پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۲۵۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
رییس کانون کشوری انجمن‌های صنفی کارگری مربیان تعلیم رانندگی خاطر نشان کرد: متاسفانه به دلیل برداشت غلط و به اشتباه تفسیرکردن قانون و بهره گیری از آن به سود کارفرمایان، مربیان تعلیم رانندگی به عنوان خویش فرما و پیمانکار شناخته می‌شدند که کاملا با نوع فعالیت مربیان منافات داشته و تعریف پیمانکار و مقاطعه کار کاملا مخالف با نوع فعالیت مربیان تعلیم رانندگی می‌باشد. وی از جمله مشکلات مربیان آموزشگاه‌های رانندگی را عدم حضور نماینده‌ای از این قشر برای تبیین آئین نامه ها، بخشنامه‌ها وابلاغیه‌ها دانست و گفت: از طرفی حقوق مربیان به اندازه زحمت و تلاشی که انجام می‌دهند نیست و بیشتر دریافتی از هنرجو بابت ثبت نام سهم آموزشگاه می‌شود.

شعار سال: امیدوار هستیم با همراهی وزارت کار و همچنین پیگیری‌های مدام اعضای کانون کشوری مربیان تعلیم رانندگی و انجمن‌های استانی بحث بیمه مربیان به نتیجه رسیده و توسط تامین اجتماعی اجرایی شود.

رییس کانون کشوری انجمن‌های صنفی کارگری مربیان تعلیم رانندگی گفت: حدود ۲۶ هزار مربی در آموزشگاه‌های تعلیم رانندگی کشور فعالیت دارند که از ارکان اصلی آموزش و فرهنگ رانندگی هستند، اما متاسفانه کمتر توجهی به این قشر شده و از حداقل حق و حقوق قانونی خود برخوردار هستند و هیچ سازمانی هم مسولیت این قشر رو به عهده نمی‌گیرد.

انتقاد رییس کانون انجمن‌های صنفی مربیان رانندگی از نبود نمایندگان این صنف در تصمیم گیری‌های مربوطه


اشکان ابراهیمی افزود: اتحادیه آموزشگاه‌های تعلیم رانندگی نیز موضوع‌های کارفرمایی و منافع مد نظر خودشان را پیگیر هستند.

وی از جمله مشکلات مربیان آموزشگاه‌های رانندگی را عدم حضور نماینده‌ای از این قشر برای تبیین آئین نامه ها، بخشنامه‌ها وابلاغیه‌ها دانست و گفت: از طرفی حقوق مربیان به اندازه زحمت و تلاشی که انجام می‌دهند نیست و بیشتر دریافتی از هنرجو بابت ثبت نام سهم آموزشگاه می‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد: نبود نماینده مربیان رانندگی در تصمیم گیری‌های مربوطه لطمه بزرگی به شاغلان این صنف و حتی تاثیر بسزایی در امر آموزش دارد که ما از طریق کانون کشوری و انجمن‌های موجود در استان‌های مختلف، مکاتبات زیادی انجام دادیم، اما نتیجه‌ای فعلا بدست نیاوردیم، ولی باز تلاش خود را داریم تا مربیان به جایگاه واقعی خودشان برسند.

رییس کانون کشوری انجمن‌های صنفی کارگری مربیان تعلیم رانندگی خاطر نشان کرد: متاسفانه به دلیل برداشت غلط و به اشتباه تفسیرکردن قانون و بهره گیری از آن به سود کارفرمایان، مربیان تعلیم رانندگی به عنوان خویش فرما و پیمانکار شناخته می‌شدند که کاملا با نوع فعالیت مربیان منافات داشته و تعریف پیمانکار و مقاطعه کار کاملا مخالف با نوع فعالیت مربیان تعلیم رانندگی می‌باشد.

ابراهیمی اظهار داشت: این موضوع طبق پیگیری‌های کانون و با توجه به نظریه‌های مختلف معاونت روابط کار و اداره کل جبران خدمت وزارت کار و رای‌های صادره از هیئت‌های حل اختلاف و تشخیص ادارات کار استان‌ها و دیوان عدالت اداری کارگر بودن مربیان تعلیم رانندگی اعلام شده و مالک بودن خودرو ملاکی برای تشخیص کارگر بودن مربی نخواهد بود.

او تاکید کرد: باید گفت تنها سازمانی که نسبت به اجرای این موضوع تعلل میکند سازمان تامین اجتماعی هست که بدون دلیل موجه و بدون توجه به جلسات مشترک کانون با این سازمان و وزارت کار از اجرای این موضوع خودداری می‌کند.

این فعال کارگری تصریح کرد: طبق نظر وزارت کار برای شناخت یک کارگر ۴ مولفه تبعیت دستوری و یا حقوقی، مزد بگیری، اجرای شخصی کار و عدم تعهد به نتیجه لازم است که تمامی مربیان تعلیم رانندگی دارای این خصوصیات هستند و بازرسی‌هایی که توسط بازرسین ادارات کار و به صورت میدانی انجام می‌شود نیز تاییدی بر این موضوع است.

وی گفت: ما همچنان امیدوار هستیم با همراهی وزارت کار به خصوص حوزه‌ی روابط کار آن و همچنین فعالیت و پیگیری‌های مدام اعضای کانون کشوری مربیان تعلیم رانندگی و انجمن‌های استانی بحث بیمه مربیان تعلیم رانندگی به نتیجه رسیده و توسط سازمان تامین اجتماعی اجرایی شود.

رییس کانون کشوری انجمن‌های صنفی کارگری مربیان تعلیم رانندگی گفت: در ماه جاری به امید خدا با توجه خاصی که سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا به رفع مشکلات جامعه مربیگری تعلیم رانندگی دارد همایشی در خصوص رفع دغدغه‌های این صنف کارگری با حضور وی و نمایندگانی از وزارت صمت و کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع آموزش و سطح کیفی مربیان این صنف اظهار داشت: باید انجمن‌ها برخواسته از مربیان و استادان با سابقه انجام باشند که مقدمات این مهم با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور انجام شده است تا شاهد ارتقا کیفیت آموزش و باز خورد مثبت آن در یادگیری به هنر آموزان محترم توسط مربیان با کمک راهور محترم باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر خبر، تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ۲۵۱۹۲۴، www.asrkhabar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین