پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
پژوهشگر لرستانی و حافظه تاریخ مطبوعات ایران، به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار، یکشنبه‎شب مهمان برنامه خندوانه شد. وی بیان داشت که ، در کشور ما به جای فعالیت، بیشتر فعال‎نمایی می‎کنند و نهادهای متولی به جای انجام وظیفه به حواشی عمل می‎کنند. سال‎هاست می‎گوییم که به یک پایگاه در این عرصه نیازمندیم. گفتیم. اساسنامه‎اش را نوشتیم ولی برخی مسئولین فقط برای اینکه دفترچه خاطراتشان را پر کنند، جلسه برگزار می‎کنند.

شعار سال: "سیدفرید قاسمی"؛ پژوهشگر لرستانی و حافظه تاریخ مطبوعات ایران، به مناسبت فراررسیدن روز خبرنگار یکشنبهشب مهمان برنامه خندوانه شد.برنامهای که مهمانانش همه از اهالی رسانه بودند.

قاسمي در بخشی از سخنانش گفت: ۲۱۰ عنوان نشریه فارسی در جهان وجود دارد که در کتابخانههای سراسر ایران، ۱۸۰ عنوان آنها وجود ندارد و مابقی عناوین نیز به صورت تکنسخه و تکشماره موجود است.

وی افزود: یکی از مصیبتها و مشکلات کشور ما این است که میراث روزنامه‌نگاری کشور حفظ نشده.

قاسمی عنوان کرد: در یکی از کشورهای خارجی ۹۵ سال است که روزانه تمام نشریات چاپی ایران را آرشیو میکنند. کشوری که در دو، سه دهه اخیر توسعه پیدا کرده است، آرشیو غنی مطبوعات فارسی دارد.

وی تصریح کرد: در کشور ما به جای فعالیت، بیشتر فعالنمایی میکنند و نهادهای متولی به جای انجام وظیفه به حواشی عمل میکنند.

این پژوهشگر عرصه مطبوعات عنوان کرد: صدها نشریه و کتاب در تهران منتشر شده است که هیچ نسخهای از آنها در کتابخانهها وجود ندارد.

وی افزود: سالهاست میگوییم که به یک پایگاه در این عرصه نیازمندیم. گفتیم. اساسنامهاش را نوشتیم ولی برخی مسئولین فقط برای اینکه دفترچه خاطراتشان را پر کنند، جلسه برگزار میکنند.

قاسمی در رابطه با تفاوت خبرسازی وو خبرآفرینی اظهار کرد: خبرسازی با خبرآفريني متفاوت است. خبرساز جاعل خبر است و مبنایی ندارد در حالیکه خبرآفريني یکی از شمهای روزنامهنگاری است.

این پژوهشگر لرستانی همچنین با اشاره به عصر رسانههای هوشمند گفت: در حال حاضر گوشی هوشمند داريم و اکنون رسانه و رسانهنگار هوشمند میخواهیم.

وی تاکید کرد: نمیشود برای اقتصاد افقمان قله باشد و برای رسانه چشماندازمان چاله.

قاسمی در رابطه با برنامه خندوانه نیز گفت: شما خدمت بزرگی انجام میدهید. من در طول روز مطالعه و پژوهش میکنم و شبها پس از دیدن فیلم، برنامه خندوانه را میبینم.

وی افزود: شما قهقههآفرین هستید. قهقهه معکوس "هق هق" است. اگر بخواهیم "هق هق زدا" شویم باید "قهقهه زا" باشیم و شما این کار را انجام میدهید.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی منار، تاریخ انتشار 18 مرداد 95 ، کد مطلب: 7130: www.menar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین