های هفتگی می‌روید، خواهید دید که انواع میوه‌های محلی، سبزی‌های تازه، انواع نان‌های خانگی و خوراکی‌های خوشمزه در این بازار‌های محلی وجود دارد و شما می‌توانید هرچه می‌خواهید بخورید را از این بازار‌های محلی جذاب تهیه کنید. در این بازار‌های محلی گیلانی می‌توانید ماهی‌های تازه، مرغ‌های محلی و انواع پرندگان را ببینید. مرکبات و میوه‌های موجود در این بازار‌ها مثل پرتقال، نارنگی، کیوی، ازگیل و... همگی جزو محصولات کشاورزان گیلانی هستند و عطر و طعم بسیار خوبی دارند. انواع گردو، فندق، نخودچی، بادام زمینی، آجیل و ادویه جات هم در بازار‌های هفتگی گیلان به فروش می‌رسد. در این بازار‌های جذاب، غرفه‌های فروش لباس، کفش، صنایع دستی و صنایع چوبی نیز وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد که برای خودتان سوغاتی بخرید!

آشنایی با بازارهای هفتگی در استان گیلان

اگر قصد سفر به استان گیلان را دارید، بهتر است برنامه زمانی بازار‌های محلی استان گیلان را بدانید تا بتوانید در زمان سفرتان، از این بازار‌ها دیدن کنید.

شنبه ها، در کدام شهر‌های گیلان بازار محلی دایر می‌شود؟

بندر انزلی: شنبه‌ها در بندر انزلی، بازاری بزرگ و پرمحصول وجود دارد که می‌توانید حسابی در آن بچرخید و هرچه می‌خواهید را خریداری کنید. در شنبه بازار‌های بندر انزلی، علاوه بر میوه و محصولات غذایی و سبزی‌های گیلانی انواع محصولات وارد شده از چین، ژاپن، آسیای مرکزی و اروپا را هم می‌توانید ببینید و آن‌ها را خریداری کنید. بازار بندر انزلی از آن دسته بازار‌هایی است که از شیر مرغ تا جون آدمیزاد را می‌توانید در آن مشاهده کنید.

لنگرود: در روز‌های شنبه و چهارشنبه در لنگرود بازار محلی وجود دارد و شما می‌توانید انواع صنایع دستی مثل حصیر، زنبیل و... به همراه محصولات شمال مثل چای، برنج و.. را در آن خریداری کنید.

اسالم: در شنبه بازار‌های اسالم می‌توانید انواع ظرف‌های سفالی را مشاهده کنید و سوغاتی‌های سفالی بخرید. اسالم در ۱۰ کیلومتری هشتپر قرار دارد و بازار هفتگی آن در کناره رودخانه ناورود تشکیل می‌شود.

ماسال: شنبه ها، در شهر ماسال هم بازاری پررونق و جذاب وجود دارد که تنوع محصولات این بازار بسیار زیاد است. در بازار محلی ماسال می‌توان انواع محصولات محلی مثل پنیر، کره، ترشی، مربا و شیرینی خانگی را مشاهده کنید.

یکشنبه ها، در کدام شهر‌های گیلان بازار محلی دایر می‌شود؟

رودسر: یکشنبه‌ها در رودسر بازاری بزرگ برقرار است که محصولاتی مثل برنج، چای، ابریشم، مرکبات، فندق، گردو، گیاهان دارویی و نهال به فروش می‌رسد. به علاوه موادغذایی و لوازم منزل و انواع لباس هم در این بازار وجود دارد.

چوبر: در ۷ کیلومتری شهر شفت، چوبر قرار دارد که بازار محلی آن در روز یکشنبه تشکیل می‌شود. در بازار چوبر انواع دام‌ها گاو، گوسفند و گوساله به فروش می‌رسد.

خمام: اگر می‌خواهید انواع صنایع دستی، سبزی‌های محلی، برنج و فرآورده‌های دامی را خریداری کنید، یکشنبه به بازار خمام بروید. یکی از مهم‌ترین محصولاتی که در خمام به فروش می‌رسد، برنج است.

صومعه سرا: در یکشنبه بازار‌های صومعه سرا هم انواع سبزی، میوه، برنج، چای، دام، طیور، شیره انگور، مرغ و تخم مرغ، نیشکر و ابریشم به فروش می‌رسد.

آشنایی با بازارهای هفتگی در استان گیلان


کوچصفهان: بازار کوچصفهان از صبح زود آغاز می‌شود و در آن انواع کالا‌ها و اجناس از قبیل مواد غذایی، پوشاک، گاو، گوسفند، وسایل منزل و کشاورزی به فروش می‌رسد.

گشت رودخان: در ۹ کیلومتری جنوب فومن، گشت رودخان قرار دارد. در بازار یکشنبه گشت رودخان می‌توان انواع پوشاک، پنیر، کره، پارچه‌های پشمی و نخی و عسل را خریداری کنید.

سه شنبه ها، در کدام شهر‌های گیلان بازار محلی دایر می‌شود؟

فومن: در سه شنبه بازار فومن، برنج، چای، صنایع حصیری، ظرف‌های سفالی، گلیم، نمد، پنیر سیاهمزگی، عسل و کلوچه را می‌توانید خریداری کنید.

سه شنبه ها، در کدام شهر‌های گیلان بازار محلی دایر می‌شود؟

چابکسر: سه شنبه‌ها در شهر چابکسر بازار محلی دایر است و در این بازار‌ها محصولات محلی مثل برنج، مرکبات، چای، فرآورده‌های لبنی و دیگر وسایل مورد نیاز مردم عرضه می‌شود.

حسن رود: در ۱۰ کیلومتری بندر انزلی، حسن رود قرار دارد و با خمام ۸ کیلومتر فاصله دارد. در بازار سه شنبه‌های حسن رود هم مواد غذایی، صنعتی، پوشاک، تره بار، خشکبار، مرغ و ماهی عرضه می‌شود.

رضوانشهر: بازار محلی در مسیر رضوانشهر به آستارا دایر می‌شود. در بازار رضوانشهر محصولات لبنی و پشمی و دست ساخته‌های حصیری و انواع سبزی‌های محلی به فروش می‌رسد.

کیاشهر: کیاشهر با آستانه ۲۰ کیلومتر فاصله دارد. روز‌های سه شنبه می‌توانید برای خرید انواع برنج، سبزی، میوه‌های فصل، ماهی و سایر موارد خوراکی به بازار کیاشهر بروید.

پنج شنبه ها، در کدام شهر‌های گیلان بازار محلی دایر می‌شود؟

کلاچای: روز‌های پنج شنبه در کلاچای بازاری پررونق وجود دارد که در آن محصولات برنج، مرکبات، چای، ماهی، گردو و فندق و سایر مواد خوراکی و پوشاک و لوازم منزل به فروش می‌رسد. همچنین در این بازار محلی گیلانی می‌توانید انواع گیاهان دارویی مانند گل گاوزبان و نیز گل‌ها و گیاهان تزئینی را نیز خریداری کنید.

آشنایی با بازارهای هفتگی در استان گیلان

هشتپر: یکی از زیبایی‌های پنجشنبه بازار هشتپر این است که خانم‌ها و آقایان با لباس محلیشان به این بازار می‌آیند و محصولاتی مثل برنج، انواع سبزی‌ها و میوه‌های درختی از قبیل مرکبات، ازگیل، گیلاس و کیوی را عرضه می‌کنند. در بازار هشتپر همچنین می‌توان انواع پوشاک، شال‌های پشمی، ماهی‌های پرورشی و مرغ‌های محلی را نیز پیدا کنید و آن‌ها را خریداری کنید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت ببین ویلا، تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۲۷۱، www.bebinvilla.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین