پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۸۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
امیر نصیربیگی سرپرست سازمان فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز تأکید دارد تجربیات شهرداری پایتخت در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی، ورزش، حقوق شهروندی و برگزاری برنامه‌های بزرگ فرهنگی یک الگوی موفق برای سایر کلانشهرها محسوب می‌شود و .... . باید به این برادر عزیز گفت که یا واقعا خارج از گودی که بسیاری از برنامه های دارای نقص یا پیامدزا و بعضا نمایشی را بعنوان تجربه موفق می بینی یا در حال تعارف با همکاران تهرانی هستید. مشفقانه درخواست می کنیم که دست از این شیوه برخورد بردارید و واقع گرا و واقع گو باشید. شهرداری تهران در حوزه آسیب های اجتماعی ، نقص عملکرد دارد بنوعی آسیب دیده است. بسیاری از برنامه های فرهنگی شهرداری، از اثرگذاری لازم اجتماعی برخوردار نیست و ... .

شعار سال : امیر نصیر بیگی سرپرست سازمان فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز (مرداد ۱۴۰۱ تاکنون) در گفتگو با خبرنگار رسانه با اشاره به بازدید دو روزه‌ای که از بخش‌های معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران داشته، بیان نمود که تجربیات شهرداری تهران در حوزه‌هایی مانند آسیب‌های اجتماعی، اجرای برنامه‌های بزرگ و فاخر فرهنگی، راه‌اندازی ورزش اجتماعی و در نهایت آموزش‌های حقوق شهروندی یک تجربه موفق و الگو برای سایر کلانشهر‌های کشور محسوب می‌شود. در مدت دو روزی که مهمان شهرداری تهران بودیم، تصمیم داشتیم تا از زیرساخت‌ها و تجربیات موفق شهرداری تهران در موضوعات مختلف حوزه اجتماعی و فرهنگی مانند آموزش‌های شهروندی، آسیب‌های اجتماعی، ورزش و ... بازدید داشته باشیم که خوشبختانه با همراهی دبیرخانه مجمع کلانشهر‌های ایران و میزبانی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران این امر محقق شد.

شهرداری تهران در حوزه آسیب‌های اجتماعی تجربیات موفقی دارد + می شود با مصداق درخصوص این تجارب موفق حرف بزنی؟، اخوی عزیز ، همیشه از تملق دوری کن

وی با بیان اینکه بازدید از زیر مجموعه‌های معاونت امور اجتماعی و فرهنگی یکی از سفر‌های خوب و دارای خروجی از منظر استفاده از تجربیات موفق بود؛ ادامه داد: بازدید از مراکزی مانند پویاشهر و یاورشهر که هر کدام کارکرد‌های خاصی برای ارائه خدمات به افراد معتاد دارد، تجربه خوبی برای ما بود تا بتوانیم در شهر تبریز از این تجربه‌های موفق استفاده کنیم.

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز بیان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در نظر داشتیم تا از تجربیات موفق شهرداری تهران استفاده کنیم؛ جریان‌سازی‌های فرهنگی بود. خوشبختانه شهرداری تهران در این زمینه به خوبی عمل کرده و برنامه‌های فاخر و بزرگی مانند عید غدیر، همایش امام رضایی‌ها، جاماندگان اربعین و ... را برگزار کرده‌است، زمانی هم که با مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران صحبت کردیم، متوجه شدیم که در اجرای این برنامه‌های بزرگ و فاخر برای جزئیات نیز برنامه‌ریزی‌های موفقی انجام شده‌است. به رغم اینکه ما نیز در شهر تبریز چنین برنامه‌های بزرگ و فاخری را برگزار می‌کنیم؛ اما به اندازه تاثیرگذاری برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نبود. این بازدید باعث شد تا متوجه نکات مثبت و تاثیرگذار تجربیات موفق شهرداری تهران در اجرای برنامه‌های بزرگ و فاخر شویم( شعار سال: دست بردار جناب نصیربیگی از تعارفات).

شهرداری تهران در حوزه آسیب‌های اجتماعی تجربیات موفقی دارد + می شود با مصداق درخصوص این تجارب موفق حرف بزنید؟

نصیربیگی حوزه آموزش‌های شهروندی را نیز یکی از تجربه‌های موفق شهرداری تهران دانست و تاکید کرد: در حوزه آموزش‌های شهروندی نیز به نظر می‌رسد، یک بخش جدی در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران است که برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها در این حوزه نظام نامه آموزش‌های شهروندی تهیه و تولیداتی نیز در این زمینه برای اقشار مختلف شهروندان انجام شده‌است. وی با بیان اینکه خوشبختانه شهرداری تبریز نیز در این بخش جزو شهر‌های پیشرو محسوب می‌شود؛ گفت:، اما در این بازدید سعی کردیم تا رویکرد ورود و حل مسائل شهر تهران و از همه مهمتر حل موضوعات آموزش‌های شهروندی در پایتخت را بررسی کرده و متوجه شدیم تمامی برنامه‌های انجام شده در این حوزه با هوشمندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به خوبی انجام شده است (شعار سال : از تنوع آموزش ها، سطح پوشش به نسبت جمعیت، اثرگذاری ها، بیشر بگویید).

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه جزیره‌ای عمل کردن بخش‌های مختلف معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به هیچ عنوان احساس نمی‌شد؛ افزود: امیدواریم که در این بخش نیز از تجربه‌های موفق شهر تهران استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فعالیت‌های سازمان ورزش شهرداری تهران ادامه داد: در حوزه ورزش نیز از جمله اقداماتی که شهرداری تهران انجام داده، تاثیرگذاری اجتماعی ورزش اعم از حرفه‌ای و همگانی در بهبود کیفیت زندگی شهروندان تهرانی بود. به عبارتی در شهر تهران ورزش تنها یک اقدام و فعالیت بدنی حرفه‌ای و یا همگانی نیست بلکه تاثیرگذاری پیامد‌های اجتماعی آن در قالب اجرای مسابقات و جشنواره‌های ورزشی با هدف جلب مشارکت شهروندان مد نظر بود که عملا می‌توانست بار تربیتی و آماده‌سازی اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی هدایت و راهبری کند.

امیر نصیربیگی بیان کرد: ایجاد فضایی از سوی مجمع کلانشهر‌های ایران برای بازدید و مواجهه رو در رو با تجربه‌های موفق شهرداری تهران اقدام خوبی است که توسط رئیس مجمع و با همکاری شهرداری تهران برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. اعتقاد داریم رویه انتقال تجربه‌های موفق از تهران به سایر کلانشهر‌ها اتفاق خوبی است که در حال انجام است و مدیران شهری می‌توانند با بومی سازی این الگو‌ها در شهر‌های خود از تاثیرات و مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی در پاسخ به وضعیت آسیب‌های اجتماعی در کلانشهر تبریز یادآور شد: اعتیاد در شهر تبریز نیز به مانند سایر کلانشهر‌ها کشور، به عنوان یک آسیب شایع وجود دارد که تلاش‌هایی برای ساماندهی و بهبود معتادان به ویژه معتادان متجاهر انجام شده است. یکی از تجربیات موفق شهر تهران که می‌تواند به عنوان یک الگو نه تنها در تبریز بلکه در سایر کلانشهر‌های کشور مورد استفاده قرار گیرد، در پایتخت در کنار درمان این افراد اقدامات فرهنگی و مهارت آموزی‌ای که برای بهبود یافتگان انجام می‌شود، راهکار تاثیرگذاری است. مهمتر از همه وجود حس امید به آینده است که در افراد بهبود یافته وجود داشت. حتی مددجویانی را دیدیم که به رغم آنکه دوره بهبود و مهارت آموزی آن‌ها تمام شده بود، اما برای اینکه در بهبود روند سایر معتادان کمک کنند با میل خود در این مراکز باقی مانده بودند(شعار سال: با یک گل بهار نمی یاد). سرپرست سازمان فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز تاکید کرد: در شهر تبریز نیز وضعیت اعتیاد با رویکردی که مقامات استان و شهر در نظر گرفته‌اند؛ قابل قبول است. مراکز جمع‌آموری معتادان متجاهر و ماده ۱۶ در این شهر فعال بوده و در کنار این مرکز مانند تهران مهارت‌آموزی و بخش‌های فرهنگی و آموزشی نیز فعال شده است تا مراحل درمان تا بهبودی و بازگشت به اجتماع را به خوبی طی کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: آن چیزی که در برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری تبریز بسیار جدی است، دنبال کردن مولفه‌های حقوق شهروندی است. ما برای تمامی بخش‌ها از مدارس گرفته تا موضوعات اجتماعی، ترافیکی و آپارتمان نشینی بتوانیم آموزش‌های شهروندی جامعی داشته باشیم و از تجربیات تهران در این زمینه استفاده کنیم.

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

امیر نصیربیگی متولد ۱۳۵۸، کارشناس ارشد مدیریت فرهنگی بوده و پیش از این، معاون فرهنگی هنری سپاه عاشورا(آذر ۱۴۰۰ تا مرداد ۱۴۰۱ حدود هشت ماه جایگزین صیاد ندیمی‌) ، رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور و استان آذربایجان شرقی ( ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ جایگزین احسان محمد حسنی)، معاون انجمن‌های هنری و تخصصی سازمان بسیج هنرمندان کشور(۱۳۹۳)، مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس (تیرماه ۱۳۹۶ جایگزین علیرضا عاقل زاده به مدت یازده ماه) ، عضو هیات مدیره بنیاد فرهنگی روایت فتح، دبیر پنج دوره جشنواره استانی تئاتر بسیج و دبیر جشنواره سراسری تئاتر مقاومت بوده است.

بر اساس بررسی صورت گرفته در سایت رسمیو ، نام امیر نصیربیگی ( ممکن است تشابه اسمی هم باشد) در دو موسسه فرهنگی هنری آوای سروش آفرینش (تاسیس درتاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ) و موسسه فرهنگی هنری رزمندگان اسلام به چشم می خورد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری شهر. منتشره در سی آبان ۱۴۰۱. کد خبر: ۴۵۵۵۹.https://shahr.ir/ سایر منابع.

اخبار مرتبط
برچسب ها: امیر نصیر بیگی ، نصیر بیگی سرپرست سازمان فرهنگی هنری اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز ، سازمان فرهنگی هنری اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز ، تبادل تجارب بین شهرداری ها ، تجارب شهرداری تهران در مقابله با آسیب های اجتماعی ، اقدامات شهرداری تهران در خصوص مقابله با آسیب های اجتماعی ، تعارف پاره کردن به سبک شهرداری چی ها ، شورای شهر تبریز ، گزارش به شورای شهر تبریز ، برسد بدست شورای شهر تبریز ، دوری از تملق ، دوری مدیران از تملق ، تعارف یا تملق ، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ، دبیرخانه مجمع کلانشهر‌های ایران ، اولویت بندی آسیب های اجتماعی در شهر تهران ، اولویت آسیب های اجتماعی ، آسیب های اجتماعی زیر نظر شهرداری ، سطح پوشش دهی به آسیب های اجتماعی توسط شهرداری تهران ، پویا شهر و یاور شهر ، طرح پویا شهر و یاور شهر ، جریان سازی فرهنگی ، آموزش شهروندی در شهرداری ، نظام نامه آموزش‌های شهروندی ، فعالیت جزیره ای در شهرداری تهران ، عملکرد سازمان ورزش شهرداری تهران ، اجرای مسابقات و جشنواره‌های ورزشی ، تهران چقدر جلو بود که ما نمی دانستیم ، وضعیت آسیب‌های اجتماعی در کلانشهر تبریز ، رزومه امیر نصیربیگی ، عملکرد امیر نصیر بیگی ، امیر نصیربیگی کیست ، امیر نصیربیگی کجاست ، موسسه فرهنگی هنری آوای سروش آفرینش ، موسسه فرهنگی هنری رزمندگان اسلام ، انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ، علیرضا عاقل زاده ، بنیاد فرهنگی روایت ، صیاد ندیمی ، احسان محمد حسنی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
0
0
این خبر رو می شه با سه رویکرد تحلیل کرد
نقد نظر آقای امیر نصیر بیگی درباره شهرداری تهران ( احتمالا حق با شماست)
نقد عملکرد شهرداری تهران ( احتمالا حق با شماست و شاید خرده حساب هایی هم بین تون باشه)
افشاگری درباره امیر نصیربیگی ( صادقانه نوشته شده، اما احتمال داره مقدمه ای بر یک شروع باشه یا به پیشنهاد یکی از افرادی که کنار گذاشته شده و نصیربیگی جانشین اونا شده، به نگارش در اومده باشه)

فکر نکنید فقط خودتون متوجه هستید چکار می کنید. دیگران هم رصد می کنند و صاحب تحلیل هستند.
مدیر پایگاه

سلام 


ممنون از دقت نظر جنابعالی


ما پایگاهی بی طرف، مستندنویس و مستقل هستیم ، لذا قالب سناریوهای شما باید کنار گذاشته بشوند. 


توجه ما به تعریف نابجای آقای نصیربیگی از شهرداری تهران جلب شد و سپس کنجکاو شدیم که از ریشه ها و رزومه ایشون بدونیم که کار به تهیه متن حاضر رسید. ضمنا اگر قصدی غیر از نقد اصلاحی وجود داشت ، تمرکز را روی عملکرد ایشان در هر دوره، خاشیه های غیر رسمی مطرح برایشان در هر دوره ، صحبت رقبا و مخالفین ایشان و مواردی همانند قرار می دادیم. در انعکاس تصاویر هم ، مورد دارترین تصاویر را منعکس می کردیم. بر این قاعده، ضمن تشکر از اظهار نظر و لطف شما، تقاضا می کنیم ، برداشت های جهت دار را کنار نهاده و روی عمکرد طلبی از آقای نصیربیگی و علل تعریف نابجا از نبوده ها در شهرداری تهران متمرکز شوید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین