پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۴۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون یک میلیون و 520 هزار هکتار پروژه آبیاری تحت فشار در کشور اجرا و سالانه 6.6 میلیارد متر مکعب در مصرف آب کشاورزی صرفه‌جویی شده است.

شعار سال: عباس زارع در حاشیه افتتاح پروژه آبیاری تحت فشار در روستای نورآباد دو از توابع شهرستان کهنوج اظهار داشت: طرح سامانههای نوین آبیاری در دولت یازدهم با توجه به محدودیت منابع آب کشور، شرایط خشکسالی و از طرفی تأمین امنیت غذایی به دلیل سیاستهای نظام در بحث استقلالطلبی مد نظر قرار دارد.

وی بیان داشت: همچنین با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در نخستین ملاقات با این دولت نسبت به اجرای آبیاری تحت فشار به عنوان یکی از مصداقهای اصلی که میتواند به بهبود وضعیت آبی کشور کمک کند، آن را در دستور کار قرار دادیم.

زارع تصریح کرد: طی این چند سال اعتبارات خوبی در این بخش پیشبینی شده بود و از منابع ریالی بیشترین مطالبات در سطح کشور ایجاد شد.

وی افزود: اما از آنجا که این مبالغ پاسخگو نبود در ستاد پیگیریهای لازم برای استفاده از منابع ارزی و صندوق توسعه ملی در راستای اهداف اجرای سامانههای نوین آبیاری انجام شد و در نهایت با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و تأیید سازمان مدیریت و برنامهریزی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

مشاور وزیر جهاد کشاوزری خاطرنشان کرد: در کل کشور با اجرای طرح آبیاری تحت فشار در هر هکتار حدود 4 هزار و 400 متر مکعب صرفهجویی در مصرف آب میشود، علاوه بر آن حداقل 30 درصد افزایش محصول و 25 درصد کاهش مصرف کود و سم داریم.

مجری طرح سامانههای نوین آبیاری ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در کل کشور یک میلیون و 520 هزار هکتار پروژه آبیاری تحت فشار اجرا شده که سالانه حدود 6.6 میلیارد متر مکعب در مصرف آب صرفهجویی و افزایش محصول داشته است.

وی افزود: طی چند سال گذشته با توجه به وجود خشکسالی و عدم توسعه کشت طبق آخرین آمار وزارت جهاد کشاورزی 8.7 میلیون هکتار اراضی آبی هستند که طبق آمار جدید به 8.3 رسیده است و با وجود اینکه حدود 400 تا 500 هزار هکتار سطح زیر کشت کاهش یافته، اما به تولید اضافه شده است.

زارع با تقدیر از کارهای انجام شده در بحث آبیاری تحت فشار در جنوب کرمان اضافه کرد: در مناطقی مانند جنوب کرمان که تمام درآمد و شغل مردم آن بر اساس کشاورزی بوده برای دولت مهم است که شکوفایی در بخش اشتغال و اقتصاد داشته باشیم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: پروژه اجرا شده در شهرستان کهنوج با مشارکت برنامه خندوانه اجرایی شده که این حرکت صدا و سیما بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است، همچنین امیدواریم از منابع مالی آن برای پروژههای دیگر استفاده کنیم.

زارع با تأکید بر آموزش و بازدید بهرهبرداران خاطرنشان کرد: مشاور این پروژه با همکاری مدیر آن باید پروژهها را مستند کنند تا ارزیابی و اثربخشی داشته باشند و به عنوان یک الگو ارائه شوند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 16 مرداد 1395، کد مطلب: 13950516001206:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین